Ceylan Adanalı Kabadayıoğlu

Değişimin sınıftan değil sınavdan başladığı ülke

08 Şubat 2018 Perşembe

Geçtiğimiz hafta Antalya’da gerçekleşen sempozyumda MEB Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Bayram Çetin, liselere giriş sınavlarına dair çarpıcı açıklamalarda bulundu.

“ Ezber bilgi istemiyoruz, analitik düşünme bekliyoruz” dedi…

“Öğrencinin okuduğunu analiz etmesini bekliyoruz” dedi…

“Bilimsel bakış açısı” dedi…

“Gerçek yaşama ilişkin bilgiler” dedi…

“Fen okur yazarlığı” dedi.

Bir başka deyişle; öğrenciye vermediğini öğrenciden istedi.

.   .   .   .   .

Sayın Çetin’in açıklamalarına ve Liselere Giriş Sınavı için yayınlanan örnek sorulara bakıldığında 8. Sınıf öğrencilerini PISA tarzı soruların beklediğini görmek hiç de zor değil.

Üç yılda bir her açıklandığı dönemde PISA sonuçları ülkelerin eğitim politikalarının revize edilmesinde önemli bir rol oynarken ve dünya kamuoyunu aylarca meşgul ederken anlaşılan o ki biz de PISAda son 4 yılda dünyanın en büyük düşüşünü yaşayan ülke olmamızdan gerekli dersleri çıkarmışız…

Veçözümü; LGS sorularını PISA tarzı sormakta bulmuşuz !

 

OECD ülkeleri arasında hala eğitime en az bütçe ayıran ülke olmaya devam etmişiz…

Eğitimde son 12 yılda 14 kez yap boz değişiklikler yapıp adına bir de reform demişiz…

Eğitim müfredatımızın alt yapısını yaşama uyarlanamayan bilgi tabanlı kurmuşuz…

Okumayan, okuduğunu anlamayan, bilimsel kavramların anlamını bilmeyen, grafik okuyamayan öğrenci yetiştirmişiz…

İstanbul gibi bir metropolde bir avuç fen devlet lisesi açmayı yeterli görmüşüz…

Ama herşeyi tam yapmışız gibi; ülkenin PISA başarısızlığının sebebini bunların hiçbirine değil, ulusal sınavlara bağlayarak bilgi tabanlı eğitim müfredatıyla yetiştirdiğimiz öğrencilere liseye girişte PISA tipi sorular sormuşuz.

.   .   .   .   .

Okulları istediğiniz kadar akıllı binalarla giydirin…

Sınıflarda istediğiniz kadar akıllı tahtalar kullanın…

İstediğiniz kadar öğretmen alın…

İstediğiniz kadar okul açın…

Bu ülkede iyi öğretmen hala “sınavda çıkabilecek soruları sınıfta çözebilen öğretmen” olarak tanımlanıyorken…

Sınıflara PISA tarzı soru getirebilen öğretmen sayısı yok denecek kadar az iken…Ne eğitim sistemimizde ne de PISA sonuçlarımızda hiçbir şey değişmeyecek.

ÇÜNKÜ DÜNYANIN HER YERİNDE EĞİTİMDE DEĞİŞİM SINAVDAN DEĞİLSINIFTAN BAŞLAR.



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

23 Nisansız çocuklar 23 Nisan 2024

Günün Köşe Yazıları