88 milyon kişi uçacak

2010 yılında havalimanı ve havaalanlarındaki toplam trafiğin 88 milyon yolcuya yükselmesi öngörülüyor.

02 Kasım 2009 Pazartesi, 07:49
Abone Ol google-news

2010 Yılı Yatırım Programına göre, Eylül ayı itibarıyla bin 441 kilometre bölünmüş yol tamamlandı. Otoyollar dahil çok şeritli karayolu ağı 16 bin 799 kilometreye ulaşırken, yıl sonu itibarıyla da 17 bin 58 kilometreye çıkması bekleniyor. 407 kilometre, bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplama yapımı tamamlanırken, yılsonuna kadar büyük kısmı bölünmüş yollar üzerinde olmak üzere yaklaşık 500 kilometre BSK kaplama yapımının gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

Trafik güvenliğinin artırılması önceliği çerçevesinde, devlet ve il yollarında Eylül itibarıyla 63 adet kavşağın sinyalizasyon çalışmalarının yanı sıra 13.7 milyon metrekare yatay işaretleme, 70.5 bin metrekare düşey işaretleme ve 822 kilometre otokorkuluk yapımı tamamlandı. Yılsonuna kadar 100 adet kavşağın sinyalize kontrollü hale getirilmesinin yanı sıra, 18.6 milyon metrekare yatay işaretleme, 112.4 bin metrekare düşey işaretleme yapımının tamamlanması bekleniyor. Yıl içinde 134 adet kaza kara noktasının giderilmesi ve kaza potansiyeli yüksek kesimlerin 85 adedinin iyileştirilmesi hedefleniyor. 2010'da otoyollarda mevcut altyapının korunmasına önem ve öncelik verilecek, akıllı ulaşım sistemleri kapsamında otomatik geçiş sistemleri yaygınlaştırılacak, sürücü bilgilendirme ve trafik yönetim sistemleri tesis edilecek.

Kösekoöy-Gebze hat kesimi ihale dökümanları hazırlandı

Eskişehir-Hasanbey ve İzmit-Köseköy lojistik merkezlerinin 2009 yılı sonuna kadar 1. etap işlerinin tamamlanarak işletmeye açılması planlanıyor. Uluslararası trenlere hizmet verecek Muratlı-Tekirdağ demiryolu projesinin yıl sonu itibarıyla tamamlanması bekleniyor. Eskişehir-Köseköy kesiminin inşaatına 2008 yılında başlanmış olup çalışmalar devam ediyor. Köseköy-Gebze hat kesiminin ihale dokümanları hazırlanırken, gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra ihalesine çıkılacak. Yük taşımalarının demiryolu ağırlıklı yapılması amacıyla demiryolunda özel sektör tren işletmeciliği geliştirilecek.

Yük taşımacılığı özel sektörün işletmecilik avantajlarından yararlanmak üzere serbestleştirilecek ve TCDD yeniden yapılandırılarak kamu üzerindeki mali yükü sürdürülebilir bir seviyeye çekilecek. Özel sektörle ortaklıklara gidilerek başta sanayi bölgelerine olmak üzere demiryolu bağlantı hatları yapılacak ve araç yatırımları özel sektöre bırakılacak. Kent içi raylı sistem projelerinde yerli sanayiden azami ölçüde faydalanılacak. Uluslararası rekabet gücünün artırılabilmesi amacıyla, projelerin planlama sürecinden başlayarak finansmanının sağlanmasına kadar bütün aşamalarda, belediyeler yerel sanayi ile işbirliğine yönlendirilecek. Hazine garantili dış kredi ile gerçekleştirilecek raylı sistem projelerinde toplam maliyetin asgari yüzde 25'i belediye özkaynaklarından karşılanacak.

Havayolu toplam trafiğinin yüzde 91'i 9 havalimanında gerçekleşiyor

Türkiye'de hava meydanlarındaki yolcu trafiğinin yaklaşık yüzde 91'i Atatürk, Antalya, Esenboğa, Adnan Menderes, Dalaman, Bodrum/Milas, Adana, Trabzon ve Sabiha Gökçen havalimanlarında gerçekleştiriliyor. Bu meydanların kapasitelerinin artırılmasına yönelik yatırımlar ile hizmet standartlarının yükseltilmesi ve hava trafik yönetimi ile ilgili projeler sektör açısından önceliğini koruyor.

2010 yılında havalimanı ve havaalanlarındaki toplam trafiğin 88 milyon yolcuya yükselmesi beklenmektedir. Sektörde, sistem planlaması anlayışıyla, Türkiye'deki havaalanları altyapısının mevcut durum analizinin yapılmasının ardından değerlendirme ve önceliklendirme yapılabilmesine imkan verecek ve bunun sonucunda orta ve uzun vadeli yatırımları yönlendirecek "Havaalanları Master Plan" çalışması başlatılacak.

Ana limanlar oluşturulacak

Artan ticaretin kesintisiz ve etkin bir şekilde akışını sağlayacak ve Türkiye'nin transit ülke konumuna gelmesini kolaylaştıracak büyük ölçekli ana limanlar oluşturulacak. Bu amaçla hazırlanmakta olan Kıyı Yapıları Master Planı ile Çandarlı, Filyos ve Mersin Konteyner Limanlarına ilişkin fizibilite ve teknik dokümanlar tamamlanacak. Türk limanlarının AB deniz otoyolları ana aksları üzerinde yer alması yönündeki çalışmalara devam edilecek.