Kapat

Son Haberler

A+ A-

Onu kullanmak bir keyif

Golf'ün tasarımı konusunda artık söylenecek fazla söz yok. Çünkü klasikleşmiş tasarımı, kullanışlılık ön planda tutularak şekillenirken Alman ciddiyeti aracın hem dışına hem de içine işlemiş. Sade dış tasarım ve iç mekân hiçbir kullanışsız ayrıntı barındırmıyor.
Yayınlanma tarihi: 2 Şubat 2009 Pazartesi, 09:58

Yeni Golf’ün ön yüzünün ve tavan tasarımının Sciroccoya benzediği söylenebilir. Bu değişiklik Golf’e radikal bir görüntü katmasa da çok daha çarpıcı bir ön yüze kavuşmasını sağlamış. Yan aynaları yenilenen ve dinamik tasarım çizgisi aynen devam ettirilen Golf’un arka tasarımında Toureg’den izler görmek mümkün.

Test aracımızdaki parçalı renk seçimi ferah bir iç hacmin yanı sıra renkli bir görünüm de sunuyor. Koltukların konumlarında yapılan değişiklikle arka tarafta uzun boyluların bile rahat edecekleri baş mesafesine ulaşılırken sportif ön koltukların yan desteklerinin sürüş keyfini arttırdığını söyleyebiliriz. Ön konsolda kullanılan yumuşak plastik malzeme, kumanda öğeleri ve ön konsolda kullanılan alüminyum detaylar aracın kalitesinin arttığını gösteren görsel işaretlerden sadece birkaçı

Yeni Golf’ün ses yalıtımından bahsetmeden geçmek mümkün değil. Ön camdaki özel ses emici film, kapı ve cam kanallarında yapılan geliştirmeler bunun en büyük ispatı. Yüksek hızlarda bile Golf’ün çalıştığını anlamanız için camı biraz aralamanız gerekecek.

Güvenlik üst düzeyde

Yeni Golf’te yeni bir ESP sistemi kullanılıyor. Arda arda girilen virajlarda bile Golf’ü yoldan çıkarmak çok zor. Başarılı elektro-mekanik hidrolik direksiyon sistemi sayesinde ani tepkileri bile çok doğru bir şekilde algılayabilen Golf’ün bu hassasiyeti sürüş keyfini üst düzeye çıkarıyor. Test aracımızda 7 hava yastığı, ABS, ESP, EDL, EBD, ASR, MSR, Hill Hold gibi bir çok elektronik güvenlik yardımcısı sistem bulunuyor. Golf’ün fren sistemi ise hâlâ rakiplerinden bir kaç adım önde...

160 beygirlik 1.4 TSI motor kullanılan test aracımız 7 kademeli DSG şanzıman çift debriyajlı sistemiyle hızlı ve sarsıntısız vites değişimleri yapabiliyor. Direksiyondan da kontrol edilebilen DSG şanzıman sportif kullanımlar için “S” moduna da sahip. Çoğu şehir içinde geçen testimizde Golf’ün tüketim değerleri 160 beygirlik bir motor için oldukça etkileyici olan 100 kilometrede 8.7 litre oldu.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler