Son Haberler

Kriz Noel'i de vurdu

Dünyayı etkisi altına alan küresel kriz noel satışlarını da etkiledi. Özellikle Avrupa'da noel satışları sönük geçerken, Türkiye'de yılbaşında tatilcilerin otelleri doldurmayacağı endişesi yaşanıyor. Kriz dolayısıyla, 2009 yılının turizm tarihinin en değişik ve en çılgın satış kampanyalarına sahne olması bekleniyor.
Yayınlanma tarihi: 20 Aralık 2008 Cumartesi, 09:09

Avrupa'daki ekonomik kriz nedeniyle Noel satışlarının sönük geçtiği bildirildi. Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner, 24 Aralık'tan itibaren Avrupa'da Noel'in kutlanmaya başlandığını hatırlattı. Dünyadaki ekonomik krizin Avrupa'da da etkili olduğuna işaret eden Baraner, insanların ekonomik nedenlerle alışveriş konusunda kararsız olduğunu söyledi. ''Noel satışları son yılların en sönük satışlarından biri, Avrupa'da her yılki alış veriş çılgınlığına bu yıl rastlanmıyor. Noel tatili bu yıl krizin tam ortasına düştü. Bu nedenle bazı kişiler eskiden 'bana ne aldın' derken, bugünlerde 'bana hediye alma' demeye başladı'' diye konuştu.

Avrupalılarda başlayan ''satın almama kompleksinin'' turizme de yansıdığına işaret eden Baraner, turistlerin de ya en ucuzunu ya da en pahalısını istediğini kaydetti. Baraner, ''tatillerinde de ya ultra lüks otelleri tercih ediyorlar ya da 2-3 yıldızlı otelleri, dört veya sıradan beş yıldızlı otellere gitmek istemiyorlar'' dedi.

"Nisan'da turizm satışları artmaya başlar"

Avrupa'da yaygın olan haftasonu tatillerinde de çok ciddi düşüş olduğuna değinen Baraner, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Haftasonu ve kısa tatillerde düşüş var. Mart ayından sonra turizmdeki satışlar hızlanacak. Nisan ayından sonra hem turizmde, hem de ekonominin diğer alanlarında satışlar hızlanacak. Herkes buna inanıyor. Avrupa'da şu anda insanların kriz anlayışı ceplerinde değil, beyinlerde oldu. Herkes tasarrufa kilitlendi. Krizden etkilenmeyenler bile tasarruf yapmaya başladı. Şu anda Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyada ciddi düşüşler var. Geçen yıla göre bazı uçak şirketleri kapasitelerini düşürdü, aile satışlarında ciddi düşüş var. Uçaklar dolu ama gelen uçak sayısı geçen yıla oranla düşük.''

"Çılgın kampanyalar olacak"

Baraner, 2009 yılı turizm tarihinin en değişik, en çılgın satış kampanyalarına sahne olacağının beklendiğini de vurgulayarak, 2009 yılında tatilcinin kazançlı çıkacağını, daha düşük fiyatlarla daha iyi tatil yapabileceğini, turizmde olduğu gibi tüm ürünlerde çılgın kampanyalar düzenleneceğini ve müşterilerin bu kampanyalara akın edeceğini kaydetti.

Noel tatilinde turist sayısı az olacak

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Başkanı Volkan Şimşek de, bu yıl Noel ve yılbaşı tatilinde otellerin beklenen turist miktarına ulaşamayacaklarını bildirdi. Şimşek, ''Noel tatiline gelecek turist sayısı geçen yıla oranla daha az. Bunun başlıca nedeni Avrupa'daki ekonomik krizdir. Beklentimiz fazla değil, ancak futbol ve kongre turizmi ile açığı kapatmaya çalışacağız'' dedi.

A+ A-
Cumhuriyet İMECESİ