İzmir: Öncülerin şehri

İzmir Kalkınma Ajansı'nın (İZKA) yürüttüğü markalaşma çalışması kapsamında hazırlanan İzmir görsel kimlik çalışması sonuçlandı. Kentin logosu nazar boncuğu, sloganı ''öncülerin şehri'' olarak belirlendi.
Yayınlanma tarihi: 5 Haziran 2012 Salı, 16:48

İzmir'in uluslararası tanıtım eksikliğinin giderilmesi amacıyla İZKA tarafından hazırlanan Kentsel Marka Stratejik Planı kapsamında dünyaca ünlü afiş tasarımcısı Emrah Yücel başkanlığındaki şirkete hazırlatılan İzmir Görsel Kimlik Çalışması, Crowne Plaza Oteli'nde kamuoyuna açıklandı.

I Mean İt Creative Ajans Başkanı Emral Yücel, törende yaptığı konuşmada, Türkiye'de markasını geliştiren ilk kentin İzmir olduğuna dikkati çekerek, bunun kutlanması gereken bir şey olduğunu belirtti.

İzmir'in görsel kimliği içinde kentin ilklere sahip olmasına atıfta bulunulduğunu, batı uygarlığının ilk anıtsal eseri olan İlyada'nın Homeros tarafından İzmir'de yazıldığını, Asya'nın ilk hastanesinin, Kurtuluş Savaşı'nın ilk kurşununun, ilk iktisat kongresinin, ilk kadın tiyatrocunun İzmir'den çıktığını ifade eden Yücel, bu ilklerin halen devam ettiğini kaydetti.

Bu kapsamda İzmir'in sloganının ulusal düzeyde ''öncülerin şehri'', uluslararası alanda ''frontier city of Turkey'' olarak belirlendiğini kaydeden Yücel, kimliğin bu temel üzerinden yürütüleceğini ifade etti.

Yücel, Türkiye'ye kruvaziyerlerle gelen ABD'lilerin yüzde 80'inin 7 ile 10 gün arasında kalmak üzere kente tekrar geldiğini belirlediklerini belirterek, Türkiye hakkındaki olumsuz algı ve yargıların ilk görüşte ortadan kalktığını, bunun yerini heyecanın aldığını ifade etti.

EXPO süreci ve görsel kimlik

İzmir Valisi ve İZKA Yönetim Kurulu Başkanı Cahit Kıraç ise EXPO 2020 kapsamında yapılan tüm çalışmalarda EXPO logosunun yanında bugün açıklanan görsel kimlik logosunun kullanılacağını belirtti.

İzmir'in bugün dünya kenti olma yolunda önemli bir adım attığını belirten Kıraç, şöyle konuştu:
''İzmir'in dünya sahnesine çıkma ve kendini anlatma vakti geldi geçiyor. Bunu da EXPO süreciyle yerine getiriyoruz. Kendini anlatma süreci doğru argümanlarla ortaya konulmalı, inandırıcı ve güvenilir olmalı. İnsanlar gibi şehirler de dürüst olmalı, gerçeği yansıtmalı, tutarlılık göstermeli, dışarıyla kurdukları iletişim bütünlük arz etmeli, tek sesli olmalıdır. Bu tek sesliliği ifade eden tanıtım malzemelerini bugün sizlerle paylaşıyoruz. İzmir'in karakterini en iyi yansıtan görsel kimliği hazırlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu görsel kimlikle yeni bir alanda da öncülerin şehri olma özelliğini gösteriyoruz.''


Vali Kıraç, İzmir ve İzmirlilerin kullanımı için hazırlanan logonun şehirdeki tüm iletişim materyallerinde birkaç ay içinde kullanılmaya başlanacağını kaydetti.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu da İzmir'in öncü kimliğine uygun çalışmaların bugün de hızla devam ettiğini belirterek, Türkiye'de ilk kez uygulanan ve devam eden bazı projelerle ilgili bilgi verdi.

Kocaoğlu, İzmir'in en büyük eksiğinin tanıtım ve pazarlama olduğunu, bu alanda fark yaratılması gerektiğini kaydederek, ''Bu başarılı çalışmanın geliştirilerek devam etmesini, hiç taviz vermeden uygulanmasını temenni ediyorum'' dedi.

Sinevizyon gösterisinin ardından katılımcılar, İzmir görsel kimliğinde bulunan logo, görsel tasarım ve yazı karakterleriyle hazırlanan materyallerin yer aldığı İzmir Afişleri Sergisi'ni gezdi.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.