Sıcak havalarla birlikte sorunlar büyüyor: Şikâyetler yüzde 363 arttı

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte artan sıcaklıklar, klima şikâyetlerini artırdı. Popüler çözüm platformu klima şikâyetleri ile ilgili verilerini açıkladı. Açıkladığı verilere göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre klima şikâyetleri yüzde 363 artış gösterdi.

cumhuriyet.com.tr

Türkiye, yaz döneminde mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklığı nedeniyle kavurucu günler yaşıyor. Sıcak ve bunaltıcı havalar tüketicilerin klima kullanımının artışına da beraberinde getirdi.

Çözüm platformu Şikayetvar, klima sektörüne dair verilerini açıkladı. Verilere göre, 2022’nin ay dönemiyle (haziran, temmuz, ağustos) 2023’ün aynı dönemi karşılaştırıldığında şikâyetlerin yüzde 363 arttığını gösteriyor. Tüketicilerin klimayla ilgili en çok şikayet ettiği konuların başında enerji tüketimi gelirken, klima montajında sorun yaşanması, yetkili servisin zamanında randevuya gelmemesi öne çıkan diğer konular oldu.

KLİMADA ŞİKÂYETLER TEMMUZ AYINDA ZİRVEYİ GÖRDÜ

Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıktığı, bazı kentlerde sıcaklık rekorlarının kırıldığı şu günlerde klima kullanımı artıyor. Klima sektörüyle 2022’in yaz döneminde 1.472 olan şikayet sayısı 2023’ün aynı döneminde yüzde 363 artış göstererek 6.811’e yükseldi. 4.066 şikayet sayısıyla temmuz ayı şikâyetlerin zirve yaptığı ay oldu.

2023’ÜN İLK SEKİZ AYINDA TOPLAM 7.665 ŞİKÂYET GELDİ

Platformdan yapılan açıklamaya göre, klima sektöründe 2022’de gelen toplam şikâyet sayısı 2.390 iken, 2023’ün ilk 8 ayında şikâyetler yüzde 221 arttı ve şikâyet sayısı 7.665’e ulaştı.

EN ÇOK ŞİKAYET ENERJİ TÜKETİMİNE

Açıklanan verilere göre tüketicilerin klimalarla ilgili en çok çözüm beklediği konu enerji tüketimiyle ilgili oldu.

En çok şikâyet edilen diğer konularsa şöyle sıralandı:

  • Klima montajında sorun yaşanması
  • Yetkili servisin randevuya gelmemesi
  • Servisin ürün arızasında ilgisiz ve yetersiz kalması
  • Cihazın alındıktan çok kısa bir süre sonra arızalanması