Reclaim'de dünyaya açılıyor

Reclaim mobilde aradığı zorluk ve temada oyun bulamayan, bilim kurgu ve aksiyonu seven, hardcore oyunlara yakınlık gösteren oyuncuların tutkuyla oynayacağı bir oyun.

Yayınlanma: 05.09.2014 - 11:02
Abone Ol google-news

Reclaim, dünyayı ele geçiren baskıcı robotların savunma hatlarının içine doğru durdurulamaz güçteki geminizle yol aldığınız, aksiyon dolu bir sonsuz shooter oyunu.  Bu oyunu geliştiren ise No-pact isimli bir ekip. No-pact mobil cihazlarda oyuncuları içine çeken dijital eğlence deneyimleri geliştiren bağımsız bir oyun stüdyosu.

- No-pact nedir, kimlerden oluşur, neler yapar?
Mobil cihazlarda oyuncuları içine çeken dijital eğlence deneyimleri geliştiren bağımsız bir oyun stüdyosuyuz. Dört kişilik bir takımımız var. Ömer Kayış yazılım mühendisliği kökenli ve işimizin teknik tarafını üstleniyor. Giray Ötken görsel tasarım ve post production alanında tecrübeli ve tüm tasarım süreçleri onun elinden geçiyor. Müzisyenlik ve programcılık geçmişi olan Can Karakuzulu hem ses ve müzik tasarımını, hem de teknik süreçlerin bir kısmını üstleniyor. Bense (Cem Buğra) iş geliştirme ve pazar araştırması geçmişimle pazarlama, finansal kontrol ve iş geliştirme sorumluluklarını taşıyorum. Oyun tasarımınıysa hep beraber yapıyoruz. Hepimiz liseden arkadaşız ve birbirimizi 20 yıldır tanıyoruz. Özel sektörde farklı alanlarda çalıştıktan sonra bir araya gelip işlerimizden ayrılarak no-pact’i kurmaya ve oyun geliştirmeye karar verdik. İlk oyunumuz Reclaim iPhone ve iPad için Türkiye ve Kanada'da Ağustos ayı içinde çıktı. Önümüzdeki aylarda hem Reclaim'in Android versiyonunu çıkartacağız, hem de oyunu tüm dünya pazarlarına açacağız.

- No-pact'in ilk oyun projesi bir sonsuz koşu ve shooter karışımı olan Reclaim. Bu fikir nasıl olgunlaştı, nasıl bir oyun Reclaim?
Reclaim, gezegeninizi ele geçiren baskıcı robotların savunma hatlarının içine doğru durdurulamaz güçteki geminizle yol aldığınız, aksiyon dolu bir sonsuz shooter oyunu. Oyuncu Reclaim’in geçtiği Aurus adlı dünyada çeşitli silahlara sahip ve yüksek hızda hareket edebilen bir gemiyi kontrol ediyor. Oyuncunun amacı, sonsuz şekilde akan yollarda gemisini engellemeye çalışan robotları yok edip, Aurus’ta insanlığın hayatta kalması için kritik önemde olan kaynakları toplamak. Oyuncu bu kaynakları gemisini geliştirmek, geçici bonuslar almak ya da gemisi robotlar tarafından patlatıldığında savaşa devam edebilmek için kullanıyor.

Reclaim mobilde aradığı zorluk ve temada oyun bulamayan, bilim kurgu ve aksiyonu seven, hardcore oyunlara yakınlık gösteren oyuncuların tutkuyla oynayacağı bir oyun.

-Oyun nasıl evrimleşti?
 Reclaim, oyuncunun üç boyutlu, rastgele uçuşan enkazlarla dolu bir tünelde ileri doğru uçarak hayatta kalmaya çalıştığı bir oyun olarak başladı. Sonraki versiyonda tüneli kaldırıp sonsuz şekilde akan bir yol hazırladık. Daha sonra yola engeller ve toplanabilir kaynaklar dağıtmaya başladık. Bir sonraki versiyonda yola oyuncuyu engellemeye çalışan düşmanlar ekledik. Gemi güçlendirme sistemi, kısa süreli bonuslar derken Reclaim hem oynanış, hem de görsellik açısından giderek son haline benzemeye başladı. Reclaim'in son versiyonunda oyuncu hızlı bir gemi ile engellerle dolu, sonu gözükmeyen yollarda ölümcül düşmanlarla savaşıyor ve insanlığın hayatta kalması için kritik önemde olan kaynakları topluyor.

- Oyuncu profili nasıl, nasıl bir talep ve ilgi var?

Oyuncularımızın çoğu genç yaşta ve erkek. Android cihaz kullanan oyunculardan büyük bir talep var bu nedenle Android versiyonu üstünde çalışmaya başladık. App Store Reclaim'i iki kategoride öne çıkan oyunlar arasına aldı, bu nedenle her geçen gün daha çok oyuncu oyunumuzu indiriyor ve oynuyor. Reclaim'e en çok ilgi gösterenler çocuklar ve gençler olduğu için okulların açılmasıyla Reclaim turnuvaları ve tanıtım gezileri de düzenlemeyi düşünüyoruz.

www.nopact.com


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler