Leyla Tavşanoğlu

İletişimin özünde insan ve psikoloji var

30 Temmuz 2014 Çarşamba

Comart’ın kurucusu Menlik:

İlknur Menlik genç bir girişimci. 1973 Manisa, Akhisar doğumlu. Ankara Gazi Üniversitesi’nde psikoloji bölümünü bitirmiş. Bir süre klinik psikolojiyle çok ilgilenmiş. İnsan davranışlarıyla uzun süre ilgilendikten sonra iş yaşamına atılmış. Ankara’da 1997’de Comart isimli kurumsal iletişim hizmetleri şirketini kurmuş. Comart nereden aklına gelmiş, diye sorarsanız hemen söyleyeyim. İngilizce Communications Art’ın (iletişim sanatı) kısaltılmışı.
İlknur
Hanım çalışma yaşamının ortasında olmasına rağmen okullu olmaya da doymuyor. Şu anda Bahçeşehir Üniversitesi’nde “Reklamcılık ve Marka İletişimi” üzerine yüksek lisans programına devam ediyor. İlknur Menlik iş yaşamının ilk yıllarını şöyle anlatıyor:
“O zamanki yola çıkışım bugünkü hedefimden farklı değildi. İletişim sektörü adına doğru ve iyi işler yapabilmekti. Uzun yıllar iletişim sektöründe daha çok organizasyon boyutunda çalıştım. Dokuzuncu Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in çok sayıda organizasyonunu gerçekleştirme imkânı buldum.
Cumhurbaşkanlığı dönemi sona erdikten sonra Sayın Demirel’i Güniz Sokak’taki evinde ziyaret ettim. Bana şirketin işlerinin nasıl gittiğini sordu. Anlattım. Şöyle bir dönüp baktı, ‘Senin adam olacağın zaten belliydi’ dedi.
Zaman geçtikçe organizasyon yapımız iş hacmi ve ayrıntılar olarak büyümeye başladı. İstanbul’da bir medya departmanı oluştu. O departman medya ağırlıklı sevk, idare, koordinasyon sağlıyor. Ankara’da işin mutfağında olan geniş bir ekibimiz var. Şu anda Comart’ın 40’tan fazla çalışanı bulunuyor. Bunların bir kısmı part-time, büyük kısmı da kadrolu.”
Geçen yıl iletişim alanında pek çok projeye imza atmışlar. Menlik daha yolun başında olduğu yıllara dönüp baktığında şunları söylüyor:
“O zamanki amatör ruhu hiç kaybetmemek gerekiyor. Çünkü bu başka türlü yapılacak bir iş değil.
Biz çok büyüme odaklı bir şirket değiliz. Önemli olan nitelik ve içerik. Öncelikle elinizde iletişimini yapacağınız konuya ilişkin bilimsel verilere dayalı nitelikli bilgi olması lazım. Bilgiyi üretmek bizim asıl uzmanlığımız. Çünkü birçok alanda bu eksikliği görmek mümkün.”
Comart’ın hangi sektörlerde yoğunlaştığı soruma İlknur Menlik şu yanıtı veriyor:
“Tarım ve gıda sektöründe uzman bir kurumsal ilişkiler şirketi olarak bu sektörlere yönelik aktif faaliyetler yürütüyoruz. Türkiye genelinde bu sektörlerdeki çok sayıda sivil toplum kuruluşu, üretici şirketler ve akademisyenlerle birlikte çalışıyoruz. Her biri kendi alanında uzman olan fikir ve inovasyon odaklı entegre bir ekibe sahibiz.
Çalışma alanlarımız arasında AB’yle ilişkiler, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, kamu politikaları ve kriz iletişimi konuları yer alıyor. 2009’dan beri de merkezi Brüksel’de bulunan Arcadia International’ın global partnerleri arasında yer alıyoruz. Arcadia, gıda, tarım ve yem konusunda AB Komisyonu’na regülasyon uyumlaştırılması başta olmak üzere birçok konuda teknik danışmanlık vermekte ve global projeler hazırlayıp uygulamaktadır.”
Peki, İlknur Menlik’in aklına reklamcılık ve marka iletişimi alanında yüksek lisans çalışması yapmak nereden gelmiş? Yanıtı şöyle:
“Bu çalışmayla yeni terminolojilerin olup olmadığını öğreniyorum. İletişimde büyük resme baktığınızda işin özünde her zaman insan, bireyin psikolojisi var. İyi ki psikoloji okumuşum. Bence psikoloji bütün bilim dallarını besleyen bir disiplin. Çünkü sonuçta her şey insan için icat ediliyor, üretiliyor. Dolayısıyla hangi sektörde olursanız olun insanı bir kenara koyarak çalışamazsınız. Dünyaya bir daha gelsem emin olun yine psikoloji okumayı tercih ederdim.”   



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Tedavi olsunlar 1 Mart 2015

Günün Köşe Yazıları