İşte ölüm habercisi

Yük gemisine yardıma giderken kayalıklara çarpıp batarak dört kişiye mezar olan bot, otomatik pilotsuz ve aküsü bitik olarak yola çıkarılmış.
Yayınlanma tarihi: 24 Aralık 2012 Pazartesi, 08:36

Şile açıklarında 4 Aralık 2012 günü batan “Volgo-Balt 199” adlı yük gemisinin mürettebatını arama kurtarma çalışmalarına katılan ve makinesinin stop etmesi nedeniyle kayalıklara çarparak 3 personelin, 1 balıkçının yaşamını yitirmesine yol açan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne ait KEGM-7 botuyla ilgili “öldüren ihmal” belgelendi. Kazadan bir gün önce 3 Aralık günü “KEGM-7 botunun emergency akü grubunun ömrünü tamamladığı ve acil olarak değiştirilmesi” rapor edilmiş. Yine kazadan 7 gün önce 26 Kasım günü ise “otomatik pilotun çalışmadığı ve faal olmadığı” belirlenerek çizelge tutulmuş. Bu iki önemli arıza yetkililer tarafından resmi yazılarla üst makamlara bildirilmiş. Ancak tüm bu gelişmelere karşın kıyı emniyetinin kurtarma botu otomatik pilotunun çalışmadığı ve aküsü bitik olduğu halde arızalı olarak göreve gönderilmiş.

İlk tespit kazadan bir hafta önce

KEGM-7 Acil Müdahale Botu’nun “Haftalık Planlı Bakım ve Tutum Çizelgesine” göre otomatik pilotun çalışmadığı ve faal olmadığı belirlenerek, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne bildirilmiş. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nde görevli Kaptan Serkan Dinç tarafından kontrolü yapılan KEGM-7 Acil Müdahale Durum Botu’nun, otomatik pilot mekanizmasının faal olmadığı ve çalışmadığı kayıt altına alınmış. Dinç’in hazırladığı raporu imzalayarak, kazadan bir hafta önce 26 Kasım 2012’de, Kıyı Emniyet Genel Müdürlüğü’ne gönderdiği belirlendi.

İkincisi bir gün önce

Kurtarma botuyla ilgili kazadan bir önce kaptan Rıfkı Çırtlık ve çarkçıbaşı Ali Çiftçi, Deniz Hizmetleri Daire Başkanlığı’na gönderdiği raporda KEGM-7 botunun “emergency akü grubunun ömrünü tamamladığını ve acil olarak değiştirilmesini” talep etmiş. Kaptan Rıfkı Çırtlık ve çarkçıbaşı Ali Çiftçi imzasıyla Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, Deniz Hizmetleri Daire Başkanlığı, Bakım-Onarım Müdürlüğü’ne, kazadan bir gün önce 3 Aralık 2012 Pazartesi günü gönderdiği rapor aynen şöyle:

“Şile Limanı’nda konuşlu bulunan botumuzun aylık akü planlı bakım tutumları esnasında emergency akü grubunda 5 numaralı Avantaj markalı akünün kullanım ömrünü tamamladığı voltaj ölçümü ile tespit edilmiştir. Emergency grupta bulunan diğer Avantaj marka akülerin yakın zamanda kullanım ömürlerinin dolacağı tahmin edilmektedir. Acilen emergency akü grubunda kullanılmak üzere 4 adet 200 AH akü ihtiyacımız vardır. Temini hususunu bilgilerinize arz ederiz.”

Kıyı emniyeti yalanladı

Öte yandan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, Şile açıklarında batan ''Volgo- Balt 199'' adlı yük gemisinin mürettebatını arama ve kurtarma çalışması yaparken parçalanan tahlisiye botunun arızalı olduğu şeklindeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını bildirdi.

A+ A-

Okumadıklarınız

Bu kategoriye ait, henüz okumadığınız haberler listelenmektedir. Tümünü görüntülemek için tıklayınız.