Horozun Yanıtı!

17 Ağustos 2008 Pazar

Haydi bakalım Turgay Demirel! Topla parsayı... Te- levizyon kanalları, Avrupa’daki yükselişe paralel olarak, yayın hakları için büyük paralar önermeye hazırlanıyorlarmış. Vur onları birbirlerine. Kap parayı!

Ne? Yıllar önce bağladın mı kendini kanallardan birine? O günkü koşullarda, o kanalı naklen yayına ikna edebilmek için uzun süreli kontrat mı yaptın? Tuh sana! Bir de kendine vizyonerdersin. Bu mu senin vizyonun? Bugün su içinde 4 veya 5 milyon dolar edebilecek yayın haklarını 750 bin dolara yeniden NTV’ye vermek mi ileri görüşlülük? Yoksa... Neyse... Biz bugünkü koşullara bakalım. Digiturk, SkyTV, Doğan Grubu TV’leri, Ciner Grubu TV’leri ve Kanal 24 ciddi paralar ödeyerek taliplermiş bu sezonun yayın haklarına; ama... Senin eski kontratındaki bir madde ellerini kollarını bağlıyormuş bu kanalların: O tarihte NTVye öncelik hakkı tanımışsın. Yani... Kim ne kadar önerirse, o parayı NTV ödeyerek yayın haklarını sürdürme önceliğine sahipmiş. Hımm! Eh... Bu da bir şeydir. Hangi kanal ticari bir ışık görüyorsa basketbol yayın haklarında, yapsın hesabını, versin önerisini. Açık arttırma kadar neşeli olmaz belki, ama yine de yükseltir fiyatı...

Hakkını yemeyelim Turgay’ın. Kimsenin basketbola yüz vermediği tarihlerde NTV gibi bir kanalı basketbol yayınlarına ikna etmek kolay bir iş değildi. Oysa... O da biliyordu ki naklen yayınlar basketbola ilgiyi arttırırdı; ilgi artışı da yayın haklarına talebi arttırırdı. Bunun böylece yükselerek gideceğini hesaplamış olmalı Turgay, ama yine de bağlamış kendini. Vardır bir nedeni...

Eğer birden çok kanal basketbol naklen yayınlarına talip olmaya başladıysa da... Vardır bir nedenleri. Bir bölümünü 750 bin YTL gibi uçuk değerlerle satın aldıkları dizilerin yanında, yüzden fazla maçın yayın hakkını 4 veya 5 milyon dolara almak iyi bir iş sayılabilir. Özellikle de satın alan kanal elindeki malın değerini arttırmak için birazcık çaba harcarsa, bu iş çok iyi bir iş olabilir. Nasıl mı? Bunun yöntemlerini ben bilmem, medya uzmanları bilir, ama sanırım şu sorunun yanıtını veren bu denklemi de çözebilir: Toplumun ilgisi mi medyayı yönlendirir, yoksa medya mı toplumun ilgisine yön verir? Boşuna kendinizi yormayın. Bu soru Tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan sorusu kadar eskidir ve yanıtı yoktur. Ayrıca... Bilirsiniz: Horozlar girmez bu polemiklere...

e-posta:info6basketdergisi.com