Biri diş hekimi diğeri göz doktoru çift, istifa edip tek yöne bilet aldılar

Tüm muhteşem hikâyeler iki şekilde başlar: Ya bir insan bir yolculuğa çıkar ya da şehre bir yabancı gelir..” Tolstoy’un bu sözüyle yola çıkan diş doktoru Nilay Bilgin ve göz doktoru Veysi Emre Erden çifti, dünya turunda. Orta ve Güney Amerika’yı gezmeyi planlıyorlar. 14 Şubat Sevgililer Günü’nde Brezilya’nın Sao Paulo kentinden tura başladılar.

Yayınlanma: 02.03.2019 - 22:43

Sosyal medyada paylaştıkları ilk fotoğrafın altına da şöyle yazdılar: “İlk başta her şey bir hayal gibi geliyordu ta ki istifaları verip tek yöne uçak biletlerimizi alana kadar. Evimizi toparladık, biricik yavrumuzu Limon’umuzu (muhabbet kuşu) biz dönene kadar sıcak bir yuvaya yerleştirdik...
Eve yorgun argın gelip o gün yaşadığımız yıpratıcı hikâyelerin tozunu alana kadar uyuyakalıyorduk. Ertesi gün aynı hikâye tekrar başlıyordu. Daha iyi arabaya binmek daha iyi evde oturmak daha iyi beslenebilmek için çalışıyorduk, bir yandan da zaman işliyordu...Varsın arabamız olmasın varsın evimiz olmasın yolda ne bulursak onu yiyelim ama birbirimize zaman ayıralım, güzel insanlar görelim, çevremizde olan biten güzellikleri tekrar görelim diye yolculuğa başlıyoruz.”

Performans sistemi

Gezgin çifte seyahatlerinin 10. gününde, Foz Do Iguaçı’da ulaştık. Buradan karnaval için Rio de Janerio’ya geçecekler. Sonrasında ver elini Uruguay, Arjantin, Şili, Peru, Bolivya, Kolombiya, Küba ve Meksika...

“İstifa kararının zor olup olmadığını” sorunca şu yanıtı veriyorlar: “Hekimliği, insanlara faydalı olmayı çok seviyoruz. Çalışma şartlarının yıpratıcılığı, performans sisteminin baskısı bu hayalimizi bir an önce gerçekleştirmek için motivasyon oluşturdu. Ailemize yeni bireyler eklenmeden bu kararımızı uygulamanın daha doğru olduğunu düşündük ki bir baktık bilet almışız.”

Emre Erden, “Ameliyat yapmak, insanların dünyada ki güzellikleri görmesini sağlamak benim için o kadar tatmin edici ki başka hiçbir meslekte bu tatmini yaşayacağımı düşünmüyorum. O yüzden dönersek veya her nerde kalırsak işime devam etmek istiyorum” diyor.

Nilay Bilgin Erden ise şunları söylüyor: “2 yıl öncesine kadar işimi o kadar seviyordum ki... Bu yolculukta enerjimi ve mesleğime olan sevgimi yeniden toparlayabilirsem işime devam etmeyi düşünüyorum.”

TUS’ta derecesi vardı

Nilay Bilgin Erden (31), 2010 yılında Ankara Üniversitesi mezunu. İstanbul’da Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nde görevliydi. Veysi Emre Erden (34), Ankara Üniversitesi mezunu. TUS’ta derece yaparak İzmir Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi göz kliniğinden uzmanlığını aldı. İstanbul’da özel bir hastanede çalışıyordu.

‘AİLELERİN YANINDA KALIYORUZ’

Küçük bir bütçe ile yola çıktıklarını anlatan Erden çifti, “Lokal insanlarla vakit geçirip onların yaşantısını, kültürünü, hayata bakış açısını daha iyi tanıyabilmek adına yanlarında kalabileceğimiz aileler bulabileceğimiz uygulamalar kullanarak onların evlerinde kalıyoruz. Tabii bu her zaman mümkün olmuyor, böyle durumlarda fiyatı uygun oteller ya da hostellerde konaklıyoruz. S. Augustinus’un bir sözü var ‘dünya bir kitap ve seyahat etmeyenler onun sadece bir sayfasını okuyor.’ Hayatta bizi bekleyen güzellikler konfor alanımızın dışında. Bu konfor alanının dışına çıkmak bizim için de zor oldu, bu konuda birbirimizi hep motive ettik ve gördük ki bu alanın dışı çok daha renkli ve bizi orda bekleyen çok güzel hediyeler var.”