KESK: Tutuklamalar gözdağı

KESK Genel Sekreteri Emirali Şimşek, konfederasyon üyesi iki sendikanın şube başkanlarının tutuklanmasıyla ilgili ''Antidemokratik uygulamalara son verilmeli, örgütlenme çalışmalarımız farklı yöntem ve uygulamalarla engellenmemelidir'' dedi.

Yayınlanma: 28.02.2009 - 10:23
Abone Ol google-news

KESK Genel Sekreteri Emirali Şimşek, yaptığı yazılı açıklamada, Eğitim Sen Sıvas Şube Başkanı Önder Doğan ve BTS Sıvas Şube Başkanı Nejat Sezginer'in kendileriyle ilgili ''somut bir iddia olmadan, Cumhuriyet Üniversitesi öğrencileri hakkındaki bir operasyon nedeniyle tutuklandıklarını'' öne sürdü.

Eğitim Sen Sıvas Şubesi'nin 15 Ocak'ta gün boyunca arandığını, herhangi bir suç unsuruna rastlanmadığını, şube başkanlarının gözaltına alındıktan sonra serbest bırakıldığını ifade eden Şimşek, ancak 25 Şubat'ta şube başkanlarının tekrar gözaltına alındıktan sonra tutuklandıklarını belirtti.

Gözaltı ve tutuklamaların, gerçekleştirilen bir operasyonla ilişkilendirilmesinin ''sendikal çalışmaları üzerinde kuşku yaratmaya dönük ve son dönemde konfederasyon üyelerine yönelik baskıların devamı'' niteliğinde olduğunu iddia eden Şimşek, şunları kaydetti:
''Üniversite öğrencilerinin sendika şubelerimize gelmelerinden doğal ne olabilir? Örgütlenme alanı olan üniversitelerden gelen öğrencilere herhangi bir engelleme yapılamayacağı gayet açıkken şube başkanlarımızın olayla ilişkilendirilmesi nasıl değerlendirilmelidir? Kaldı ki şube başkanlarımızın adresleri belli olup delil karartma gibi bir durumları olmadığına göre niçin tutuklanma ihtiyacı duyulmuştur?
Bu tür baskılar, konfederasyonumuzu haklı mücadelesinden bırakalım geriye düşürmeyi, kararlılığını ve azmini artırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.
Antidemokratik uygulamalara son verilmeli, örgütlenme çalışmalarımız farklı yöntem ve uygulamalarla engellenmemelidir. Arkadaşlarımızın en yatkın sürede aklanacağına olan inancımızla kamuoyunun geliştirilen baskılar karşısında duyarlı olmasını istiyoruz.''


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler