Şehriban Kıraç

Selocanlar için perde kapanıyor

11 Temmuz 2011 Pazartesi

Çocuklar ve gençler arasında cep telefonu kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşıyor. Yapılan araştırmalara göre mevcut cep telefonu radyasyon standartları çocuklara daha fazla zarar veriyor. Araştırmalar cep telefonu kullanımında çocukların beyinlerinin yetişkinlere kıyasla iki kat daha fazla radyasyon biriktirdiğini ortaya koyuyor.

Birçok ülke ve kurum, çocukların daha az cep telefonu kullanması için girişimde bulunurken bazı ülkeler okullarda cep telefonunu kullanımını yasakladı. Sorunun ciddiyetinin farkına varan Türkiye’de de bu alanda ilk adımlar atılıyor. Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesi cep telefonu reklamlarındaki sınırsız konuşma vurgusunun halk sağlığı için zararlı olduğunu ve reklamlarda çocukların oynatılmasının engellenmesi gerektiğini vurguladı.

İsviçre, Almanya, Fransa, Finlandiya, İsrail ve İngiltere hükümetlerinin yanı sıra Avrupa Parlamentosu çocuklar için cep telefonu kullanımının kısıtlanması, telefonda aramaları kısa tutmak gibi birçok önlem aldı. Fransa 12 yaşın altındaki çocukları cep telefonu kullanmaya teşvik eden ve çocukları kullanan cep telefonu reklamlarını yasakladı. İngiltere’de son 10 yılda, 16 yaşın altında cep telefonu kullananların sayısının iki kat artmasına karşılık, okullarda cep telefonu kullanımı 16 yaşın altındaki çocuklara yasaklandı.

Son yıllarda Selocan karakteriyle büyük beğeni toplayan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, her zaman toplumun hem fiziksel hem ruhsal sağlığı içi en uygun ve doğru şeyleri yapmaya canı gönülden hazır olduklarını belirterek bakanlıktan gelen yönlendirmeleri yakından izleyip uygulamaya geçeceklerini söyledi. Ciliv, insanları bilgiye daha kolay ulaştırmak için çalıştıklarını, nüfusu kapsama anlamında birinci olduklarını, 3G’de, fiber optik altyapısında dünyanın en iyisi olduklarını ve insanların hayatlarını kolaylaştırdıklarını dile getirdi.

Ciliv, “Ürünlerimizi halka anlatmak için reklamaları kullanıyoruz. Orada Selocan diye sempatik bir kurgumuz var. Biz çocukların çocukluğundan daha çok Selocan’ın sempatikliği için çocuk yüzleri kullanıyoruz. Ama tabii zamanla reklamlar değişebiliyor. Biz de sağlığa topluma uygun şekilde önümüzdeki yıllarda hareket edeceğiz” dedi.
 

Hedef yetişkinler

Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kaplan, "Çocuklar doğrudan hedef kitlemiz olmadığından Avea olarak reklamlarda çocuk kullanmadık, kullanılmasını da düşünmüyoruz. Böyle bir girişim çocukları doğrudan marka temsilcisi seklinde pozisyonlayan operatörleri etkileyebilir. Toplum olarak yaşlı ve çocuklara yönelik şevkat ve sevgi duyguları güçlü bir halkız. Bu nedenle de çocukların reklamda kullanımı oldukça yaygın. Bizim iletişim çizgimiz çok net ve yetişkinleri hedef alıyor. Kullandığımız karakterler ve mesajlarımız da sunduğumuz ürün ve hizmetlerle uyumlu" dedi.



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları


Günün Köşe Yazıları