Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Öğretmen mi başarısız öğrenci mi?
Öğretmenler, öğrencilerinin dersi iyice anlamaları için yeterince çaba harcıyor mu? Bu soru, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2022 raporunda bir bölümün başlığı olarak yer alıyor.
Öğretmenin sınıftaki her bir çocuğun ihtiyaçları için ayıracağı zaman, etkili öğretim için olmazsa olmaz önemde. Ancak PISA verileri gösteriyor ki, öğretmen desteği, -en azından çocukların algısı düzeyinde- geriledi.
OECD ülkeleri genelinde, gerektiğinde öğretmenlerinden fazladan yardım alan öğrenci oranı düşmüş. Raporda, bunun nedeninin net olarak bilinmediği belirtilerek, şöyle deniliyor:
“Bu sorun öğretmenlerin yeterli zamanlarının olmamasından mı kaynaklanıyor? Yoksa bu sadece işini meslektaşları kadar iyi yapmayan bir grup öğretmenden kaynaklanan bir sorun mu?
Ya da acaba bunun nedeni öğrencilerin ihtiyaçlarının artması mı?”
Rapora göre, 2022'de 10 öğrenciden 7'si düzenli olarak, öğrencilerin yüzde 22'si ise bazı konularda öğretmenlerinden fazladan yardım aldıklarını söylemiş.
Öğrencilerin yaklaşık yüzde 8'i ise hiç ek destek almamış. OECD ülkeleri genelinde öğrencilerin yüzde 35'inden fazlası, öğretmenlerinin tek tek öğrencilerin dersi anlayıp anlamadığıyla ilgilenmediğini ve sınıfın tamamının ders içeriğini öğrenmesi konusunda başarısız olduğunu belirtmiş.
ÖĞRETME KALİTESİ
PISA raporunda, eğitimin ancak öğretmen desteği ve kaliteli öğretimle etkili olabileceği vurgulanıyor ve PISA verileri temel alınarak şu görüşlere yer veriliyor:
“PISA verileri öğretmen desteğinin öneminin özellikle kriz zamanlarında çok iyi anlaşıldığını gösteriyor. Salgında, okulların kapalı olduğu dönemde, gereksinim duyan öğrencilere yardım eden öğretmenlerin varlığı, ders başarısındaki en önemli etkendi. Öğrencilerin rahatlıkla öğretmen desteğine erişebildikleri yerlerde matematik notları 15 puan daha yüksekti. Öğretmenlerinin desteğini alan öğrenciler, ayrıca bireysel ve uzaktan öğrenme konularında da akranlarına göre daha özgüvenliydi. Özellikle krizli zamanlarda destekleyici bir öğretmenin bireysel eğitim vermesi, çok büyük farklar yaratabilir.
Ancak veriler, çok sayıda öğretmenin öğrencilere yeterli eğitim vermekte başarısız olduğunu gösteriyor.”
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Bir süredir kendinizi kötü mü hissediyorsunuz? Depresyon
- Türkiye'deki sağlık sistemi ne durumda? Mersin Tabip Oda
- Çorlu tren faciası davasında 6 yıl sonra karar çıktı!
- Beslenme çantalarının içi boş kaldı...
- Böylesi görülmedi: Tavuk mu horoz mu?
- Özel yeni üye kampanyasını başlattı
- Bugün 23 Nisan! Arşiv görüntüleriyle Meclis'in açılışı..
- Erdal Sağlam'dan ekonomi analizi!
- Belediye başkanı 'sıkıntı olmayan belediyemiz yok' dedi
- Özdağ'dan hükümete Dünya Bankası tepkisi
En Çok Okunan Haberler
- İmamoğlu'ndan Edanur açıklaması
- Cumhuriyet'e açıkladılar: İmamlık yapıyordu
- Murat Kurum'a 'yeni görev' iddiası
- 'Ferdi Tayfur' videosuna ilişkin açıklama
- Valilikten açıklama geldi
- Erdoğan ve Özel görüşmesi...
- Diyanet'ten 'Audi A8' açıklaması
- Panathinaikos'tan Fatih Terim kararı!
- 'Milliyet farkı' ödemesi alan otelin cezası belli oldu
- Köprüde intihar girişimi!