Bilgi Yayınları'ndan No Logo'nun10 Yıl Özel Basımı

Bilgi Yayınları araştırma türü bağlamında Naomi Klein'in ünlü eseri No Logo'nun Nalan Uysal çevirisiyle 10.Yıl Özel Basımı'nı (4.Basım) Ekim 2012'de yaptı.

07 Kasım 2012 Çarşamba, 15:31
Abone Ol google-news

Klein, ödül kazanmış bir gazeteci, yazar ve film yapımcısı. Küresel markaların ipliğini pazara döken, marka giysilerin, oyuncakların, fast-food yiyeceklerin, yani günlük yaşamımızda vazgeçilmez biçimde etkin olan alışkanlıklarımızın ne pahasına oluştuğunu gözler önüne seren kitap, aynı zamanda, neden giderek daha fazla sayıda insanın daha adaletli bir düzen için sokaklara döküldüğünün yanıtını da veriyor.

The Nation ve The Guardian (İngiltere) gazeteleri için serbest köşe yazıları yazmak olan Klein, Harper’s dergisi için yardımcı editör ve Rolling Stone için muhabir olarak çalışmakta. 2004 yılında, prodüktörlüğünü yönetmen Avi Lewis ile paylaştığı, Arjantin’in işgal altındaki fabrikalarını anlatan belgesel The Take gösterime girmiş. London School of Economics’in eski Miliband Akademi Üyeleri arasında ve King’s College Üniversitesi, Nova Scotia tarafından verilmiş fahri Sivil Hukuk doktora unvanına sahip.

Dış basında mükemmel bir kitap olarak nitelendirilen “No Logo” hakkında İngiliz yayın organı The Guardian’ın yorumu; “No Logo ağızdan ağıza yayılan bir heyecan dalgası, şimdiye kadar siyasetle hiç ilgisi olmamış, otuz yaşın altındaki insanların sesi oldu. Müzik grubu Radiohead No Logo’dan öylesine etkilenmişti ki, İngiltere turneleri sırasında şirket reklamları alınmasını yasakladı, konser verdikleri tüm mekanların ‘logodan arınmış’ olmasını istedi… Naomi Klein yeni nesilin siyaseti yeniden keşfetmesine bile yardım ediyor olabilir.”