Kur artışı sonrası cepte Çin rüzgârı
Türkiye’de ayda yaklaşık 950 bin ila 1.1 milyon adet cep telefonu satılıyor. Pazarda Çinli firmalar hızla büyüyor. Honor yüzde 20 pazar payı amaçlıyor.
Türkiye’de cep telefonu pazarı yıllık 2.5 milyar liralık büyüklüğe ulaşırken yılda ithal edilen cep adedi ise 12 milyonu buluyor. Türkiye’de cep telefonu satışlarının yüzde 18-20’si ABD menşeli cihazlardan oluşuyor. Kore ve Çin menşeli cihazların pazar payı yüzde 60-65. Yerli üretim cihazların pazar payı ise yüzde 8-10 civarında.
Son yıllarda cep telefonu pazarında özellikle Çinli firmaların hızla büyümesi göze çarpıyor. Huawei başta olmak üzere Honor, Xiaomi, Oppo, Vivo, Meizu, OnePlus ve ZTE gibi isimler gelecek yıllarda önemli yerlere gelecek gibi görünüyor. Yakın zamanda Türkiye pazarına giren Çinli cep telefonu markaları Honor ve Xiaomi uygun fiyatlı ürünlerle rekabette öne geçmeyi çalışıyor.
Honor Türkiye Başkanı Sayın Kevin Wang, “Türkiye en önem verdiğimiz pazarlar listemizde yer alıyor. Türkiye’yi bir ülke olarak görmüyoruz, çünkü Türkiye sadece bir ülke olarak görülseydi, bir bölge başkanına bağlı olacaktı. Ancak biz Türkiye’yi başlı başına bir bölge olarak kabul ettiğimizden dolayı doğrudan genel merkeze bağlıyız. Türkiye’ye ve Türk ekonomisine güveniyoruz. Ülkenin çok genç bir nüfusu ve hızlı büyüyen ekonomisi var. İş yapmanın modern bir yöntemi ve küresel iş algısı var. Türk halkı değişime, modernleşmeye ve yeni trendlere alışık. Bu ülkede faaliyet gösteren yabancı markalar için harika bir ortam olduğuna inanıyoruz” dedi.
142 milyon telefon
Yılda ortalama 12 milyon cep telefonu ithal eden Türkiye, 2007-2017 yılları arasında yurtdışından toplam 142 milyonu aşkın cep telefonu ithal etti. Sözkonusu bu telefonlar için 10 yılda ödenen toplam tutar ise 24 milyarı buldu. Türkiye’nin 10 yıllık cep telefonu ithalat faturası içinde Apple’ın iPhone modelleri için ödenen tutarın ise 7 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor.
Her yıl 8 model gelecek
Honor Türkiye Başkanı Sayın Kevin Wang, “Hedef grubumuz ağırlıklı teknoloji alanındaki tüm ayrıntıları takip eden gençlerden oluşuyor. Türkiye’de pazar payımızı yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye pazarına beş ay önce girdik. Honor 7X, Honor9 Lite ve Honor 10 modellerimizi sunduk. Türkiye’de hoş karşılandığımızı düşünüyoruz” dedi.
Hedeflerinin her yıl 8 yeni ürünü piyasaya sürmek olduğunu dile getiren Wang, “4 - 5 yeni model daha lanse etmeyi planlıyoruz. Yeni ürün grupları da gündemimizde. Eylülde yeni ürün lansmanları ile yine Türk Tüketicisine sürprizler yapabiliriz” diye konuştu.
Kur etkiliyor
Wang, Türk tüketicileri için değişen kur oranlarına göre en uygun fiyatlandırmayı gerçekleştirmeye çalıştıklarını belirterek, “Türk halkı yeni teknolojilere ve cihazlara çok ilgi gösteriyor. Fiyat artırımına direnmemize rağmen, dolardaki değişim fiyatları etkiliyor. Gelecek aylar için fiyatlar için tahminler üzerinde çalışıyoruz. Dolardaki değişimi müşterimize yansıtmamak ve en uygun fiyatı sunabilmek için çalışıyoruz” dedi.
En Çok Okunan Haberler
- Korgeneral Pekin'den çarpıcı yorum
- Köfteci Yusuf'tan gıda skandalı sonrası yeni hamle
- Petlas Yönetim Kurulu Üyesi Özcan, uçakta olay çıkardı
- Komutanları olumsuz görüş vermedi, görevlerinden oldu
- '100 yılda bir görülebilecek akımın başlangıcındayız'
- Colani’nin arabası
- Restoranlarda 'harcama limiti' uygulaması başladı
- Milletvekilleri Genel Kurulu terk etti!
- 148 bin metrekarelik alan daha!
- Erdoğan'dan Suriyeliler açıklaması