Vitrindeki Albümler

Bulutsuzluk Özlemi ‘Güneşimden Kaç’ (Ada Müzik), Kül ‘Ait ve Dair’ (Ada Müzik)

Yayınlanma: 23.08.2019 - 23:29
Abone Ol google-news

Bulutsuzluk Özlemi  ‘Güneşimden Kaç’ (Ada Müzik)

Yok olurdu, olmazdı; rock müzik camiamızda doksanlı yılların başındaki en hararetli tartışmalardan biri “Türkçe Rock” hakkındaydı. Olmaz diyen çoğunluk, bu kritik yıllarda azınlığa düşmüş, tartışmaya son veren albümlerden biri de “Güneşimden Kaç” olmuştu.
Bulutsuzluk Özlemi’nin 1992 tarihli üçüncü stüdyo albümü “Güneşimden Kaç”, birkaç kritik öneme haiz olmasının yanı sıra bir de böyle tarihsel bir özelliğe sahipti. Bu ve benzer nedenlerle çıktığında, “Boyalı Kuş” gibi şarkılarla genç kuşağın hafızasına silinmemecesine kazınmış, kült albüm statüsüne ulaşmıştı.
Genç ve şehirli duruşu, gitar da çalan solist Nejat Yavaşoğulları’nın döneminin toplumsal sorunlarına parmak basan muhalif sözleri bir yana sadece içeriği değil, (gitarda Akın Eldes, davulda Filip Sümbülkaya, basta Demirhan Baylan, saksofonda Richard Hamer gibi) müzisyenlerinin maharetli çalgıcılıkları ile de müzikal açıdan iyi bir albümdü “Güneşimden Kaç”. Vurmalı çalgılarda Okay Temiz, tuşlularda Tahsin Ünüvar, vokallerde Selim Atakan, Murat Çekem, Emre Özgen, Halit Kakınç ise katkıda bulunan diğer isimlerdi.
Döneminde kaset ve CD olarak basılan 12 şarkılık “Güneşimden Kaç” albümü ilk kez plak formatında. 180 gram ve açılır kapak...

Kül ‘Ait ve Dair’ (Ada Müzik)

Kül, meraklısı için çok değerli bir topluluk. 2011 tarihli ilk albümleri “Artık Güçler Dengede”, her bir şarkısı büyük bir titizlikle ele alınmış, her satırı hesaplanıp kitaplanmış kelimelerle yazılmış şarkılardan oluşmuş bir çalışmaydı. Mamafih aradan sekiz yıl geçmesine rağmen halen ikinci albümün gelmemesi sevenlerini tam umutsuzluğa sürüklerken “Ait ve Dair” internet âlemine “nerede kalmıştık” mesajını verdi.
İlk albümlerini yaparken öğrenci olan Kül üyeleri, arada geçen zaman zarfında mezun olup hayatın azgın sularına atılmışlar ama müzik namına gelişmeleri yakından izleyerek geçirmişler.
Gitarcı Mehmet Yaranona prodüktörlüğünde kaydedilen yeni albüm farklı tematik bölümlerden oluşsa da, 12 şarkı bir bütünün parçası. Biteviye tek bir şarkı hissiyatı içinde anlatılan hikâyeler bu albümü konsept hale getiriyor. Bu açıdan yaklaşıldığında iki albüm arasında bir devamlılık var. Şehirli, eğitimli ve aydın bir hüviyet taşıyan Kül üyeleri, her şarkıda şüpheci, sorgulayan ve mütemadiyen adalet arayan bir karakter sergiliyor.
Mainstreame kapılmadan, ticariymiş değilmiş, dinleyicisi azalmış çoğalmış; takılmadan tutkulu oldukları sert soundlu müziklerini icra etmeye devam ediyor Kül. Rafine ve sofistike...


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler