Mustafa Denizli: "Hedefimiz Avrupa şampiyonluğu"

Galatasaray Teknik Direktörü Mustafa Denizli ve oyunculardan Semih Kaya, Astana maçı öncesinde açıklamalarda bulundu. Denizli, 23 yıl önceki görüşlerinin değişmediğini ve Galatasaray'da Avrupa şampiyonluğu kazanmak istediğini söyledi.

Yayınlanma: 07.12.2015 - 17:50

Astana maçıyla birlikte Avrupa'da bir yolculuğa başladıklarını söyleyen Denizli, "İki takımın da amacı yola devam etmek. Şartlar net bir şekilde ortada. Galatasaray sezonu Avrupa'sız geçiremez. Muhtemeldir ki, yarın bir yolculuğun başına olacağız. Hiç kimse Astana'nın grupta böyle bir puan barajına ulaşacağını tahmin etmemişti. Futboldaki sürprizler her zaman yaşanmıştır. Biz bunu yaşatmayacağız. Rakibimiz değerli bir rakiptir. Biz yavaş yavaş temposu yükselen, düşündüğümüz yere varmayı hedefleyen bir ekibiz. Genel olarak performanslarından memnunum. Yeterli mi? Tabii ki 2. maç itibariyle yeterli değil. Benim için önemli olan onların çabaları. Önemli adımlar kat ediyorlar. Bunu devam ettirmeleri için onlara her türlü fırsatı sunacağım. Futbolcularım da, ben de bu yolculuğa alışkınız. Yarın her şeyimizi ortaya koyarak gerçekleştireceğiz bunu. Futbolcuların bireysel hata yapma durumu mümkündür. Semih son haftalarda grafiği yükselen bir görüntü veriyor ve beni de çok memnun ediyor. Bizim için öncelikli olan pozisyon hatalarından uzak kalmak. Yarın 2. kez Arena'ya çıkacağım" açıklamasını yaptı.

"ŞAMPİYONLAR LİGİ'NDE İLK KEZ BİR TAKIM..."

Astana'nın 10 gün önceden İstanbul'a gelerek kampa girmesine değinen teknik adam, "25 yıl önceki durumun aynı paralellikte devam ediyor. İlk günkü heyecanımı yaşıyorum. Oyuncularım ile daha da geliştirmeye çalışıyoruz. Hakan Balta ve Selçuk dün bizimle çalışamadı. İkisinin de ciddi sayılabilecek, ancak özveri ile üzerinden gelebilecekleri sakatlıkları var. Selçuk'un ayağında ödem ve soğuk algınlığı var. 3 kez serum verildi. Hakan ve Selçuk dünü istirahat ile geçirdiler. Biz hiçbir arkadaşımızın sorunu olmadan yola devam etmesini istiyoruz. Onların sağlık durumu ile ilgili en doğru kararı sağlık kurulu ile birlikte vereceğiz. Belki Şampiyonlar Ligi'nde bir takım ilk kez rakip ülkeye gidip, 10 gün hazırlık dönemi geçiyor. Rakibimizin de bu kupada yola devam etmek için ne denli iddialı olduğunu gösterir bir tablo bu. Kazakistan çıkışa geçmek isteyen bir ülke. Bu konuda her türlü düşüncemizi yarın ortaya koyacağız" şeklinde yorumda bulundu.

"AVRUPA FARKLI BİR HEDEFTİR"

"Avrupa ve Türkiye birbirinden ayrılmaz. Ligde düşündüklerini yaparsan, Avrupa kapıları açılıyor. Burayı başardıktan sonra yolculuk başlıyor. Geçen sene de takımımız böyle bir yolculuğa başladı. Burada önemli olan, düşünmediğimiz herhangi bir durumla karşılaşmamak. Bizim için şu anda ilk etap Avrupa. Lig yolu uzun bir yarışma. Avrupa'da oynadığın maç sayısı ile ligdeki arasında ciddi bir fark var. Şu anda 3 kulvarda gidiyoruz. Yarın bu kulvarın devamına karar vereceğiz. Önümüzde diğer iki yarışta da başarmak hedefindeyiz. Ama Avrupa; ülke için de, takım için de, benim için de, oyuncularım için de farklı bir hedeftir. Futbolda 90 dakika içinde düşündüklerini gerçekleştirdiğin takdirde mutluluk başlar. Yarın inşallah onu yaşacağız"

HEDEF: AVRUPA ŞAMPİYONLUĞU

23 yıl önce Galatasaray'dan ayrılırken, "Bir gün geri dönüp Avrupa Şampiyonu olacağım" sözleri hatırlatılan Denizli, "Böyle bir yarışın içindeysen, kulüp olarak, bunları daha önce telaffuz ettiysek, bugün farklı olması mümkün değil. Zorlu işleri başarmanın keyfi çok başkadır. Futbolcularımın hedef için yarın mutlak her şeylerini, akıllarını, beyinlerini, adele gücünü, takım birlikteliğini ortaya koyacaklarına inancım sonsuz. Önemli olan bu hedefleri görebilmek. Bunları söylediğinde Türkiye'de bu hedeflerin yarısı düşünülemiyordu. O hedeften 1 milim geriye düşme asla olamaz. Bu mesleği yaptığım sürece bütün hedefim odur" cevabını verdi.

PODOLSKI'NİN GAZETECİYLE TARTIŞMASI

Böyle bir hadise yaşayan insanın üzülmemesi mümkün değil. Sevimsiz bir hadise... Zaman zaman bizler de yaşıyoruz. Bu işten ekmek yiyen insanlar ama bazen sınırları aşıyorlar. Ben çok üzüldüm. Gerelsiz bir durumdu. İki taraf adına da üzüldüm. Burada, bu atmosferde bu konuyu da fazla konuşmamak gerek. Podolski'yle de konuştum, morali de iyi...

"ASTANA DA DURUMUN FARKINDA"

İlk olarak sözü alan Semih, "Takım olarak kenetlenmiş durumdayız. Yarın beraberlik gibi bir durumumuz yok, öyle bir şey yok aklımızda. Rakibimiz 10 gündür İstanbul'da kamp yapıyor, bunun bilincindeyiz. Onlar da durumun farkında. Elimizden geleni yapıp, en iyi şekilde Galatasaray formasını terletip, galip gelip Avrupa kupasına gitmek istiyoruz." ifadelerini kullandı.

"BAZI ŞEYLERİN BİLİNCİNE VARDIK"

Defansif olarak anlayışlarının değişmeye başladığını kaydeden G.Saraylı yıldız, "Mustafa hoca geldikten sonra 2 maça çıktık. İlkinde 2 gol yedik, Bursaspor karşısında gol yemedik. Takım olarak bazı şeylerin bilincine vardık ve daha da varmaya başlıyoruz. İlk yarının sonlarına geldik. Astana'dan sonra önümüzde bir derbi maçı var. Yarın da takım savunmasını en iyi şekilde yapıp, gol yemeyip Beşiktaş maçına en iyi şekilde hazırlanmak istiyoruz. Antrenmanlarda da ona göre çalışmalarımızı yapıyoruz, maçlara da yansıyacaktır diye düşünüyorum" dedi.

"ÜZERİMDE ALGI OLUŞTURULDU"

Astana'da oynanan maçta yaptığı hata ile ilgili bir soru sorulan ve Avrupa Ligi'ndeki hedeflerinin ne olabileceği konusunda görüşlerini söyleyen Semih Kaya, "Astana'da yaptığım o saha koşullarında bir verilen bir karardı ve hata değildi. Sonra benim üzerime bir algı oluşturuldu. Böyle şeyler her oyuncunun başına gelebiliyor. Bu da benim başıma geldi. Onun etkisinde değilim. Futbol hayatımda yine böyle hatalar olacak. Bunları en aza indirgemek gerekiyor ki, çalışmalarımız da o yönde. UEFA Avrupa Ligi önemli bir vitrin. Bundan önceki dönemlerde oynayan abilerimiz Galatasaray'a en iyi şekilde hizmet vermiş oyuncular. Avrupa Ligi'nde başarı yakalamış bir oyuncu grubu vardı. Biz en iyi şekilde çalışıp, kendimizi sahaya verdiğimiz takdirde Avrupa'da başarı geleceğini düşünüyorum ben" diye konuştu.