İstanbul'dan Meclis'e: “İşimizi geri istiyoruz” yürüyüşü 5’inci gününde

“İşimizi geri istiyoruz” talebiyle İstanbul’dan başlattıkları Ankara yürüyüşünün 5’inci gününde Sakarya’ya varan Kenan Güngördü, Boran Atıcı ve Sinan Yardelen, “Meşru demokratik eylemimiz, işimizi geri alana kadar devam edecek” dedi.

Yayınlanma: 28.09.2018 - 19:59
Abone Ol google-news

Zeytinburnu Belediyesi’nde 20 yıldır taşeron olarak çalışan, Nisan 2018’de çıkarılan 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile atılan ve 174 gün boyunca belediye binası önünde eylem yapan Kenan Güngördü’nün, “Başvuracak başka mercimiz kalmadı, biz de Ankara’ya, Meclis binasına taşımaya karar verdik” diyerek, “İşimi geri istiyorum” talebiyle Ankara’ya başlattığı yürüyüş 5’inci devam ediyor. Güngördü’nün başlattığı eyleme, güvenlik soruşturması gerekçesiyle Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden atılan Sinan Yerdelen ve KPSS ile Kadıköy Belediyesi’ne zabıta olarak atanmasına rağmen Gezi Davası yargılamasıyla, “güvenlik soruşturması’ nedeniyle işine başlatılmayan Boran Atıcı da belediye önündeki oturma eyleminin 18. gününde Ankara’ya doğru yürüyüşe katıldı. Pazartesi günü İstanbul’dan yola çıkan Güngördü, Atıcı ve Yardelen yolları üzerindeki diğer direnişçi işçilerle dayanışıyor. Eylemlerinin 5’inci gününde bugün saat 12.00’da Sakarya kent merkezi AKM önünde polis ablukası eşliğinde basın açıklaması yaptı. Haksız ve hukuksuz bir şeklide işten atıldıklarını söyleyen Güngördü, “Bir cadı avı başlatıldı. Onlardan olmayan, onlar gibi düşünmeyen tüm muhalifler ihraç ediliyor. Biz de binlerce işçiden sadece birkaçıyız. Ve bugün Ankara’ya yürüyüşümüzün 5’inci günü. Sadece işimizi ve ekmeğimizi istiyoruz. Mahkemelerin verdiği kararlara uymayan AKP ve uzantıları artık mahkeme kurallarını ve kararlarını hiçe sayıyorlar. Kime gideceğimizi bilemez olduk. Mahkemelere gittik. Kazandık. İşimize iade edildik. Ama bu kararlara rağmen 178 gündür eylemdeyiz” dedi.

‘Gittiğimiz her yerde mücadelemizi anlatıyoruz’

20 yıl boyunca çalıştığı yerden hiçbir gerekçe gösterilmeden işten atıldığını hatırlatan Güngördü, muhalif olan herkesin ihraç edildiğini söyledi. Zeytinburnu Belediyesi’den “gerekçe” dahi belirtilmeden işten çıkarılan Güngördü, işe iade davasını kazanmasına rağmen hukuksuz bir şekilde işe geri alınmamıştı. Zeytinburnu Belediyesi’nin uygulamalarına dikkat çeken Güngördü, “178 gündür hak mücadelesi veriyorum. Gittiğimiz illerde bu hak mücadelemi anlatıyorum. Siyasi iktidar binlerce işçiyi işten attı. İşsizlik giderek büyüyor. Hakkını arayanlar tutuklanıyor. Hukuk açıkça çiğneniyor. Tüm bunlara karşı elimiz kolumuz bağlı oturamazdık. Gerçekleri kamudan saklayanlara karşı Ankara’ya yürüyüş başlattık. Gerçekleri haykırmaya ve kamuoyuna anlatmaya devam edeceğiz. Çünkü haklıyız. Ve mutlaka kazanacağız” diye konuştu. Meşru demokratik eylemlerinin, işlerini geri alana dek bitmeyeceğini ifade eden Güngördü, “Meclis’in açıldığı ilk gün hakkımız olan işimizi geri isteyeceğiz. AKP’ye itaat etmeyeceğiz” dedi. “KHK’ler ve güvenlik soruşturmaları hukuksuzdur” dövizleriyle yürüyen Güngördü ve Yerdelen,“Sabrımız kalmadı, adalet istiyoruz. KHK’ler gidecek biz kalacağız” Açıklamanın ardından yürüyüşe devam edildi.

4.gün: Kocaeli

“İşimizi geri istiyoruz” talebiyle başlattıkları Ankara yürüyüşünün 4’üncü gününde Kocaeli’ye varan işçiler Kocaeli Eğitim-Sen’de STK’ler, siyasi partiler ve sendikaların katılımı ile basın açıklaması yaptı. Güngördü, “Krizin faturasını kim öderse ödesin ama emekçi ödemeyecek” diyerek artık bıçağın kemiğe dayandığını ve “Emek mücadelesi ile demokrasi ve adalet mücadelesi bir arada. Sınıf dayanışması somut halini gittiğimiz her yerde görülüyor” dedi.

3.gün: BBC Metal işçileri ve Alev Şahin’e ziyaret

Kenan Güngördü sabah saatlerinde sosyal medya hesabında,“Biz adım adım inançla ve kararlılıkla KHK ve güvenlik soruşturmalarına karşı Ankara yürüyüşüne başladık. Direniş alanlarını ziyaret ediyor ve dayanışmayı büyütüyoruz. Düzce il sınırlarındayız” mesajını paylaştı. Güngördü, Atıcı ve Yardelen, Ankara yürüyüşünün 3. gününde sabah saat 10:00’da Gebze’de sendikalı oldukları için işten atılan BBC Metal direnisçilerine dayanışma ziyaretinde bulundu. Daha sonra, KHK ile işinden atılan ve işine geri alınması için 371. gündür oturma eylemi yapan mimar Alev Şahin’e dayanışma ziyaretinde bulundu. Geceyi Gebze’de geçirdiler.

2.gün: Flormar işçilerine ziyaret

Zeytinburnu Belediyesi önünden yürüyüşe geçen Güngördü, Kadıköy Belediyesi’ne geldi. Belediye önünde, kendisi gibi güvenlik soruşturması sebebiyle çalışması engellenen zabıta memuru Boran Atıcı ile buluştu.

Atıcı’yla birlikte saat 10.00’da Kadıköy Belediyesi ve Söğütlüçeşme İş Bankası Rıhtım şubesi önünde açıklama yaptı.“İşimizi geri istiyoruz” sloganlarının atıldığı açıklamada Güngördü, bu yürüyüşün sorumlusunun AKP iktidarı ve OHAL koşulları olduğunu belirterek,“İçerisinde AKP yazan, siyasi iktidarı eleştiren hiçbir yazıya müsaade edilmiyor. Sadece buradan Ankara'ya gidişimize izin verildi. Bunun siyasi sorumlusu AKP’dir. İşimizden olmamıza sebep olan, OHAL’den sonra çıkarılan KHK’lerdir. Bunu protesto etmek için Ankara’ya yürüyorum. Sadece ve sadece işim ve ekmeğim için 174 gündür direnişteyim. Mahkeme kararını uygulamayan Zeytinburnu Belediyesi hukuksuzluk ve adaletsizlik yapıyor. Ve mahkeme kararını hiçe sayıyor. KHK’ler ve güvenlik soruşturmalar kaldırılıncaya kadar bu haklı mücadelemiz devam edecek” diye konuştu. Atıcı ise güvenlik soruşturması nedeniyle atamasının yapılmadığına dikkat çekerek, “Kadıköy Belediyesi 16 aydır çalışma hakkımı gasp ediyor. Tüm dostlarımızı Kenan’a ve bana dayanışmaya çağırıyorum. Kenan’a kapılarınızı, evinizi açın. Birlikte kazanalım” dedi. Bir süre sonra yürüyüşe geçen ikiliye, Kanuni Sultan Süleyman Hastanesi’ndeki işinden güvenlik soruşturması bahanesiyle kovulan Sinan Yerdelen de katıldı. Polis, yürüyüşün başlamasından bir süre sonra direnişçilere sözlü tacizde bulundu ve üstlerine giydikleri “İşimi geri istiyorum” yazan tişörtleri neden giydiklerini sordu. Yürüyüş sırasında yapılan konuşmalara da müdahale eden polis, sessiz yürünmesini istedi. İşçiler gün içinde Gebze OSB’deki Flormar fabrikasında sendikalı olmaları bahane edilerek işlerinden atılan işçileri ziyaret etti. Gebze’deki Flormar fabrikası önüne varan işçiler, “Flormar değil direniş güzelleştirir”, “Yaşasın sınıf dayanışması” sloganları ile karşılandı. Güngördü“Hak, hukuk yoksa direniş var. Sonunda mutlaka kazanacağız” dedi. Atıcı ise konuşmasında Flormar işçilerine, “Şu an yaratılan hukuksuzluk hepimiz için aynı. Siz anayasada olan sendikalaşma hakkınız gasp edilerek işten çıkarıldınız. Bizim de hakkımızda herhangi bir ceza, hüküm hiçbir şey olmamasına rağmen güvenlik soruşturmaları gerekçe gösterilerek işten çıkarıldık. Bizi yan yana getiren süreçler aynı. Bu mücadele hattını da birlikte örmemiz gerektiğini düşündük. Sizinle dayanışmaya geldik. İşimize geri dönene kadar mücadeleyi sürdüreceğiz” ifadelerinde bulundu.

1.gün: Zeytinburnu Belediye’sinden Kadıköy’e

Yürüyüş öncesi saat 13.30'da belediye önünde açıklama yapıldı. Adalete olan inançlarının kalmadığını söyleyen Güngördü, güvenlik soruşturmalarıyla muhalif olan herkesin işten atıldığını belirtti. “Hak hukuk yoksa direniş var!”, “Direne direne kazanacağız!” ve “Murat Aydın hesap verecek!” sloganlarının ardından destekçileriyle birlikte dövizlerle Marmaray’a doğru yürümeye başladılar.“Güvenlik” soruşturması nedeniyle Kadıköy Belediyesi’ndeki işine başlatılmayan Boran Atıcı’nın yanına geçen Güngördü, geceyi orada geçirdi.

1 Ekim’de Ankara’ya

1 Ekim’de, TBMM’nin açılış gününde meclis önünde olmayı planlayan 3 işçi, orada Ege Üniversitesi’ndeki işlerinden atılan taşeron işçiler ve Ankara’da bulunan ve yine KHK ile işlerinden atılan işçilerle buluşacaklar. Ankara’ya vardıklarında ise İzmir Büyükşehir Belediyesine kadro davası açması sebebiyle işinden atılmasının ardından 184 gün boyunca açlık grevi yapan ve sonrasında protokol imzalanmasına rağmen hala işe alınmaması sebebiyle CHP Genel Merkezi önünde başlattığı süresiz açlık grevinin 15. gününde olan Mahir Kılıç’ı ziyaret edecekler.

Kenan Güngördü ve Sinan Yerdelen yarın Eskişehir Meydanı’nda sendikalar, demokratik kitle örgütleri ve siyasi partilerden emek dostlarının katılımıyla basın açıklaması yapacak.