‘Biz şimdilik yokuz’

F.Bahçe yönetim kurulu, saldırının failleri bulunana kadar futbol oynamak istemediklerini açıkladı.

Yayınlanma: 07.04.2015 - 05:47

Ligimizin ne tadı ne de tuzu kaldı. Yaşanan olaylar üzerine herkeste tedirginlik söz konusu. Sarı-Lacivertli takımda forma giyen yabancı futbolcular, ailelerini Türkiye’den gönderme kararı aldı. Bu kararı ilk uygulayan isim ise Moussa Sow oldu. Golcü futbolcu eşini ve çocuklarını Fransa’ya yolcu etti. Senegallinin ailesi bir haftalığına ziyaret amaçlı İstanbul’a gelmişti, üç günde apar topar gitti. TFF, kupa ve lig maçlarını bir hafta erteledi. Bu olayın adı vahşet. Başka ne denir ki? Kaleci Volkan Demirel’in cümlesi her şeyi açıkça anlatıyor, “Bugün silah çektiler yarın tararlar.”

Ziyaret var, büyükler yok

TFF Başkanı Yıldırım Demirören, liglerin ertelendiğinin duyurulduğu toplantı sonrası tüm kulüp başkanlarıyla birlikte F.Bahçe Kulübü’ne geçmiş olsun ziyaretine gittiklerini açıklamasına karşın bu organizasyona katılım neredeyse olmadı. Trabzonspor, Galatasaray ve Beşiktaş’tan hiçbir yönetici, Sarı-Lacivertli kulübe yapılan ziyarete gitmedi. Yıldırım Demirören, Kulüpler Birliği Başkanı Göksel Gümüşdağ, Çaykur Rize Başkanı Metin Kalkavan, Bursaspor Başkanı Recep Bölükbaşı, Sivasspor Başkanı Mecnun Otyakmaz ve Eskişehirspor Başkanı Mesut Hoşcan, Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım ile idarecilerin yanına giden isimlerdi.

‘Yeni saldırı bekliyoruz’

TBMM Başkanvekili ve F.Bahçe Kongre Üyesi Sadık Yakut, “Bu sadece F.Bahçe’ye yapılmış bir terör saldırısı değildir. Bu, savcının şehit edilmesi ardından İstanbul Emniyeti’ne yapılan saldırının bir devamıdır. Birilerinin Türkiye seçime giderken kargaşa yaratmak, toplumu karşı karşıya getirmek için düzenledikleri bir provokasyondur. Anlaşılan bunlarla sınırlı kalmayacak” dedi. Sarı-Lacivertli kulübün maçlara çıkmamasını doğru bulan Yakut, “Yapılan hadise gerçekten bir terör eylemidir. Sadece Türkiye’de değil; tüm dünyada infial yaratacak bir hadiseydi” diye konuştu.

Olağanüstü toplantı

F.Bahçe yönetim kurulu futbol takımı kafilesini taşıyan otobüse yönelik silahlı saldırıyı değerlendirmek üzere dün olağanüstü toplandı. Yaklaşık iki saati bulan görüşmelerin ardından konuşulanların bir bölümü medyayla paylaşıldı. Başkan Aziz Yıldırım, Divan Kurulu Başkanı Vefa Küçük ve bazı yöneticiler toplantıyı, dinleyici sırasından takip etti.

‘İtidalli davrandık’

Mahmut Uslu: Kamu görevilileri yanlış sözler söyledi “Biliyorsunuz iki gün evvel, Türkiye ve F.Bahçe için çok önemli günler yaşadık, yaşamaya devam ediyoruz. Kısa zamanda bu failler bulunacaktır. Bu sadece F.Bahçe’ye yapılan bir olay değil, çok ciddi bir olay. Olayın özetine gelince, tamamen şoföre yönelik bir atış bu. Bazı kamu görevlileri bunun taş olduğunu savundu ancak böyle bir durum yok. Hepimiz itidalli davrandık, provokasyona gelmiyoruz ve bekliyoruz.

‘Öldürmek istiyorlar’

“İnsanları öldürmek istiyorlar ve bazı insanlar bunu anlamakta zorlanıyor. Yanlız bizim otobüs değil hemen önümüzdeki medya mensupları da ölüm tehlikesi atlattı. Bu iş planlanmış bir iştir ve aydınlatılması lazım. Hocamız İsmail 20 cm ile kurtuldu, can kaybı olmadı diye konuşuyorlar, böyle bir durum yok. Bir otobüs var, F.Bahçe otobüsü de değil ve bu biliniyor. 110 km hızla gidiyoruz ve ateş ediyorlar.”

‘F.Bahçe’ye suikast’

TOLGA AYTÖRE: Bu eylemin amacı çok açıktır, 41 kişi öldürülmek istenmiştir. Bu olay F.Bahçe’ye düzenlenen bir suikasttir. F.Bahçe Yönetim Kurulu olarak bu eylemi, bir bölgeye, kendi insanımıza mâl etmek gibi bir düşüncemiz yoktur. Bu Trabzonspor odaklı bir eylem değildir, terör eylemidir. Yönetsel olarak, sadece F.Bahçe camiasının can güvenliği bizim sorumluluğumuzda değil, tüm futbol unsurlarının can güvenliği sorumluluğumuzda. Artık bu müsabakaları oynamanın anlamı yok. Sakat futbolcuların iyileşmesi için erteleme talep ettiğimiz yönünde haberler var, bunlar sığ düşüncelerdir. Hiçbir şampiyonluk, bir candan daha önemli değil. Bizim bu ligleri şu kadar erteleyin diye bir talebimiz yok, şampiyonluğun da bir önemi yok. Biz bu olay aydınlanana kadar futbol oynama eğiliminde değiliz. Öncelikle F.Bahçe ayrımcılığını bir kenara bırakmak lazım, daha da öteye gidiyoruz, F.Bahçe faşizmini ortadan kaldırmak lazım.

‘Terör olayı’

Şekip mosturoğlu: Bu hadisede bir insanın ölmemesi tamamen bir şanstı. Bugün bir ölünün arkasından konuşuyor olsaydık her şey çok farklı olurdu. Kimse de bunun altından kalkamazdı. Bu yapılan bir vahşettir. Başkanımız 3 Temmuz’un arifesinde ‘şike hadisesi değil ülke elden gidiyor’ derken bugünleri görmüştü. Şu bilinsin ki; bu olayı sosyal medyada kaşıyanların takipçisiyiz. Herkes yazdığını çizdiğini bilerek yazıp çizsin. Taraftarlarımızı sağduyuya davet ediyoruz. Bizim davamız da diğer davalar kadar ‘kumpas’tır. Herkes söylemde bulunurken bunlara dikkat etmeli. Yapılan saldırıda bir can kaybı olsaydı infial oluşurdu. Liglerin ertelenmesi bizim beklentimiz değildir. Söz konusu olan sadece bizim futbolcularımız değildir. Biz buna dur diyemezsek başka boyutlara taşınır.