Pepsi ABD’de aspartam kullanmayı bırakıyor

Dünyanın en büyük meşrubat üreticilerinden Pepsi, yapay bir tatlandırıcı olan aspartam maddesini bundan böyle ABD pazarındaki diyet ürünlerinde kullanmayacağını açıkladı.

Yayınlanma: 29.04.2015 - 06:43
Abone Ol google-news

Şirket, Türkiye dahil diğer pazarlarda ise tatlandırıcıyı kullanmaya devam edecek. Pepsi, ABD pazarında tüketicilerden gelen yoğun talepleri dikkate aldığını açıkladı.

Avrupa ve ABD’de gıda denetimi uzmanları aspartamın sağlığa zararlı olmadığını söylüyor. Ancak bu maddenin çeşitli sağlık sorunlarına yol açtığı iddiaları nedeniyle tüketicilerin diyet meşrubatlardan kaçınmaya başladığı belirtiliyor.

ABD’deki Diet Pepsi satışları 2014’te yüzde 5 oranında düşmüştü. Coca Cola firmasının yine aspartam içeren Diet Coke ürünü için de bu oran geçen yıl yüzde 6’ydı. Pepsi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Seth Kaufman, “Tüketicilerin diyet meşrubatlardan kaçınmasının ana nedeni aspartam” dedi. Aspartam üzerinde yapılan de

neyler sonrası yazılan raporlarda bu maddenin farelerde kanser riskini artırdığı iddia edilmişti. Pepsi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kaufman, artık bu madde yerine sukraloz ve akesulfam adı verilen tatlandırıcıların karışımının kullanılacağını ifade etti. Gıda güvenliği alanındaki yayınlarıyla bilinen ABD’li sivil toplum örgütü Kamu Yararı İçin Bilim Merkezi, akesulfamı aspartamla birlikte “en kötü 10 tatlandırıcı” listesinde tutuyor ve akesulfamı “Kanser riskini artıran bir madde” olarak tanımlıyor.

ABD’li ekonomi kanalı CNBC’nin yayınında gelişmeyi değerlendiren Coca Cola’nın CEO’su Muhtar Kent, “Burada aspartamı savunacak değilim” dese de bu maddenin Avrupa Gıda Güvenliği otoritelerince onaylandığını ifade etti.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler