Erdoğan'ın 5'li çete sevdası: Restore edilen Vaniköy Camisi'nin açılışında Kalyon'a övgüler dizdi

İstanbul’da Kasım 2020'de çıkan yangında zarar görmesinin ardından restore edilen Vaniköy Camisi’nin açılışında konuşan AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan, '5'li çete' bileşenlerinden Kalyon'u öve öve bitiremedi. Öte yandan CHP'li İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni de hedef alan Erdoğan, "İstanbul'un birkaç senedir yerel hizmetler noktasında tekrar Fetret Devri'ne girdiğine şahit oluyoruz" iddiasında bulundu.

Yayınlanma: 16.06.2023 - 14:17

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, yangın sonrası restorasyonu tamamlanıp ibadete açılan Vaniköy Camisi'nin açılışında konuştu.

Erdoğan, buradaki konuşmasında '5'li çete' bileşenlerinden Kalyon'u öve öve bitiremedi, "Yangın sonrasında malum çevreler hemen istismara başladılar. Ranta açılacağını ifade ettiler. Ahlaka sığmayan bir sürür tezvirat yaydılar. Ata yadigarı nadide eseri yeniden ihya için süratle harekete geçtik. Kapsamlı bir hazırlıktan sonra Kalyon Vakfı camimizi tekrar hayata geçirmek için kolları sıvadı" dedi.

'FETRET DEVRİ' BENZETMESİ

Son seçimlerde de İstanbul'da Kılıçdaroğlu'nun gerisinde kalan Erdoğan, cami açılışında yine CHP'li İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni hedef aldı.

Erdoğan şöyle konuştu:

"Bu şehri tüm ilçeleriyle beraber gönülden seviyoruz. Bu güzel şehrin meftunuyuz, aşığıyız. İstanbul sevgimiz birileri gibi lafta bırakmıyoruz. Ecdad yadigari nice eseri ihya ettik. Ayasofya Camii'ni 86 yıllık ayrılığın ardından tekrar ezanla buluşturduk. İstanbul'un birkaç senedir yerel hizmetler noktasında tekrar Fetret Devri'ne girdiğine şahit oluyoruz. "

Erdoğan'ın açıklamalarından öne çıkanlar şu şekilde:

* Üsküdarımız için böylesine anlamlı günde sizlerle beraber olmaktan memnuniyet duyuyorum. Vaniköy Camii, Üsküdarımızın sembol mekanlarından biriydi. 358 yıllık Vaniköy Cami, 2.5 yıl önceki yangında ağır hasar görmüştü. Camimizin ahşap çatısı ile mahfil bölümü tamamen yanmış, Hünkar Kasrı'nın iç mekanları da kullanılamaz hale gelmişti. Yangın sonrasında malum çevreler hemen istismara başladılar. Ranta açılacağını ifade ettiler. Ahlaka sığmayan bir sürür tezvirat yaydılar. Ata yadigarı nadide eseri yeniden ihya için süratle harekete geçtik. Kapsamlı bir hazırlıktan sonra Kalyon Vakfı camimizi tekrar hayata geçirmek için kolları sıvadı.

* Camimiz tamamen özgün malzeme ile yenilendi. Ayrıca, Hünkar Kasrı'nın zemin katı, kütüphane olarak vatandaşlarımızın istifadesine sunuldu. Yaklaşık 1600 eser, gençlerimiz olmak üzere camimizi ziyaret eden herkesin kullanımına açık olacak. İstanbul'un da sembol mimari eserlerinden olan Vaniköy Camii, yangından yıkılana kadar 3.5 asır boyunca bu bölgenin kalbi konumundaydı. Padişahların ziyaretgahlarından biri olmuştu.

KALYON'U ÖVE ÖVE BİTİREMEDİ

* Bu muhteşem eserin şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Caminin restorasyonunu gönüllü olarak üstlenen Kalyon Vakfı'nı canı gönülden tebrik ediyorum. Camilerimizin hepsi birer ibadethane olmanın yanısıra bu toprakların ebediyen bize ait olduğunu gösteren tapu senetleridir. Aslına uygun şekilde yeniden hayata kattığımız eserlerimizle İstanbul'la birlikte memleketimize vefa borcumuzu ödüyoruz.

"İSTANBUL YEREL HİZMETTE TEKRAR FETRET DEVRİ'NE GİRDİ"

* Bizim her köşesinden, her bir taşından adeta tarih fışkıran İstanbul’a olan sevdamız, muhabbetimiz ve sadakatimiz bir başkadır. Bize, Sultan Fatih’in, Ulubatlı Hasan’ın ve Akıncıların emaneti bu şehri tüm ilçeleriyle birlikte gönülden seviyoruz. İstanbul sevgimizi birileri gibi sadece lafta bırakmıyoruz. İstanbul’un her metrekaresini, eser, yatırım ve projelerimizle nakış nakış işleyerek samimiyetimizi gösteriyoruz. Hiçbir ayrım yapmadan, tüm İstanbullulara hizmet ederek muhabbetimizin gereğini yerine getiriyoruz. İstanbul’a minnet borcumuzu bu kadim şehrin tarihi ve kültürel dokusuna daha fazla sahip çıkarak ifa etmeye çalışıyoruz. Bugüne kadar kaderine terk edilmiş ecdad yadigarı nice eseri ihya ettik.

* Fatih Sultan Mehmet Han’ın vasiyetine uygun şekilde Ayasofya Camisi’ni, 86 yıllık ayrılığın ardından tekrar ezanı Muhammediyelerle buluşturduk. Büyük Çamlıca Camii ile İstanbul’a görkemli ve şehrin sembolü haline dönüşen muhteşem bir eser kazandırdık. Bir dönem vesayet girişimlerine bahane olarak gösterilen Taksim Camii’ni inşa ederek İstanbul’un kalbine bir gül yerleştirdik. Rami Kütüphanesi’nden Eminönü Yeni Camii’ne kadar pek çok eseri tarihi hüviyetini koruyarak restore ettik, milletimizin istifadesine sunduk.

* Levent Kaptan-ı Derya Barbaros Hayrettin Paşa Camii’ni inşa ederek yine muhteşem bir eseri kazandırdık. 2002’den bu yana sadece vakıflar Genel Müdürlüğümüz vasıtasıyla yaklaşık 5 bin 500 eserimizi restore ederek ihyasını gerçekleştirdik. Bunlarla birlikte havalimanlarından raylı sistemlere, şehir hastanelerinden okullara, yollara, kültür merkezlerine kadar her alanda İstanbul’u hak ettiği yatırımlarla buluşturduk. Son 21 yılda İstanbul’a yaptığımız kamu yatırımlarının toplam tutarı güncel rakamlarla 812 milyar lirayı geçiyor.

* Bizden önce on yıllar boyunca ihmal edilen İstanbul, 1994’ten itibaren mahalli idareler boyutuyla da altın yıllarını yaşamıştı ancak İstanbul’u birkaç senedir, yerel hizmetler noktasında tekrar bir fetret devrine girdiğine üzülerek şahit oluyoruz. Önümüzdeki 9 ay süresinde hep birlikte çalışarak inşallah İstanbul’u içinde sürüklendiği bu fetret devrinden hep beraber çıkartacağız. Rabbim yar ve yardımcımız olsun.