Türkiye İngilizceden sınıfta kaldı

British Council, Türkiye’de yükseköğretim sektöründe İngilizce dil eğitimi raporunu açıkladı.
CHA
Yayınlanma tarihi: 25 Kasım 2015 Çarşamba, 13:44

[Haber görseli]

Üniversitelerde İngilizce öğretimi hakkında bir ülkede bugüne dek gerçekleştirilmiş en kapsamlı çalışma olan rapor, Türkiye’de yükseköğretimde ‘İngilizce’ kalitesinin iyileştirilmesi ihtiyacını ortaya koydu. Raporda, üniversitelerin çoğunda, öğrencilerin ihtiyaçları ve müfredatın birbiriyle örtüşmemesi sorununun yaşandığı kaydedildi.

British Council, ‘Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında İngilizce - Bir Durum Analizi’ başlıklı çalışmasının lansman toplantısını Wyndham Otel’de gerçekleştirdi. Toplantıya, Yükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, Birleşik Krallık Ankara Büyükelçisi Richard Moore, British Council Bölge Direktörü Andy Williams ve davetliler katıldı.

Türkiye’nin dil eğitim sistemiyle ilgili temel sorunlarını tespit etmenin yanı sıra üniversitelerde sürdürülen ve yükseköğretim düzeyinde İngilizce eğitim kalitesini iyileştirmek için sunulan raporda öne çıkan bulgular paylaşıldı.

TEPAV’la British Council’ın saha çalışmasını birlikte yürüttüğü 400 öğretmen ve 4 bin 300 öğrenciyle yapılan anketler, 65 ders gözlemi, 350’den fazla öğretmenin yer aldığı odak grup çalışmaları ve üst düzey yöneticilerle gerçekleştirilen 72’den fazla mülakatla beslendi.

Türkiye’nin 2015 ingilizce yeterlilik sıralamasında 50. sırada yer aldığı vurgulanan raporda öne çıkan bulgular ise şu şekilde açıklandı: “Üniversitelerin çoğu, öğrencilerin ihtiyaçları ve müfredatın birbiriyle örtüşmemesi sorununu yaşıyor. Bu da öğrencilerin ve öğretmenlerin motivasyonunun düşmesine neden oluyor. Türkiye’deki üniversiteler yabancı öğrenciler tarafından tercih edilmiyor ve global endekslerde alt sıralarda yer alıyor. Rusya, Çin, Hindistan ve Güney Kore gibi gelişmekte olan diğer G20 ülkelerinde üniversitelerin kalitesini ve sıralamadaki yerini yükseltmeye yönelik projeler gerçekleştirilirken Türkiye’nin niceliğe odaklanarak üniversite eğitimi alan öğrenci sayısını çok büyük ölçüde artırdığı dile getiriliyor ve Türk hükümetinin üniversitelerin kalitesini artırmaya yönelik benzer bir proje başlatması gerektiği yönünde tavsiyede bulunuluyor. Hazırlık sınıfları seçmeli olmalı ve yalnızca Eğitim dili İngilizce olan üniversitelerde olmalı. Müfredat, Genel Amaçlı İngilizce’den Genel Akademik Amaçlı İngilizce’ye dönüştürülmeli.”

Toplantıda konuşma yapan YÖK Başkanı Yekta Saraç da Yüksek Öğretim Kurullarında İngilizce eğitimi konusunun bu toplantıda değerlendirilmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Saraç, “Gerçekleştirilecek toplantı İngilizce eğitimiyle sınırlı olmayıp daha geniş çerçevede küresel düzeydeki yüksek öğretim sistemlerindeki gelişmeler, ulusal yüksek öğretim sistemimizin mevcut durumu ve kalite güvencesi süreçleri odaklı gelişmelerin de konu edilmesinin çok önemli ve doğru bir yaklaşım olduğu düşüncesindeyiz. Aksi durumda sadece dile eğitimi odaklı olarak konuyu sınırlandırmanın sürece çok dar bir bakış olacağı düşüncesindeyim.” ifadelerini kullandı.

A+ A-