Ali Ülker’in Da Vinci’leri....

18 Mart 2015 Çarşamba

“Bekçi’nin bile fikir üretebildiği bir eko sistem yaratabilmek... Bütün çalışanları inovasyonun bir parçası haline getirebilmek... Yıldız Holding’de inovasyon çalışmaları meyvelerini vermeye başladı. Geçen yıl 1 milyar liralık ciro yeni ürünlerden geldi...” Bu sözlerin sahibi Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Global İnovasyon ve Ar-Ge Grubu Başkanı Ali Ülker.
4 yıldan beri yurtiçinden ve yurtdışından 600 çalışanının katılımı ile inovasyon günü düzenleyen Ülker’in çatı şirketi Yıldız Holding’in geleneksel hale gelen toplantısı öncesinde İstanbul Modern’de bu yılın konuşmacıları pazarlama gurusu Peter Fisk ve oyun uzmanı, fütürist Yeşim Kunter’in de katıldığı küçük bir sohbet toplantısındayız. Bu yıl ana tema “Play together, innovate better.” “Birlikte oyna, daha iyi yarat.” Peter Fisk farklı fikirlerin bir araya gelmesinin önemine dikkat çekerek Leonardo da Vinci’nin hem hekim, hem sanatçı kimliği ile yarattıklarını anlatıyor ve “Tüm çalışanları bir Da Vinci olarak neden görmeyelim” diyor.
Ali Ülker kurumsallaşmanın yaratıcılığı giderek zayıflattığını ve bunun önüne geçmek için yılda bir kez inovasyon günleri düzenleyerek özgün çalışma ve fikirleri birbirleri ile paylaştıklarını belirtiyor. Tabii bu arada holding bünyesinde oluşturulan İlham Yıldızı adı verilen bir platform yıl boyu yeni yaratıcı fikirleri topluyor, analiz ediyor... Fikir sahiplerini mutfağa sokuyor...
Ali Ülker inovasyonu bir yaşam biçimi olarak benimsedikleri ve zaten küresel bir oyuncu olabilmek için bunun olmazsa olmaz olduğunu vurguluyor, “İnovasyon oyunu; kökten değişiyor. Sadece en zeki mühendisleri ve bilim insanlarını işe alarak oyunu kazanamayabiliriz, ancak en akıllı müşterileri ve paydaşlarımızı işin içine katarak kazanabiliriz. Yıldız Holding’in inovasyon anlayışı ve felsefesi bu süreci bir yaşam biçimi olarak kabul etmek” diyerek.
Geçen yılki inovasyon günlerinde 45 ürün adayından 15’i finale kalmış ve ürüne dönüşmüş.
Küresel oyuncu derken biraz açalım isterseniz. Türkiye dahil 15 ülkedeki 77 fabrika, 48 bin çalışan ve 300’ün üzerinde marka... İçlerinde 1 milyar doların üzerinde 3 büyük marka var: Ülker, McVities ve Godiva. İngiliz United Biscuits’i satın alarak dünyanın üçüncü büyük bisküvi ve 10. büyük çikolata üreticisi haline gelmiş. Şimdi hedef 2’nciliğe yükselmek. Tabii ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösteren G2M’in de Yıldız Holding’e katıldığını unutmayalım. Şöyle bir baktım Holding, 2010 yılından bu yana 19 şirkete ortak olmuş ya da bünyesine katmış...
Ali Ülker 2015 yılı ciro hedeflerinin 30 milyar TL’yi tutturmak olduğunu söylüyor ve yeni satın almaların her zaman gündemde olduğunu vurguluyor. Ancak söz dönüp dolaşıp yine inovasyona geliyor. Ülker, “Dünya genelinde 24 Ar-Ge merkezimiz ve her kategori için özel ürün geliştiren Ar-Ge gruplarımız var. 300 kişilik Ar-Ge ekibimizle yüzlerce ürün geliştiriyor, 100’ü aşkın ülkede 4 milyar tüketicinin olduğu bir pazara ürün veriyoruz.UB’nin Londra’daki Ar-Ge merkezi önemli çalışmalar yapıyor. Türkiye’de kuluçka merkezi olarak konumladığımız Northstar ve Avrupa’nın en gelişmiş laboratuvarı olan Duyusal Analiz Laboratuvarımız en önemli üç noktamız. Eskiden daha çok ürün piyasaya veriyordum ama sonuç o kadar tatmin edici olmuyordu. Tüketiciye sorarak geliştirdiğimiz ürün daha çok tutuluyor” diyor ve Duyusal Analiz Laboratuvarı’nda 2012’den bu yana 468 ürün için 73 bini aşkın tüketiciyi dinlediklerini ve onlardan aldıkları geri bildirimlerle ürünleri nihayetlendirdiklerini anlatıyor.  



Yazarın Son Yazıları Tüm Yazıları

Biz modern insanlar... 12 Nisan 2024

Günün Köşe Yazıları