Mars kolonicilerine kötü haber: Uzayda kalp krizi riski

Bilim insanları dünyanın dışında bir yaşam umudu olup olmadığını araştırıp Mars'ta koloni kurmayı düşünürken, sonuçları yeni yayımlanan bir araştırma uzayın insan sağlığı açısından uygun olmadığını ortaya koydu.

Yayınlanma: 30.07.2016 - 16:57

Sonuçları Scientific Reports dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, uzayın derinliklerindeki radyasyon insanların kardiyovasküler sistemine zarar veriyor. Araştırmada uzaya giden astronotların kalp krizinden ölmesine neden olarak bu radyasyon gösteriliyor. Hatta 7 Apollo astronotundan 3'ünün kalp krizi ve inme gibi kardiyovasküler hastalıklardan yaşamını yitirdiği kaydediliyor.

Araştırmayı yapan ekipte bulunan Florida State Üniversitesi'nden Profesör Michael Delp, uzaydaki radyasyonla ilgili henüz çok şey bilmediklerini, fakat mevcut bilgilerin bile uzayın derinliklerindeki radyasyonun insan sağlığını etkilediği yönünde verileri ortaya koyduğunu kaydetti.

Apollo görevlerinde derin uzay yolculuğu yapan 24 farklı astronot bulunuyor. Bu astronotlardan 8'i bugün hayatta değil. Michael Delp ve araştırma grubu, bu astronotların yüzde 43'ünün kalp hastalıkları nedeniyle öldüklerini tespit etti. Bu oran, yalnızca alçak dünya yörüngesindeki uzay istasyonlarına yolculuk yapan astronotlara göre yaklaşık 5 kat daha fazla.