Aylarca hayatlarına yön verecek sınavlara hazırlanan öğrenciler heyecanlı bir bekleyiş içinde. Çalışmalarının karşılığını alabilme telaşında olan gençlerin sınav haftasında doğru beslenerek başarı ve motivasyonlarını arttırmaları mümkün.  Dyt. Sinem Uygun, öğrencilerin sınav öncesi sağlıklı beslenme konusunda dikkat etmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.
1
Aylarca hayatlarına yön verecek sınavlara hazırlanan öğrenciler heyecanlı bir bekleyiş içinde. Çalışmalarının karşılığını alabilme telaşında olan gençlerin sınav haftasında doğru beslenerek başarı ve motivasyonlarını arttırmaları mümkün. Dyt. Sinem Uygun, öğrencilerin sınav öncesi sağlıklı beslenme konusunda dikkat etmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.
Doğru kahvaltılıkları seçmek dikkati arttırıyor

Güne sağlıklı başlamak için en değerli öğün, sabah kahvaltısıdır. Kahvaltı yapan öğrencilerin öğrenme, okuduğunu anlama ve başarı oranları kahvaltı yapmayanlara göre daha yüksektir. Haşlanmış yumurta, beyaz peynir, 2-3 adet ceviz ve tam buğday ekmeği ile yapılan kahvaltı, sınav sabahı için idealdir. Protein, karbonhidrat ve yağ içeriği yeterli olan kahvaltılar, öğrencilerin kan şekerini dengeleyerek sınav konsantrasyonunun artmasını sağlar.
2
Doğru kahvaltılıkları seçmek dikkati arttırıyor Güne sağlıklı başlamak için en değerli öğün, sabah kahvaltısıdır. Kahvaltı yapan öğrencilerin öğrenme, okuduğunu anlama ve başarı oranları kahvaltı yapmayanlara göre daha yüksektir. Haşlanmış yumurta, beyaz peynir, 2-3 adet ceviz ve tam buğday ekmeği ile yapılan kahvaltı, sınav sabahı için idealdir. Protein, karbonhidrat ve yağ içeriği yeterli olan kahvaltılar, öğrencilerin kan şekerini dengeleyerek sınav konsantrasyonunun artmasını sağlar.
Çikolata ve tatlı tüketimi zihni açmıyor aksine konsantrasyonu azaltıyor

İnsan beyni enerji kaynağı olarak karbonhidratları kullanır. Fakat karbonhidrat kaynağı olarak basit şeker türleri tüketilmemelidir. Çikolata, şekerleme, bisküvi ve draje gibi basit şeker içeriği yüksek olan besinleri tüketmek, öğrencilerin sınav başarısına negatif yönde etki yapar. Şeker içeriği yüksek olan bu tür gıdalar, kan şekerini önce yükseltir ve kişiye kendini iyi hissettir. Daha sonra ise ani kan şekeri düşmelerine yani hipoglisemiye yol açarak konsantrasyon bozukluğu, yorgunluk ve uyku haline sebep olur. Bu nedenle kan şekerini hızlı yükseltmeyen kompleks karbonhidratları yani tam buğday, çavdar ekmeği, bulgur ve kepekli makarna tüketmek daha faydalı olacaktır.
3
Çikolata ve tatlı tüketimi zihni açmıyor aksine konsantrasyonu azaltıyor İnsan beyni enerji kaynağı olarak karbonhidratları kullanır. Fakat karbonhidrat kaynağı olarak basit şeker türleri tüketilmemelidir. Çikolata, şekerleme, bisküvi ve draje gibi basit şeker içeriği yüksek olan besinleri tüketmek, öğrencilerin sınav başarısına negatif yönde etki yapar. Şeker içeriği yüksek olan bu tür gıdalar, kan şekerini önce yükseltir ve kişiye kendini iyi hissettir. Daha sonra ise ani kan şekeri düşmelerine yani hipoglisemiye yol açarak konsantrasyon bozukluğu, yorgunluk ve uyku haline sebep olur. Bu nedenle kan şekerini hızlı yükseltmeyen kompleks karbonhidratları yani tam buğday, çavdar ekmeği, bulgur ve kepekli makarna tüketmek daha faydalı olacaktır.
4
Sınav öncesi bu gıdalardan uzak durun

Sınavdan önce çok fazla çay, kahve gibi kafein içeren içecekler stres arttıracağı için uzak durulması gereken gruptadır. Ayrıca sınavdan önce kafeinli içecekler tüketmek uykusuzluğa ve sık idrara çıkmaya sebep olacaktır. Gaz yapabilecek kurubaklagil, bulgur pilavı, lahana, pırasa gibi besinlerden uzak durulması gerekir. Sınav esnasında ya da öncesinde şeker veya şeker içeren besinler tüketilmemelidir.
Kızartılmış, soslu, işlenmiş gıdalar mide rahatsızlıklarına sebep olabileceği için tercih edilmemelidir. Faydalı olduğu söylense bile daha önce denenmemiş olan yiyecekler vücuda olası etkileri bilinmediğinden asla tüketilmemelidir.
5
Sınav öncesi bu gıdalardan uzak durun Sınavdan önce çok fazla çay, kahve gibi kafein içeren içecekler stres arttıracağı için uzak durulması gereken gruptadır. Ayrıca sınavdan önce kafeinli içecekler tüketmek uykusuzluğa ve sık idrara çıkmaya sebep olacaktır. Gaz yapabilecek kurubaklagil, bulgur pilavı, lahana, pırasa gibi besinlerden uzak durulması gerekir. Sınav esnasında ya da öncesinde şeker veya şeker içeren besinler tüketilmemelidir. Kızartılmış, soslu, işlenmiş gıdalar mide rahatsızlıklarına sebep olabileceği için tercih edilmemelidir. Faydalı olduğu söylense bile daha önce denenmemiş olan yiyecekler vücuda olası etkileri bilinmediğinden asla tüketilmemelidir.