Altın Lale ‘Sarı Sıcak’a

36. İstanbul Film Festivali’nde ‘En İyi Film Ödülü’ dahil geceden toplam 4 ödül alan ‘Sarı Sıcak’ filmi gecenin galibiydi. ‘En İyi Yönetmen Ödülü’ ise Yeşim Ustaoğlu’na gitti.
Yayınlanma tarihi: 16 Nisan 2017 Pazar, 02:04

36. İstanbul Film Festivali’nde ödüller önceki gece yapılan törenle sahiplerini buldu. Gecenin kazananları ‘Sarı Sıcak’, ‘Tereddüt’ ve ‘Mavi Sessizlik’ti. İstanbul Film Festivali’nin Uluslararası Altın Lale, Ulusal Altın Lale, Kısa Film, Belgesel ve İnsan Hakları (FACE) yarışmalarının ödülleri cuma akşamı Soho House’da düzenlenen bir törenle dağıtıldı. Elbette herkesin en çok merak ettiği ödüller Ulusal Yarışma’nın ödülleriydi ve biz de anlatmaya oradan başlayalım. Başkanlığını Yağmur ve Durul Taylan kardeşlerin üstlendiği, bir eksikle (Nejat İşler sağlık sorunları yüzünden ayrılmak zorunda kalmıştı) yazar Sema Kaygusuz, görüntü yönetmeni Emre Erkmen ve kurgucu Çiçek Kahraman’dan oluşan jüri En İyi Film, En İyi Yönetmen, Jüri Özel Ödülü, En İyi Kadın Oyuncu, En İyi Erkek Oyuncu, En İyi Senaryo, En İyi Görüntü Yönetmeni, En İyi Kurgu ve En İyi Müzik olmak üzere toplam 9 dalda ödül verdi. En İyi Film Ödülü dahil geceden toplam 4 ödül alan “Sarı Sıcak” filmi gecenin tartışmasız galibiydi. Fikret Reyhan’ın yönetmenliğini üstlendiği film Altın Lale’ye ek olarak En İyi Erkek Oyuncu (Aytaç Uşun), En İyi Görüntü Yönetmeni (Marton Miklauzic) ve En İyi Kurgu (Ömer Günüvar ve Fikret Reyhan) ödüllerinin de sahibi oldu. Genel kanı filmin kazandığı ödülleri hak ettiği yönündeydi ama En İyi Film ödülünün de “Sarı Sıcak”a verilmesi yine de salonda bir şaşkınlık havası yaratmadı desek yalan olur. Bunun bir sebebi de yarışan 12 film içinde en az izlenenlerden biri oluşuydu herhalde. Anlayacağınız favoriler geride kalırken yarışı sürpriz bir at kazandı.

Sansürsüz günler için

En İyi Yönetmen ödülü, bu yılın bol ödüllü filmlerinden “Tereddüt” ile Yeşim Ustaoğlu’na gitti. Bir hayli öz konuşmasında Ustaoğlu çok alkış alan şu sözleri sarf etti: “Özgür ve sansürsüz günler için”. Ecem Uzun’a Antalya’dan sonra burada da En İyi Kadın Oyuncu ödülünü getiren “Tereddüt” ayrıca En İyi Müzik (Antoni Komasa-Lazarkiewicz) ödülüne de layık bulundu. Gecede sükse yapan bir diğer isimse “Mavi Sessizlik” filmiyle toplam 4 ödül alan yönetmen Bülent Öztürk’tü. İlk sahneye çıkışında “Herkesi oturduğu yerden bir dakika sessizliğe davet ediyorum” diyen Öztürk her sahneye gelişinde kendisine sessizlikle ilgili espriler yapılmasının da kapısını açmış oldu. Onat Kutlar anısına verilen Jüri Özel Ödülü’nü almak için son kez sahneye geldiğinde sinema uğruna çektiği zorluklardan kısaca bahseden Öztürk, “Ödülümü tüm sinemacılar için alıyorum. Ve şu anda fikirlerden dolayı zindanlarda olan tutsaklar için de alıyorum” dedi.

Diğer ödüller

Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü’nü de “Mavi Sessizlik”in aldığı gecede Uluslararası Altın Lale Yarışmasının Şakir Eczacıbaşı anısına verilen büyük ödülünü Joao Pedro Rodrigues’in “Ornitolog” adlı filmi kazandı. Jüri Özel Ödülü ise Carla Simon’un yönettiği “93 Yazı” adlı filmine gitti. Ulusal Belgesel Yarışması’nda En İyi Belgesel ödülü Serdar Önal’ın yönettiği “Derdo Ana ve Ceviz Ağacı” adlı filmin oldu. Sertan Ünver imzalı “Blue” ise Mansiyon’a layık görüldü. En İyi Kısa Film Ödülü’nü Filiz Işık Bulut’un “Zelal” adlı filmi alırken Pınar Yorgancıoğlu’nun “Nebile Hanım’ın Solucandeliği” adlı filmi ise Mansiyon’a layık görüldü.

Mavi Sessizlik’e Mansiyon

FACE Avrupa Konseyi Sinema Ödülü Alain Gomis’in yönetmenliğini üstlendiği “Félicité”ye verilirken “Mavi Sessizlik” de Mansiyon aldı. Uluslararası Film Eleştirmenleri Federasyonu FIPRESCI Ödüllerini Uluslararası Altın Lale Yarışması’nda Maysaloun Hamoud’un yönettiği “Duvarlar Arasında”, Ulusal Altın Lale Yarışması’nda Pelin Esmer’in yönettiği “İşe Yarar Bir Şey” ve Ulusal Kısa Film Yarışması’nda da Sinan Kesova’nın yönettiği “Hinterland” filmleri kazandı.

A+ A-

Cumhuriyet Arşivi Gazete Kupürlerinde:

Şakir Eczacıbaşı, Nejat İşler, Onat Kutlar