112’nci yılını kutlayan Paris Otomobil Fuarı, dünya otomotivinin artık krizi geride bıraktığını ortaya koydu. Otomotiv üreticileri, Paris’te vitrine 140 yeni model çıkardı. Fuarda, çevrecilik ve “sıfır emisyon” yine ön plana çıktı.
1
112’nci yılını kutlayan Paris Otomobil Fuarı, dünya otomotivinin artık krizi geride bıraktığını ortaya koydu. Otomotiv üreticileri, Paris’te vitrine 140 yeni model çıkardı. Fuarda, çevrecilik ve “sıfır emisyon” yine ön plana çıktı.
2 yılda bir Frankfurt Otomobil Fuarı’yla dönüşümlü olarak düzenlenen, bu yıl 112’nci yılını kutlayan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı, ‘Gelecek Şimdi’ sloganıyla dün kapılarını dünya basınına açtı. İlk olarak 1898 yılında ziyaretçilerini ağırlamaya başlayan ve o günden bu yana otomotiv dünyasının en önemli fuarlarından biri olan Paris, 2-17 Ekim tarihleri arasında ziyarete açılacak.
2
2 yılda bir Frankfurt Otomobil Fuarı’yla dönüşümlü olarak düzenlenen, bu yıl 112’nci yılını kutlayan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı, ‘Gelecek Şimdi’ sloganıyla dün kapılarını dünya basınına açtı. İlk olarak 1898 yılında ziyaretçilerini ağırlamaya başlayan ve o günden bu yana otomotiv dünyasının en önemli fuarlarından biri olan Paris, 2-17 Ekim tarihleri arasında ziyarete açılacak.
2008’i bile geride bıraktıOtomotiv sektörünün krizin etkilerinden tamamen kurtulduğunu ortaya koyan ilk fuar olmasıyla öne çıkan Paris, 112’si dünya 28’i Avrupa prömiyeri olmak üzere toplam 140 yeni modelle rekora imza attı. İlk kez vitrine çıkan 112 modelin 92’si seri üretime geçen modellerden, 20’si ise geleceğe ışık tutan konsept otomobillerden oluştu. 2008 yılında kriz öncesinde düzenlenen fuarda toplam 90 yeni model tanıtılırken, bu yıl sayının 140’a yükselmesi otomotiv sektörünün özellikle Avrupa’da krizin geçtiğinin sinyallerini vermesi olarak algılandı.
3
2008’i bile geride bıraktıOtomotiv sektörünün krizin etkilerinden tamamen kurtulduğunu ortaya koyan ilk fuar olmasıyla öne çıkan Paris, 112’si dünya 28’i Avrupa prömiyeri olmak üzere toplam 140 yeni modelle rekora imza attı. İlk kez vitrine çıkan 112 modelin 92’si seri üretime geçen modellerden, 20’si ise geleceğe ışık tutan konsept otomobillerden oluştu. 2008 yılında kriz öncesinde düzenlenen fuarda toplam 90 yeni model tanıtılırken, bu yıl sayının 140’a yükselmesi otomotiv sektörünün özellikle Avrupa’da krizin geçtiğinin sinyallerini vermesi olarak algılandı.
Krizde yatırımı kesmedilerFuarda konuşan sektör yetkilileri, Avrupa’da bazı ülkelerde satışlarda kayıp yaşansa da, krizin tüm etkilerinin beklentilerin aksine 2012 yılında değil, 2011 yılında tamamen sileneceğini söyledi. Yetkililer, “Paris Fuarı, sergilenen yeni modellerle krizde bile firmaların geleceğe inançla yoğun çalıştıklarını ortaya koyuyor” yorumu yaptı. Tüm dünyadan 10 bin basın mensubunun takip ettiği fuarı, 2008 yılında olduğu gibi yaklaşık 1.5 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. 20 ülkeden 306 markanın modellerini sergilediği fuarda bu yıl yine çevreciliğin ve sıfır emisyonun ön planda olduğu görüldü.
4
Krizde yatırımı kesmedilerFuarda konuşan sektör yetkilileri, Avrupa’da bazı ülkelerde satışlarda kayıp yaşansa da, krizin tüm etkilerinin beklentilerin aksine 2012 yılında değil, 2011 yılında tamamen sileneceğini söyledi. Yetkililer, “Paris Fuarı, sergilenen yeni modellerle krizde bile firmaların geleceğe inançla yoğun çalıştıklarını ortaya koyuyor” yorumu yaptı. Tüm dünyadan 10 bin basın mensubunun takip ettiği fuarı, 2008 yılında olduğu gibi yaklaşık 1.5 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. 20 ülkeden 306 markanın modellerini sergilediği fuarda bu yıl yine çevreciliğin ve sıfır emisyonun ön planda olduğu görüldü.
Elektrikli Fluence sahnedeÖzellikle otomotivin geleceği olarak görülen elektrikli araçlar konusunda ilk kez Paris Fuarı’nda seri üretime hazır, ticarileşen, 2011 yılıyla birlikte yollara çıkacak 10’un üzerinde araç sergilendi. Bu araçlar arasında Bursa’da üretilen ve 2011 yılı başında Avrupa’da ve İsrail’de yollara çıkacak Renault Fluence Z.E. en çok dikkat çeken elektrikli araç olurken, yine Renault’un Kangoo Z.E, Nissan Leaf, Peugeot iOn, Mitsubishi i-Miev, Opel Ampera, Chevrolet Volt ve Fisher Karma gibi modeller konsept olmaktan çıkıp yola çıkacak yüzleriyle fuarda yer aldı.
5
Elektrikli Fluence sahnedeÖzellikle otomotivin geleceği olarak görülen elektrikli araçlar konusunda ilk kez Paris Fuarı’nda seri üretime hazır, ticarileşen, 2011 yılıyla birlikte yollara çıkacak 10’un üzerinde araç sergilendi. Bu araçlar arasında Bursa’da üretilen ve 2011 yılı başında Avrupa’da ve İsrail’de yollara çıkacak Renault Fluence Z.E. en çok dikkat çeken elektrikli araç olurken, yine Renault’un Kangoo Z.E, Nissan Leaf, Peugeot iOn, Mitsubishi i-Miev, Opel Ampera, Chevrolet Volt ve Fisher Karma gibi modeller konsept olmaktan çıkıp yola çıkacak yüzleriyle fuarda yer aldı.
Elektrikli Jaguar 330 km hız yapıyorHİNTLİ Tata’nın sahibi olduğu İngiliz Jaguar’ın Paris Fuarı’nda tanıttığı süper spor konsept modeli C-X75, 195 beygir gücündeki elektrikli motoruyla tam 330 kilometre maksimum hıza ulaşıyor. Jaguar’ın 1994 yılından bu yana geliştirdiği ilk mega performanslı aracı olan C-X75 0’dan 100 kilometreye 3.4 saniyede çıkarak elektrikli otomobiller arasında rekora imza atıyor. Araç elektrikli motorla 68 mil yol katederken, araçta yedek olarak bulunan ve isteğe bağlı doğal gaz, dizel veya bio yakıtla çalışan iki küçük turbo motorla bu mesafe 900 kilometreye çıkıyor.
6
Elektrikli Jaguar 330 km hız yapıyorHİNTLİ Tata’nın sahibi olduğu İngiliz Jaguar’ın Paris Fuarı’nda tanıttığı süper spor konsept modeli C-X75, 195 beygir gücündeki elektrikli motoruyla tam 330 kilometre maksimum hıza ulaşıyor. Jaguar’ın 1994 yılından bu yana geliştirdiği ilk mega performanslı aracı olan C-X75 0’dan 100 kilometreye 3.4 saniyede çıkarak elektrikli otomobiller arasında rekora imza atıyor. Araç elektrikli motorla 68 mil yol katederken, araçta yedek olarak bulunan ve isteğe bağlı doğal gaz, dizel veya bio yakıtla çalışan iki küçük turbo motorla bu mesafe 900 kilometreye çıkıyor.
Peugeot HR1PARİS Fuarı’nın evsahiplerinden biri olan Peugeot, 407’nin yerini alacak yeni amiral gemisi 508 ile HR1 isimli konsept aracını sergiledi. Hem coupe hem SUV özelliklerini üzerinde toplayan HR1, şehir modeli olarak öne çıkıyor. Yenilikçi kapı kinematiği ve modüler iç mekâna sahip HR1, önde yepyeni 3 silindirli benzinli 1.2l THP motor ile arkada elektrikli bir motoru birleştiren HYbrid4 teknolojisine sahip.
7
Peugeot HR1PARİS Fuarı’nın evsahiplerinden biri olan Peugeot, 407’nin yerini alacak yeni amiral gemisi 508 ile HR1 isimli konsept aracını sergiledi. Hem coupe hem SUV özelliklerini üzerinde toplayan HR1, şehir modeli olarak öne çıkıyor. Yenilikçi kapı kinematiği ve modüler iç mekâna sahip HR1, önde yepyeni 3 silindirli benzinli 1.2l THP motor ile arkada elektrikli bir motoru birleştiren HYbrid4 teknolojisine sahip.
Otomotiv yeni rekora koşuyor düşük kur rekabeti etkiliyorOYAK Grubu Çimento ve Otomotiv Grup Başkanı Celalettin Çağlar, Paris’te yeni rekor sinyali verdi. Bu yıl beklentilerin üzerinde büyüyen otomotiv pazarının 735 bin adeti zorladığını söyleyen Çağlar, “Satış performansı, pazarın yıl sonunda yeni bir rekor kıracağını gösteriyor” dedi. Düşük kurun Türkiye’nin otomotivdeki rekabetçiliğine zarar verdiğini de anlatan Çağlar, şöyle konuştu: “Türk Lirası değerlendiği için ayda 2 bin Uuro kazanan Fransız otomotiv işçisiyle, Türk işçisinin aldığı aylık maaş eşitlendi. Tabii ki Türk işçiler bu parayı kazanmıyor. Ama, kağıt üzerinde maliyetler düşük kur nedeniyle yükseliyor.”
8
Otomotiv yeni rekora koşuyor düşük kur rekabeti etkiliyorOYAK Grubu Çimento ve Otomotiv Grup Başkanı Celalettin Çağlar, Paris’te yeni rekor sinyali verdi. Bu yıl beklentilerin üzerinde büyüyen otomotiv pazarının 735 bin adeti zorladığını söyleyen Çağlar, “Satış performansı, pazarın yıl sonunda yeni bir rekor kıracağını gösteriyor” dedi. Düşük kurun Türkiye’nin otomotivdeki rekabetçiliğine zarar verdiğini de anlatan Çağlar, şöyle konuştu: “Türk Lirası değerlendiği için ayda 2 bin Uuro kazanan Fransız otomotiv işçisiyle, Türk işçisinin aldığı aylık maaş eşitlendi. Tabii ki Türk işçiler bu parayı kazanmıyor. Ama, kağıt üzerinde maliyetler düşük kur nedeniyle yükseliyor.”
Bursalı elektrikli Fluence, 21 bin 300 Euro’ya satılacakParis Fuarı’nda, Türkiye’de üretilen elektrikli Renault Fluence, Fiat Doblo dizel otomatik, Toyota Verso ve Toyota Auris’de sergilendi. Fluence’nin Avrupa’daki satış fiyatı 21 bin 300 Euro olarak açıklandı. Ayrıca Ford standında Türk tasarımcı Murat Güler’in tasarladığı markanın ilk global modeli olan Focus’un ST versiyonu da yer aldı.140 yeni modelin ve konseptin sergilendiği Paris Fuarı’nda dikkat çeken modeller ise şöyle: Audi A7 Sportback, BMW X3, Mercedes S, Volkswagen Passat, Volvo V60, Citroen C4 ve DS4, Range Rover Evoque, Toyota Verso S.
9
Bursalı elektrikli Fluence, 21 bin 300 Euro’ya satılacakParis Fuarı’nda, Türkiye’de üretilen elektrikli Renault Fluence, Fiat Doblo dizel otomatik, Toyota Verso ve Toyota Auris’de sergilendi. Fluence’nin Avrupa’daki satış fiyatı 21 bin 300 Euro olarak açıklandı. Ayrıca Ford standında Türk tasarımcı Murat Güler’in tasarladığı markanın ilk global modeli olan Focus’un ST versiyonu da yer aldı.140 yeni modelin ve konseptin sergilendiği Paris Fuarı’nda dikkat çeken modeller ise şöyle: Audi A7 Sportback, BMW X3, Mercedes S, Volkswagen Passat, Volvo V60, Citroen C4 ve DS4, Range Rover Evoque, Toyota Verso S.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47