BES'ten MEB'in ayrımcılık genelgesine eleştiri
BES Genel Başkanı Gürkan Avcı, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun "Ayrımcılık" genelgesinin eğitimde sınıfsal ve ekonomik ayrımcılığı görmezden geldiğini söyleyerek, "Genelgenin eşitsizlikler ve ayrımcılık üzerine kurulu eğitim sisteminde gerçek bir karşılığı bulunmuyor" dedi.
BES Genel Başkanı Gürkan Avcı, Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun "Ayrımcılık" genelgesinin eğitimde sınıfsal ve ekonomik ayrımcılığı görmezden geldiğini söyleyerek, "Genelgenin eşitsizlikler ve ayrımcılık üzerine kurulu eğitim sisteminde gerçek bir karşılığı bulunmuyor" dedi.
Avcı yaptığı yazılı açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ayrımcılık konulu ilk genelgesine değinerek, "Sınıfsal ve ekonomik ayrımcılıkları görmezden gelen MEB'nın "Ayrımcılık Açılımı" diğer ayrımcılık başlıkları açısından incelendiğinde de başarı şansı bulunmadığı görülüyor" değerlendirmesini yaptı.
İlk ve orta öğretim çağındaki nüfusun önemli bir kısmının eğitim hakkından yararlanamadığını dile getiren Avcı, Anayasa ile güvence altına alınan ilköğretime erişim hakkının, ilgili nüfusun yüzde 5'i tarafından kullanılamadığını, orta öğretimde de ilgili nüfusun yüzde 42'sinin okula devam etmediğini belirtti.
Eğitimde asıl ayrımcılığın sebeplerini, Türkiye'de ailelerin gelir seviyesinin düşüklüğü, çocukların çalışmak zorunda bırakılması, devletin eğitime yeterli kaynağı ayırmaması ve gerekli yatırımları zamanında yapmaması şeklinde sıralayan Avcı, şunları kaydetti:
"Ardahan'da köyde okuyan çocukla, İstanbul'un kolejinde okuyanlar arasında fırsat eşitliği açısından önemli farklılıklar bulunuyor. Asıl ayırımcılık budur. Milli Eğitim Bakanlığı'nın kendi istatistiklerine dayanan raporlarda son 7 yılda artan öğrenci sayısına karşın, Milli Eğitim Bütçesinin, ortaya çıkan ihtiyacı karşılayacak kadar artmadığı kanıtlanıyor. Asıl yapılması gereken de budur."
Dershanelerin giderek yaygınlaştığına dikkat çeken Avcı, şöyle devam etti: "Ailelerin ekonomik koşullarına bağlı olarak çocuklarını gönderebildikleri dershaneler, eğitimdeki ayrımcılığın ve eşitsizliğin bir başka tezahürü olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğrenciler dershaneye gitmeden sınavları kazanamayacağını düşünüyor. Ülkemizdeki dershane ayıbı, yoksul halk kesimlerinin yüzüne 'Paran varsa oku. Paran kadar oku." acı gerçeğini sürekli haykırıyor."
En Çok Okunan Haberler
- Suriyeliler memleketine gidiyor
- Marmaray'da seferler durduruldu!
- İlber Ortaylı canlı yayını terk etti!
- Yaş sınırlaması Meclis’te
- ATM'lerde 20 gün sonra yeni dönem başlıyor
- Erdoğan'dan flaş 'Suriyeliler' açıklaması
- Lütfü Savaş CHP'den ihraç edildi
- İBB, Bilal Erdoğan dönemindeki taşınmazları geri aldı
- Suriye’de şeriatın sesleri!
- 'Onun ne olduğunu iyi biliyoruz'