TÜSİAD'a veto

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın sert bir dille eleştirdiği ve alt komisyona çağrılmayan TÜSİAD, kesintili eğitim önerisinin görüşüldüğü alt komisyona gönderdiği yazılı öneride, AKP'nin kesintili eğitim teklifinde katılımcı ve kapsamlı bir müzakere sürecinin işletilmediği, önerinin Türkiye'nin ihtiyacı olduğu eğitim reformunu karşılamadığı görüşünü vurguladı.

Yayınlanma: 29.02.2012 - 07:17
Abone Ol google-news

TBMM Milli Eğitim Komisyonu’nda oluşturulan alt komisyon dün kesintili eğitim önerisiyle ilgili ilk toplantısını yaptı. Toplantının sabahki oturumunda eğitim sendikaları, öğleden sonra da eğitim fakültelerinin dekanları ile bazı sivil toplum örgütlerinin önerileri dinlendi. CHP ve MHP’li alt komisyon üyelerinin çağrılmasını talep ettiği TÜSİAD komisyon çalışmalarına davet edilmezken İmam Hatip Liseleri Mezunları Derneği (ÖNDER) ve Ensar Vakfı gibi bazı örgütler komisyona gelerek görüşlerini bildirdi.

TÜSİAD’ın komisyona yazılı olarak sunduğu öneride, demokratikleşme sürecinde iyi eğitimli, çoğulcu, özgürlükçü niteliklere sahip bir topluma ulaşmanın ana hedef olması gerektiği vurgulandı. 12 yıllık eğitime ne zaman geçileceğinin Bakanlar Kurulu’na bırakılmaması talep edilen öneride, bunun yasal olarak takvime bağlanması gerektiği kaydedildi. Okulöncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınması gerektiği belirtilerek “Mesleki eğitime yöneltme ve yönlendirmenin erken yaşlara çekilmesinin, temel eğitimin yeterli şekilde verilememesi, bilinçsiz meslek tercihleri ve çıraklık yaşının düşmesi yönünde sakıncaları vardır” denildi. AKP’nin önerisinin gelişmiş ülke örnekleri ile uyumlu olmadığı belirtilen öneride, şu tespitler yapıldı: “ABD, Fransa ve İngiltere’de öğrenciler, 16 yaşına kadar mesleki programlara yönlendirilmemektedir. Öğrencilerin farklı yetenekleri, seçmeli dersler ve ders dışı etkinliklerle geliştirilmektedir. Çıraklık yaşının 11’e düşürülmesi, çocuklar açısından sakıncalıdır. İlköğretimin iki kademeye ayrılması, kız çocuklarının eğitime katılım ve okula devamı açısından sakıncalar yaratabilecektir. İkinci kademeye geçişin yeni bir merkezi sınav modelini beraberinde getirip getirmeyeceği de belirsizdir.”

Öneriler dinlendi

Alt komisyona davet edilen ÖNDER Başkanı Hüseyin Korkut, Doğu ve Güneydoğu’da inanç ve vicdani yönelim dolayısıyla kız çocuklarının; yatılı okullarda, karma ortamda ve zorunlu eğitimin kılık kıyafet dayatması nedeniyle örgün eğitime katılamadığını savundu. Kıyafet yasağının kaldırılmasını talep eden Korkut, karma eğitim sisteminin yanında isteğe bağlı olarak kız-erkek okullarının kurulmasını istedi. Korkut, okulöncesinden lise son sınıfa kadar isteğe bağlı din ve Kuran eğitimine ilişkin dersler konulmasını da istedi.

Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir kesintili eğitimin siyasi bir karar olduğunu belirterek “Yıldönümünde 28 Şubat’ın rövanşı mı alınıyor?” dedi. Demir, 1 yıl okulöncesi 9 yıl temel, 3 yıl ortaöğretim olmak üzere zorunlu 13 yıla çıkarılmasını talep etti.

Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, meslek eğitiminde yönlendirmenin ileri yaşlarda yapılması gerektiğini söyledi. Yıldız, okulöncesi 2, ilköğretim 9, ortaöğretim 4 olmak üzere zorunlu eğitimin 15 yıl olmasını istedi. Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, öneride yer alan açıköğretim sistemini “hata” olarak değerlendirdi. Koncuk, din istismarının bitmesi için ikinci ve üçüncü kademede seçmeli din dersi ve Kuran derslerinin konulmasını önerdi. Eğitim Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer, 8 yıllık kesintisiz eğitimi 28 Şubat’ın eğitime yansıması olarak tanımlarken zorunlu eğitimin 4+4 olmasını önerdi. ODTÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yaşar Özden, eğitimin bölük pörçük olmaması gerektiğini ifade etti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler