İzmir'in ulaşımında neler değişecek? Buğra Gökçe açıkladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Buğra Gökçe, Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Eser Atak ve Ulaşım Dairesi Başkanı Mert Yaygel, kentin ulaşım sorunlarını ve çözüm önerilerini katıldıkları radyo programında anlattı.

27 Aralık 2019 Cuma, 18:22
İzmir'in ulaşımında neler değişecek? Buğra Gökçe açıkladı
Abone Ol google-news

Radyo Trafik'te yayınlanan programa katılan İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Buğra Gökçe, Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Eser Atak ve Ulaşım Dairesi Başkanı Mert Yaygel İzmir ulaşımında yaşanan problemleri ve çözüm önerilerini masaya yatırdı.

"BİZİ İDAM ETTİLER"

Genel Sekreter Buğra Gökçe, Altınyol'da yapılan 4. şerit uygulamasına yönelik eleştirilere yanıt verdi. "Taşıtların şehir merkezine gelişinde şerit artışı aslında doğru değildir." diyen Gökçe, "Altınyol'daki 4. şerit çalışması yanlış anlaşıldı. Naldöken Köprüsü'nde geriden gelen 6 şeridin 3'e düşmesi sıkıntı oluşturuyordu. Yaptığımız çalışma kademeli bir şekilde şerit azaltması şeklindeydi. Alsancak'a kadar 6 şerit getirme şansımız olmadığı için böyle bir çalışma yaptık. Yaptığımız çalışmayla yoğunluk sabah 07.30 yerine 08.00'de başlıyor, trafiğin bitiş saati de 09.00'dan 08.45 civarına geriledi. UKOME'nin aldığı son karar Cevdet Bilsay'dan Naldöken'e çıkış yapılmaması şeklinde. Caddenin akışı terse çevrilerek çıkışlar Soğukkuyu Kavşağı'ndan yapılacak. Böylece bekleme süreleri daha da azalacak. Yaptığımız çalışmalar tamamen bilimseldir. Fikir sahibi olmadan değerlendirme yapanlar bizi idam ettiler." şeklinde konuştu.

"YEŞİLDERE'DEN GEÇEN ARAÇ SAYISI FSM'YE YAKIN"

İzmir trafiğinde en fazla sorun yaşanan kısmın Zafer Payzın Kavşağı ile Uçanyol arası olduğunu kaydeden Buğra Gökçe, "Buradan geçen araç sayısı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden geçen araç sayısına yakın. 2021 yılında köprülere, viyadüklere ilaveler yaparak trafiği rahatlatacağız. Trafiğin sıkıntılarına şoför mahallinden bakmak doğru değil. Hiçbir dünya kenti lastik tekerlekli ulaşıma yatırım yaparak trafik sorununu çözmüş değil. Bireysel ulaşımı azaltmalıyız. Kent merkezine girişleri sınırlamalıyız ama bunu yaparken toplu ulaşımı geliştirmeliyiz. Merkeze araçla gelme ihtiyacını azaltmalıyız. Bisiklet ve yaya ulaşımı da burada önemli bir yer tutuyor. Bu da temel bir ilkedir." ifadelerini kullandı.

"AMACIMIZ TOPLU ULAŞIMI GELİŞTİRMEK"

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Eser Atak'tan da İzmir ulaşımına ilişkin önemli açıklamalar geldi. Metropollerde temel amacın insanları toplu taşımaya teşvik etmek olduğuna vurgu yapan Atak, "Son Danimarka seyahatimizde öğrendik ki kent içi ulaşımın yüzde 49'u bisikletle yapılıyor. Bizim de amacımız toplu ulaşımı geliştirmek. Entegrasyon anlamında büyük bir adım da atıldı. İZTAŞIT ile ulaşımın daha da rahatlamasını sağlayacağız. İlçelerimize ulaşımın sağlandığı ESHOT otobüsleri kent içine entegre edilecek." dedi.

"YATIRIMLARIMIZA TÜM HIZIYLA DEVAM EDİYORUZ"

Radyo Trafik İzmir dinleyenlerinden gelen sorular üzerine açıklamalarını sürdüren Eser Atak şu ifadeleri kullandı: "Biz özellikle katlı otoparkların çevresinde bir takım geometrik düzenlemeler yapıyoruz. Dışarıdaki parkları önlersek korsan otoparkları da çözmüş olabiliriz. Burada emniyet ekiplerine de iş düşüyor. Buca'dan Otogar'a yapılacak yolun bitmesiyle yine kent içindeki trafiğe nefes aldırmış olacağız. Bizim yatırımlarımızın belli bir süresi var. İzmir'in coğrafi konumu gereği zeminlerimiz çok kötü. Fay hatlarımız yoğunlaşmış şekilde, dere yatakları da sıkıntı oluşturuyor. Son yıllarda ekonomik kriz ortamı da yatırımların önünü tıkıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak kredibilitesi en yüksek belediyelerden biriyiz. Finansman kaynaklarımızı da çözerek yatırımlarımıza tüm hızıyla devam ediyoruz."

Karantina Alt Geçidi içinde yaşanan tavandan akan su problemini değerlendiren Genel Sekreter Yardımcısı Atak, "Karantina Alt Geçidi'nin üstünden İZSU'nun kanalları geçiyor. Aşırı yağmurda alt geçide su akması bundan da kaynaklanıyor. Güzelyalı'dan gelen atık suları başka bir yere yönlendireceğiz. İzolasyonla ilgili sıkıntıyı gidereceğiz." derken, canlı yayında gelen bilgi doğrultusunda Karantina Alt Geçidi'ndeki su akıtma sorununun Fen İşleri tarafından 2 ay içinde çözüleceği bilgisini verdi.

MERT YAYGEL'DEN KRİTİK BİLGİLER…

"Ulaşıma Dair Özel" programının bir diğer konuğu İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Mert Yaygel'di. Yaygel daha çok teknik konularda bilgi verip, yapılacak düzenlemeler hakkında açıklamalarda bulundu:

"Yeşildere Caddesi uzun bir güzergah, Yeşillik Caddesi Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün sorumluluğundaydı. Yılbaşından itibaren Konak Tüneli'nin işletmesini de biz yapacağız. Yaşayanlar Kavşağı ile ilgili projeler bitmeden bize devredildi. Katlı kavşak ile oradaki sıkışıklığı çözmeye çalışacağız. Yeşildere Caddesi Tepecik Köprüsü üzerinde de bir planımız var. Viyadüklerimizin çoğu 2 şerittir. Mürselpaşa Bulvarı ve Yeşildere Caddesi ile ilgili çalışmaları başlattık. 2020 yılı içinde başlayacağımız çalışmayla viyadük üzerindeki 2 şeritleri 3 şeride çıkararak buradaki sıkıntıları gidermeye çalışacağız. Bu projeler bir sene içerisinde hayata geçecek."

"ÇÖZÜM İÇİN YARDIMA İHTİYACIMIZ VAR"

Yaşanan problemlerin farkında olduklarını belirten Mert Yaygel, "Kentimiz büyüyor, Sarnıç Köprüsü 2 şerit yapılmış ama trafiği kaldırmıyor. Orası için bir çalışma yaptık. Hava Eğitim Komutanlığı'nın oraya yapacağımız köprüyle trafiği rahatlatmayı planlıyoruz. Basmane'den Mürselpaşa Bulvarı çıkışı yine şerit azalması nedeniyle sıkışıyor. Bir sene içinde yapılacak düzenlemeyle burayı da rahatlatmayı düşünüyoruz. Zafer Payzın Kavşağı'ndaki Ankara Caddesi bağlantısındaki karışıklık yapacağımız yeni düzenlemelerle giderilecek. Ayrımları daha geriden başlatacağız. Caher Dudayev Bulvarı'ndan Anadolu Caddesi'ne yapılacak bir bağlantı yolu projemiz var. İZBAN'a kadar yol açıldı. Sonrasındaki mülkiyetlerle ilgili terklerin yapılmasını bekliyoruz. Şu an için oraya müdahale edemiyoruz. Sorunların farkındayız ancak çözüm için yardıma ihtiyacımız var." diye konuştu.

YENİ PROJELER…

Metro projeleri ile arterlerde yapılan ve yapılacak çalışmalardan bahsetmeye devam eden Ulaşım Dairesi Başkanı Yaygel. "İzmir kadim bir şehir, Buca da eski bir ilçemiz. Açılacak yolumuz yok. Oradaki sıkışıklığı giderecek en önemli yatırımımız Buca Metrosu olacak. Altınyol'daki 4. şeridi trafik sorununu çözmek için yapmadık. Yüzde 25 civarında bir iyileşme var. Biz de bunu bekliyorduk, iyi bir noktada olduğumuzu söyleyebiliriz. Akçay Caddesi, Yeşildere ve Çanakkale Asfaltı transit geçiş noktamızdır. Çevre yolu da aynı şekilde. 3. bir transit yol çalışması öngörüyoruz. İzmir'in alternatif bir transit geçişe ihtiyacı var ama yakın zamanda bunu beklemeyelim. Halkapınar-Otogar Metrosu'nun 9 yıldır yapılmasını bekliyoruz. Merkezi hükümet 'biz yapacağız' dedi, hızlı trenin Ankara'dan Halkapınar'a kadar ulaşması planlanıyor. Bize bıraksalar bir an önce yapardık." ifadelerini kullandı.

MİTHATPAŞA CADDESİ'NE DÜZENLEME YAPILACAK

Gelen bir soru üzerine Mert Yaygel, "Mithatpaşa Caddesi'nde 2 araç yan yana geçemiyor. Böyle bir caddede trafik akmaz. Burada emniyetin tedbir alması gerekiyor. Halkımızın da 2. şeride park etmemesi lazım. Mithatpaşa Caddesi ile ilgili bir düzenleme planlamamız var. Caddenin yaya öncelikli bir bölge olmasını sağlayacağız. Gürsel Aksel Stadı açıldıktan sonra 15. Sokağı araç trafiğine kapatmayı planlıyoruz. Elektronik bariyerler yerleştirildi. Benim ricam stada arabayla gitmesinler, toplu ulaşıma uygun bir yer. Araçla gidilmezse yoğunluk oluşmaz, taraftarlar toplu ulaşımı kullansın." dedi.

Yaygel sözlerini, "Size gelen bütün mesajları bize iletebilirsiniz. Çözüm noktasında elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırız." ifadeleriyle tamamladı.