Kapat
A+ A-

Selanik’te belgesel zamanı

21. Selanik Belgesel Festivali’nin (1-10 Mart 2019) bu yıl ki teması özgürlük ve sığınmacılık. Uluslararası Yarışma bölümündeki belgeseller İsa peygamberin dirildikten sonra Meryem’e söylediği “Noli me tangere” (Bana Dokunma) cümlesi referans alınarak seçildi.
Yayınlanma tarihi: 8 Şubat 2019 Cuma, 11:08

21. Selanik Belgesel Festivali’nin (1-10 Mart 2019) Uluslararası Yarışma Bölümü’ndeki filmlerin temaları “Noli me tangere” (Bana Dokunma) cümlesi refarans alınarak seçildi. İncil’deki Diriliş bölümü 12. yüzyıldan beri çok sayıda sanatçıyı etkilemiştir. İsa peygamber çarmıhtan indirilip bir mağaraya gömülür. Magdalalı Meryem mezarın bulunduğu mağaraya girer, tabutun boş olduğunu görür. Dışarı çıkınca İsa peygamber ile karşılaşır, ona sarılmak ister. Başka bir yerde, konumda olan İsa, Meryem’e “Bana dokunma çünkü henüz Tanrı katına yükselemedim” der.

Festivalin sanatsal yönetmeni Orestis Andreadakis “Sığnmacılar binlerce kilometre geride bıraktıkları akrabalarıyla iletişime geçmek istiyorlar. Bu düşkün, yoksul insanlar aralarındaki mesafeyi anılarla gidermeye çalışıyorlar. Göçmenler çıplak ayaklarıyla umudun olduğu başka bir yere, Vadedilmiş Topraklar’a ulaşmak istiyorlar. Bundan ötürü bu yıl modern politik tanrıbilimiyle ilişkilendirmek için İncil’deki “Bana Dokunma” bölümünü seçtik” açıklamasını yaptı.

Uluslararası Yarışma Bölümü

Advocate (Rachel Leah Jones- Philippe Bellaiche/ İsrail) : 50 yıldır Filistinlileri savunan İsrailli avukat Lea Tsemel’in sıradışı öyküsü. Filistinlilerin en değerli müteffiki Lea Tsemel, politik mahkumların, feministlerin, köktendincilerin, aktivistlerin iyilik meleği olarak tanınıyor.

Animus Animalis (Aiste Zegulyte/ Litvanya) :

İlk cesur, gözüpek belgeselinde Zegulyte, geyik avcılarının, geyik yetiştiricilerinin, tahnitçilerin yaşamlarına odaklanıyor. Tahnit yarışmalarından görüntüler sunarak insanların ölü ya da diri hayvanlarla nasıl etkileşim kurduklarını yansıtıyor. Bu ilginç belgesel Roy Andersson’un filmlerini çağrıştırıyor.


In touch (Pawel Ziemilski/ Polonya-İzlanda) :


Polonya’daki küçük bir kasabanın nüfusu İzlanda’ya göç sonucunda iyice azalır. Aile bireylerini geride bırakan göçmenler Skype ile iletişim kurmaya uğraşırlar. Teknoloji onları birbirlerine yakınlaştırsa da hiçbir şey insani etkileşimin yerini tutamaz.


Isis, Tomorrow. The Lost Souls of Mosul (Francesca Mannocchi- Alessio Romenzi/ İtalya-Almanya) :

Irak’ta İşid’in yenilgisinden sonra köktendincilerin çocuklarının kini, nefreti hala sürmektedir. Canlı bomba olarak eğitilen bu çocukların ifadeleri şok edicidir. Büyük bir çoğunluğu sonsuz şiddet sarmalının içinde kaybolmuştur.

Lemebel (Joanna Reposi Garibaldi/ Şili-Kolombiya) :


1980’lerde Pinochet hükümetini sarsan, eşcinsellik ve insan haklarıyla ilgili gösterileriyle simgesel aktiviste dönüşen, yazar, görsel sanatçı, Latin Amerika’da eşcinsel hareketin öncüsü Pedro Lemebel’in (1952-2015) yaşam öyküsünü betimleyen ayrıksı bir belgesel.


Midnight Traveller ( Hassan Fazili/ ABD-Katar-Kanada-İngiltere) :


Taliban tarafından başına ödül konan Afgan yönetmen Hassan Fazili ailesiyle birlikte ülkesinden kaçmak zorunda kalır. Balkanlar’a sığınan Hassan ve ailesi cep telefonlarıyla bu yolculuklarını kaydederler. Etkileyici otobiyografik bir çalışma.


Normal ( Adele Tulli / İtalya-İsveç) :

Belgeselini hareketli görüntülerin balesi olarak tanımlayan Tulli, cinsel kimliklerimizi sorguluyor. Gündelik yaşantımızda cinsiyetimizin eylemlerimizi, davranışlarımızı, hareketlerimizi, Isteklerimizi, özlemlerimizi nasıl etkilediğini sergiliyor.


Festival Leonard Cohen’le açılıyor

21. Selanik Belgesel Festivali, 1 Mart Cuma günü Marianne and Leonard: Words of Love (ABD) filmiyle başlıyor. Müzisyen Leonard Cohen ile Norveçli sevgilisi Marianne Ihlen’in İdra adasındaki yaşamı, ilişkisi, Marianne’ın arkadaşı Nick Broomfield’in gözünden anlatılıyor. Ömür boyu birbirlerine bağlı olan, fırtınalı bir ilişki süren çift ayrılmalarına karşın 2016’da dört ay arayla yaşamlarını yitirdi.

Cumhuriyet İMECESİ