Rapor ortaya koydu: Yerimizden kalkmadan 728 milyon dolar harcadık
Yeni yayımlanan bir rapora göre, tüm dünyada insanlar uyanık kaldıkları zamanın yaklaşık üçte birini mobil uygulamalara bakarak geçiriyor. 2021’de bu uygulamalar üzerinden dünyada 170 milyar, Türkiye’de 728 milyon dolar harcama yapıldı.
BTM girişimlerinden PensorAI, Google Play ve App Store verilerini analiz ederek oluşturduğu, “2021 Mobil Uygulama Pazarında Global ve Türkiye Raporu”nu açıkladı. Rapora göre, insanlar günde ortalama 4 saat 48 dakikasını bu uygulamalarda vakit geçirerek harcadı.
Rapor insanların, uyanık oldukları zamanının yaklaşık 3’te birine yakın bir bölümünde gözlerini telefonlarından ayırmadıklarını ortaya koydu. Türkiye’de de durum hemen hemen dünya ile aynı gerçekleşti. 2019 yılında bu uygulamalarda geçirilen zaman 3 saat 12 dakika iken, 2020’de 4 saat 18 dakikaya, 2021’de 4 saat 24 dakikaya çıktı.
BİR YILDA 230 MİLYAR YENİ UYGULAMA
İnsanların mobil uygulamalarda geçirdiği zamanın her geçen gün artması yeni uygulamalar için de ilham kaynağı oldu. Yeni çıkan birçok uygulama insanların ilgisini çekmeyi de başardı. Sonuç olarak 2021 yılında dünya genelinde 230 milyar yeni uygulama indirildi. Türkiye’de 2019’da 2.8 milyar yeni uygulama indirilirken bu rakam 2020’de 3.4 milyara, 2021’de 3.5 milyara ulaştı.
Dünya genelinde mobil uygulamalar üzerinden yapılan harcamalar 170 milyar dolar olurken, Türkiye’de 728 milyon dolara ulaştı. Mobil uygulamalar üzerinden yapılan harcamada Çin, ABD’nin önüne geçerek ilk sıraya yerleşti. Çin’i; ABD ve Japonya izledi. Mobil uygulamalar üzerinden yaptığı harcama son iki yılda yüzde 76 düzeyinde artış gösteren Türkiye ise listenin 20’nci sırasında yer aldı. Dünyada mobil uygulama pazarına 3 milyon 669 bin 755 yayıncı katılırken, Türkiye’den katılan yayıncı sayısı 25 bin 58 oldu.
MOBİL OYUNLAR ÖN PLANDA
230 milyar yeni uygulamanın sadece 233’ü için 100 milyon doları aşan yatırım yapılırken, tüm uygulamalarda bir yıl içinde 295 milyar dolarlık reklam yayınlandı. Mobil oyunlar yine gözde uygulamaların başında geldi. 2021 yılında mobil oyun kullanıcıları, bu oyunlarda bir önceki yıla göre 16 milyar dolar artışla toplamda 116 milyar dolarlık harcama yaptı. 2021 yılında indirilen mobil oyun uygulaması sayısı ise 83 milyarı geçti. Türkiye’de ise sadece 2021 yılında 1.82 milyar mobil oyun uygulaması indirildi ve bu oyunlarda kullanıcılar 450 milyon dolardan fazla harcama yaptı.
Türkiye’deki en popüler uygulamaların yüzde 60’ı, en çok kazanan uygulamaların ise yüzde 7’si Türk yayıncılar tarafından yayınlandı. 2021 yılında Türkiye’deki en iyi sosyal medya uygulamalarının yüzde 7’sini ise yine Türk yayıncılar yayınladı. Türkiye’deki sosyal medya uygulamaları içinde TikTok birinci sırayı, Instagram ikinci sırayı, Snapchat ise üçüncü sırayı aldı. Türk yayıncılar, Türkiye’deki en iyi haber uygulamasının yüzde 47’sini, en iyi seyahat uygulamalarının ise yüzde 80’ini yayınladı.
En Çok Okunan Haberler
- Suriye'yi nasıl terk ettiğinin ayrıntıları ortaya çıktı!
- Petlas'tan o yönetici hakkında açıklama
- Nevşin Mengü hakkında karar
- 3 zincir market şubesi mühürlendi
- Geri dönüş gerçekten 'akın akın' mı?
- Eski futbolcu yeni cumhurbaşkanı oldu
- Colani'den İsrail hakkında ilk açıklama
- Fidan'dan 'Suriye Kürtleri' ve 'İsrail' açıklaması
- AKP’nin tabutu CHP sıralarına kondu
- MHP'den 'asgari ücret' önerisi