Yazarlar Günün Köşe Yazıları Spor Konuk Yaşam Tüm Yazarlar
Otomobillerde arka tekerlekler hareketli hale geliyor
Otomobil sporlarında öne çıkan temel noktalardan biri hiç şüphesiz yol tutuştur.
Yüksek güç ve hafif yapı ile hızlanma konusunda yapılacakların dışında, aerodinami son zamanlarda elektrikli otomobillerle birlikte en çok öne çıkan konu oldu. Bu disiplin performansa büyük katkı sağlıyor. Hem yakıt tüketimini düşürüyor hem hızlanma kabiliyetini geliştiriyor hem de son hızın artırılabilmesinde öne çıkıyor.
AKTİF TEKERLEK GÖBEĞİ
Yeni teknolojiyi spor otomobil dünyasının en önemli isimlerinden biri olan Lamborghini duyurdu. Lamborghini 'Aktif Tekerlek Göbeği' adını verdiği sistemle otomobillerin viraj kabiliyetini geliştirmeyi amaçlıyor.
Aktif Tekerlek Göbeği sistemi temel olarak ikinci direksiyon gibi çalışıyor ve arka tekerlekleri hareket ettiriyor. Arka tekerleği hareket ettiren farklı sistemler de bulunuyor ancak bu sefer duyurulan teknoloji bunlardan çok daha farklı.
Lamborghini'nin bir Huracan modelinde test ettiği bu sistemde otomobilin yere daha iyi tutunması için arka tekerlekler kamber ve toe açısını değiştirebiliyor.
KAMBER AÇISI
Kamber açısı otomobil lastiğinin en üst kısmı ile yere basan en alt kısmı arasındaki açıdır. Eğer otomobilin yere bastığı noktaya göre lastiğin üst kısmı iç kısmı içe daha yakın duruyorsa bu negatif kamber tam tersi ise pozitif kamberdir. Birçok performans aracı negatif kamber yani lastiğin iç kenarına yaslanması ile ayarlanır. Ancak bu durum düz yolda çekişi azaltır ve lastik aşınmasını artırır.
TOE AÇISI
Toe açısı ise lastiklerin birbirine bakma açısıdır. Toe-in lastiklerin ön kenarlarının birbirine baktığı, toe-out ise arka kenarlarının birbirine baktığı durumdur. Toe-out bir aracı daha reaktif ve dönüşe daha istekli hale getirirken, toe-in daha iyi yüksek hız dengesi sağlar.
Lamborghini Aktif Tekerlek Göbeği
Lamborghini'ye göre Aktif Tekerlek Taşıyıcı'nın yüke göre ayarlanabilmesi, lastiğin yüzde 25'e kadar daha fazla viraj alma kuvveti üretmesini sağlıyor. Çünkü hızlı dönüş esnasında lastiğin yere basması yeni sistem ile artak daha iyi oluyor.
Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları
Günün Köşe Yazıları
Video Haberler
- Türkiye'deki sağlık sistemi ne durumda? Mersin Tabip Oda
- Çorlu tren faciası davasında 6 yıl sonra karar çıktı!
- Beslenme çantalarının içi boş kaldı...
- Böylesi görülmedi: Tavuk mu horoz mu?
- Özel yeni üye kampanyasını başlattı
- Bugün 23 Nisan! Arşiv görüntüleriyle Meclis'in açılışı..
- Erdal Sağlam'dan ekonomi analizi!
- Belediye başkanı 'sıkıntı olmayan belediyemiz yok' dedi
- Özdağ'dan hükümete Dünya Bankası tepkisi
- Meclis'te gerilim
En Çok Okunan Haberler
- Savunma sanayi firmalarının ürünleri, Din dersinde!
- Akşener'den kurultayda 'veda' konuşması
- Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan KDV zammı
- Arda Güler ilk 11 çıktı ve golünü attı!
- Kadınlara 'Cehennemde yanacaksınız' diye bağırdı
- Korhan Berzeg olayında yeni gelişme
- Seçim ikinci tura kaldı
- Serdar Aziz'den flaş paylaşım!
- 'Türkiye ilk etkilenenlerden olacak...’
- Nihat Kahveci'den Süper Lig iddiası