Martı projesinin kanadı kopuk

Martı projesinin yeraltı kısmının, tarihi kalıntıların inşaatı engelleyecek olması nedeniyle rafa kalktığı ortaya çıktı. Proje bu haliyle trafiği felç edecek.

12 Eylül 2018 Çarşamba, 22:07
Abone Ol google-news

Tartışmalı “Martı projesi”nin inşaat çalışmalarına Beşiktaş Müzeler Müdürlüğü ile beraber kazı yapma koşulu getirildiği ortaya çıktı. İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nde itiraf gibi bir tartışma yaşandı. AKP’li meclis üyeleri Müzeler Müdürlüğü şartının ardından projenin zemin kısmını değiştirdiklerini anlattı. CHP’li Meclis üyeleri ise bölgede trafiğin felç olacağına dikkat çekti.

İBB Martı projesi olarak bilinen “Kabataş Meydan ve Transfer Merkezi” projesine ilişkin yaptığı yazılı açıklamada projenin karayolu trafik akışını yeraltına alan bölümünün iptal edildiğini duyurmuştu. Açıklamanın arka planı İBB Meclisi’nin dünkü oturumundaki tartışmayla ortaya çıktı. CHP’li meclis Üyesi Yunus Can, “Aldığımız bilgilere göre projenin zemin altı ve otopark kısmında eksiklikler var. Sadece zemin üstü yapılırsa burada trafik kaosu olur” dedi.

Süreyi uzatacak

Ulaşım ve Trafik Komisyonu’nun AKP’li Başkanı Mahmut Yeter de özetle şöyle konuştu: “Martı devam eden bir projedir. Anıtlar Kurulu bize şöyle bir şart koştu: ‘Beşiktaş Müzeler Müdürlüğü ile beraber bu kazı işini yapacaksınız.’ Dolayısıyla şöyle bir handikap yaşarız: Hatırlarsanız Beşiktaş’ta bu çalışmalar yapılırken Arkeoloji Müdürlüğü ile yapılan çalışmalar, neredeyse elle çalışma neticesine indiği için oradaki çalışmamızı ucu açık bir zamana yaymak zorunda kalacaktık. Biz projeyi bitirmek istiyoruz. Yani bizim ‘Zemin altında çalışmayalım, inmeyelim, dolayısıyla oradaki istasyon yapılarını yüzeyde tutalım, gemilerin yaşanacağı iskeleyi bitirelim’ anlamındaki çalışmamızın revizesinin temel noktası söz konusu yerin tarihi açıdan böyle bir risk taşıması ve projenin süresini tarihi bilinmeyecek bir şekilde uzatmasından kaynaklanmaktadır. Söz konusu yerde yapılan proje değişiklikleri plan değişikliği gerektirmemektedir.”