Kapat

Son Haberler

A+ A-

Zeytinyağında markalaşma dönemi

Türkiye üretiminin yüzde 9'unu karşılayan Hatay'da üretilen zeytinyağının yüzde 70'i markalaşma olmadığı için diğer kentlere ham yağ olarak satılıyor. Antakya TSO Başkanı Hikmet Çinçin: ''Zeytincilik konusunda büyük potansiyele sahip kentimizi zeytinyağı ile tanıtabiliriz'' dedi.
Yayınlanma tarihi: 24 Ağustos 2008 Pazar, 14:01

Türkiye üretiminin yüzde 9'unu karşılayan Hatay'da üretilen zeytinyağının yüzde 70'inin markalaşma olmadığı için diğer kentlere ham yağ olarak satıldığı bildirildi.
Antakya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Hikmet Çinçin, Hatay'da 270 bin 766 hektarlık tarım arazisinin 46 bin 317 hektarında zeytin üretiminin yapıldığını söyledi.
Kentte yaklaşık 6 milyon meyve veren olmak üzere toplam 14 milyon civarında zeytin ağacının bulunduğunu ifade eden Çinçin, önemli bir besin maddesi olan ve çok zengin, ekonomik potansiyele sahip zeytine hak ettiği değerin verilmesi gerektiğini kaydetti.
Geçtiğimiz yıl kentte 158 bin 575 ton zeytin üretiminin yapıldığını, bunun 27 bin tonunun sofralık, 130 bin tonunun yağlık olarak kullanılarak 32 bin 648 ton zeytinyağı elde edildiğini vurgulayan Çinçin, şöyle devam etti:
''Hatay'da Halhalı, Savrani, Kilis yağlık, Nizip yağlık ve Gemlik olmak üzere 5 çeşit zeytin ekimi yapılıyor. Kentte zeytin ve zeytinyağının kalitesi çok yüksek, ağaç başına ortalama 20-25 kilogram verim alınıyor. Bu kadar önemli bir potansiyele sahip Hatay'da üretilen zeytinyağının sadece yüzde 30'u markalaşarak Lübnan, Ürdün Sudi Arabistan gibi Arap ve Orta Doğu ülkelerine ihraç ediliyor. Geri kalan yüzde 70'lik kısım ise İstanbul ve İzmir gibi kentlere ham yağ olarak gönderilip orada firmalar tarafından işlenerek farklı markalarla reyonlarda yerini alıyor. Bu durum kentimiz için büyük bir kayıp oluşturuyor.''

Üreticiler sıkıntılı

Şuan kentte yaklaşık 6 zeytinyağı markasının bulunduğunu, ancak kent kapasitesinin bunun iki katı olduğunun altını çizen Çinçin, üreticilerin markalaşma olmadığı için pazar bulmakta sıkıntı yaşadığını söyledi.
Kentte yüksek kalitede zeytinyağı üretilmesine karşın markalaşmayla ilgili sıkıntı bulunduğunu ifade eden Çinçin, ''Zeytincilik konusunda büyük potansiyele sahip kentimizi zeytinyağı ile tanıtabiliriz. Bunun için öncelikle kentte üretilen zeytin çeşitlerinin tescilini yaptırmalıyız. Daha sonra zeytinle ilgili ürünlerin ön plana çıkarılması için Uluslararası Zeytinyağı Kongresi düzenlenmeli'' diye konuştu.
Çinçin, ATSO olarak üreticileri bilinçlendirmek, zeytinyağının tanıtımına katkıda bulunmak için yurt içi ve dışında düzenlenen fuarlara katılmaya çalıştıklarını da sözlerine ekledi.

Cumhuriyet İMECESİ

En Çok...

okunanlar

yorumlananlar

beğenilenler