Lamborghini Türkiye satışlarını 3'e katladı

Geçen yılın son çeyreğinden itibaren kendini iyice hissettiren ekonomik krize rağmen İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Lamborghini markalı lüks spor otomobillerin satışları artış gösterdi. 2008 yılında dünya çapında 2430 adet Lamborghini satılırken, bu rakam Türkiye'de 9 oldu. Lamborghini'nin en büyük pazarlarından biri olan ABD'deki satışlarda yüzde 20,3'lük bir küçülme yaşandı. Bir önceki yıl 930 olan ABD satışları 2008'de 741 adette kaldı.

Yayınlanma: 16.01.2009 - 15:13
Abone Ol google-news

Doğuş Otomotiv’in Lamborghini markasını ilk kez 2007 yılından pazara sunduğunu hatırlatan Lamborghini Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, “Bu süre zarfında elde edilen 12 adetlik satış rakamını önemsiyoruz. Kriz döneminde, Automobili Lamborghini’nin satışlarını yüzde 1 artırdığı dikkate alınırsa, Türk pazarındaki satışların 3 kat artması önemli bir başarı” dedi.
 

Lamborghini’nin Avrupa satışları sabit kalırken, Türkiye ile birlikte İtalya ve Fransa’da büyüme gözlendi. İngiltere ve Almanya gibi pazarlar çok ufak düşüşler gösterseler de İtalya’da satışlar yüzde 10 artarak 230’a ulaştı. Bu satış performansı İtalya'yı dünyadaki en büyük ikinci pazar haline getirirken Fransa'da yüzde 27’lik büyüme payı ile dikkat çekti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler