Dev kadrolu oratoryo

İDOB, Ahmet Adnan Saygun’un eserini ilk kez bu akşam sahneye koyacak. Orkestrayı Saygun’un öğrencilerinden şef Serdar Yalçın, solist şancılar ve koroyu besteci, piyanist, şef Aydın Karlıbel yönetiyor.

Dev kadrolu oratoryo
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 23.02.2019 - 12:53

 

Yunus Emre Balesi, prömiyerden sonra 26 ve 28 Şubat, 5 ile 6 Mart’ta saat 20.00’de ve 2 Mart saat 16.00’da Kadıköy Belediyesi Süreyya Opera Sahnesi’nde izleyiciyle buluşacak.

İstanbul Devlet Opera ve Balesi (İDOB) A. Adnan Saygun’un görkemli eseri Yunus Emre Oratoryosu’nu Uğur Seyrek’in koreografisi ve rejisiyle sahneye koydu. Eserin dünya prömiyeri bu akşam 20.00’de Süreyya Operası’nda yapılacak.

Orkestrayı Saygun’un öğrencilerinden şef Serdar Yalçın’ın, solist şancılar ve koroyu besteci, piyanist, şef Aydın Karlıbel’in yönettiği oratoryo balenin librettosu Uğur Seyrek ve Işık Noyan’a, dekor tasarımı Ferhat Karakaya’ya, kostüm uyarlaması ve ışık tasarımı Uğur Seyrek’e, ışık uygulaması Taner Aydın’a ait.

Yunus Emre’nin şiiri ve librettonun “Yaşamın gerçek anlamını çözemedik, çıkış yolu varken bulamadık, çözümsüzlükler sarmalında dönüp durduk” sözleri üzerinden sahneleyen Seyrek, “Bale, opera sanatçılarının iki kast çalıştığı orkestra ile birlikte yaklaşık 200 sanatçıyı bir araya getirdik. Hep beraber yaptık. Risk aldık. Bu eser benim değil İDOB’un eseri” diyerek bu kadar iyi bir çalışma ortamını daha görmediğini vurguluyor.

Seyrek, “13. yüzyıldan 21. yüzyıla ego aynı, bir nefes al bir düşün de yaşa yok, ancak yorum modern olabiliyor. Koreografi değil zor olan; söz, müzik ve dansın devamlılık içinde ifade edilmesi, anlam kazanmasıydı” diyor.

‘Cumhuriyet kazanımı’

Eseri defalarca farklı şef ve orkestrayla icra eden tenor Hüseyin Likos, “Bu müzik çok kıymetli, Cumhuriyetin büyük kazanımı. Saygun’un o sözleri çağdaş müzikle, armoniyle bu güne getirmesi beni her zaman çok etkiliyor. Karlıbel, vokal sanatının en derinine inerek, sözü öne çıkaran harika bir yorum getirdi” diyerek eseri bestelendiği gibi hiçbir şey değiştirmeden seslendirdiklerini belirtiyor. Kadın karakterini çıkaran baş dansçılardan İlke Kodal ise, “İDOB dansçılarını iyi tanıyan Uğur Ağabey’in en modern şekliyle opera ve baleyi birleştirerek günümüze uyarlayan yorumu çok özel, derin bir insani keşif ve arayış, aynı zamanda kendinden geçiş ve buluş” diyerek rolünün hayatın döngüsü içinde aşk, sevgi gibi birçok şeyi temsil ettiğini anlatıyor.

Bestesi gibi 70 dakika

Bestesi gibi 70 dakika, tek perde seslendirilen eserde oratoryoyu dönüşümlü olarak koro ve solist şancılar; Özgecan Gençer / Hale Soner (soprano), Deniz Likos / Özay Günay (mezzosoprano), Hüseyin Likos / Bülent Külekçi (tenor), Kenan Dağaşan / Gökhan Ürben (bas) ile baleyi solist dansçılar; “Kadın” karakterini İlke Kodal / Deniz Kılınç / Berfu Elmas, “Erkek”i Erhan Güzel / Batur Büklü / Deniz Özaydın, “Gözyaşı”nı Melike Koper / Julia Hartmann, “Arayış”ı; Berfu Elmas / Maia İto yorumlayacaklar. Yunus Emre Balesi, prömiyerden sonra 26, 28 Şubat, 5, 6 Mart’ta saat 20.00’de ve 2 Mart saat 16.00’da Kadıköy Belediyesi Süreyya Opera Sahnesi’nde izleyiciyle buluşacak. 


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler