İmamistan!

03 Mayıs 2016 Salı

İstanbul Ataköy Mimar Sinan Camii’nde 2 bin “anaokul” öğrencisi perşembe günü “namaz şenliğine” katıldı. Başları “takkeli” erkek çocuklar önde, “türbanlı” kızlar da arka safta namaz kıldılar!

***

Türkiye’nin en önemli “bilim kurumu” TÜBİTAK, “2016 Yılı Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması”nda Siirt 14 Eylül Anadolu Lisesi öğrencilerinin “Tillo Evliyalarının Kerametleri” projesini kabul etti!
Ayrıca, Isparta Şarkikaraağaç Asım ve Sıddıka Selçuk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin “Cuma Namazının Sosyalleşmeye ve Toplumsallaşmaya Etkisi” projesinin de bölge sergilerine katılmaya hak kazandığı açıklandı.
Trabzon Yılmaz Çebi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin “EKG Önlüğü ile Mahremiyeti Korumak” ve Trabzon Yomra Fen Lisesi öğrencilerinin “Ahlaki Değerlerimizin Sistematik Gözlemlerle İncelenmesi” projeleri de aynı sergiye katılacaklar.
Dikkat ederseniz, kazananlar imam hatip okulları olmayıp teknik ve fen liseleri... Ödüllendiren de TÜ- BİTAK!

***

İmam hatip okulları “hurafe, keramet” gibi palavralarla yetişmiş imamlar yerine, din bilgisini çağdaş kafayla öğretim gören imamların yetişmeleri için kurulmuştu.
Sultan, İmam Hatipliler Derneği’nce düzenlenen “Önder İmam Hatip Gençlik Buluşması”nda konuştu. İmam hatiplilerin sayısının “60 binden 1 milyon 200 bine çıkışı” ile övündü.
Anlamadığım bir nokta, bu okullara kız öğrencilerin alınmaları! Kızlar, bırakın “imam” olarak görevlendirmeyi, camilerde bile erkeklerle aynı safta değil, gerilerde “kadınlar mahfilinde” namaz kılıyorlar. Bırakın “kadın” olmayı “3-4 yaşındaki kızlar” bile camide arkada, dışlanıyorlar!

***

Meclisi Mebusan Reisi, anayasadan “laiklik kavramının çıkarılmasını” açıkça söylemedi mi? Söyledi! Ama siz bu sözleri söyleyene değil, söyletene bakın! Sultan’a çevresi “Fatiha” yazılı “Cumhurbaşkanlığı Forsu” hediye edilmedi mi? Özetle “laikliğe el Fatiha”...

Osmanlı Havayolları!
Geçen hafta THY ile İstanbul’a gidip geldim. Giderken pilot, “uçuş süresinin 1 saat olacağını” duyurdu. Uçak İstanbul’a yaklaşıp Pendik üzerine gelmişti ki birden 90 derece dönerek Karadeniz’e çıktı. Orada bir süre turladıktan sonra inişe geçti. Tekerler yere değdiğinde 1 saat 40 dakika olmuştu.
Dönüşte ise pilot “uçuş süresinin 40 dakika olacağını” bildirdi. Ne var ki uçak havalanmadan önce pistte mehter takımı gibi 2 gitti 1 durdu. Pilotun duyurusundan ancak 65 dakika sonra uçak havalanabilmişti! Boşuna tüketilen akaryakıt da cabası!
Sorun Atatürk Havaalanı’ndaki trafik yoğunluğu idi. Yurtdışından gelip öteki kentlerimize gideceklere de İstanbul’da aktarma yaptırılıyor. Oysa bazı uçuşların, Ankara’ya, İzmir’e, Antalya’ya yönlendirilmesi ve İstanbul’da aktarma yoğunluğunun hafifletilmesi gerekir.
Örneğin Isparta’dan Ankara’ya uçmak için önce İstanbul’a gidip orada aktarma yapmak zorundasınız. Antalyalı otelciler, THY’nin Nev York’a ve bazı Avrupa kentlerine İstanbul aktarması yerine direkt uçmasını öneriyorlar. Böylece THY, Osmanlı Havayolları olmaktan kurtulur!

Galatapalace!
Galatasaray Basketbol takımı “Eurocup” kupasını kazandı. Karşılaşmadaki 8 Galataraylı’dan 6’sı yabancı, 2’si Türk idi. Bu durumda “Galatasaray” yerine “Galatapalace” demek daha doğru olmaz mı? Kupanın gerçek galibi Ergin Ataman’dır. Daha önce çalıştırdığı 2 Avrupa basketbol takımıyla da 2 kez kupayı kaldırmıştı. Bu 3.’sü oldu. Kutlanacak birisi varsa, o da Ataman’dır.  



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları


Günün Köşe Yazıları