
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) Perakende Satış Hacim Endeksi verilerine göre, 2014 yılında perakende satışlarda elde edilen cirolar yüzde 8.1 artarken, satış hacmindeki artış yüzde 5.0'te kaldı.
TÜİK verilerine göre 2014 yılında perakende ciro gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 15.0, gıda dışı satışlarda yüzde 9.0 artarken, otomotiv yakıtı satışlarında yüzde 3.3 azaldı.
Buna karşılık, aynı dönemde perakende satış hacmi gıda, içecek ve tütün satışlarında yüzde 3.2, gıda dışı satışlarda yüzde 2.3 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 14.7 arttı.
Böylece, Merkez Bankası'nın yüksek enflasyonun nedeni olarak gösterdiği gıda, içecek ve tütünde ciro artışlarının, hacim artışlarının yaklaşık beş katına ulaşırken, petrol fiyatlarındaki gerilemeye bağlı olarak fiyatı düşen akaryakıtta tüketim yüksek oranda artarken, cirolar azaldı.
Yıllık bazda satış hacimleri, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtlarında yüzde 2.7, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 7.3, tıbbi ürünler ve kozmetik satışlarında yüzde 4.9, posta veya internet üzerinden satışlarda ise yüzde 24.9 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışlarında yüzde 2.9 azaldı.