Moralimiz bozuldu

F-4 kazalarının insan unsuru ve iletişim hatasından kaynaklandığını açıklayan Orgenaral Abidin Ünal, Ergenekon ve Balyoz’daki tutuklamalara dikkat çekti.

11 Mart 2015 Çarşamba, 23:39
Abone Ol google-news

Malatya ve Konya’daki 2 uçak kazası Genelkurmay’a bir süredir kapalı tuttuğu kapılarını basına açtırdı. Meydaya brifing veren Hava Kuvvetleri Komutanlığı uçak kazalarını, “Arıza yok, kazaların nedeni insan unsuru ve iletişim hatası” diye açıkladı. Halen faaliyette olan 8 keşif uçağının 15 Mart itibariyle “emekli” edilmelerine karar verildi.

Genelkurmay, üst düzey rütbeli personele yönelik büyük davalardan bu yana medyaya toplu brifing verme dönemini sona erdirmişti. Asker bu tavrını 6 pilotun şehit olduğu Malatya ve Konya’daki uçak kazalarının ardından bozdu. Gazete ve televizyonların Ankara temsilcileri Eskişehir’e getirilerek uçak kazaları ile ilgili bilgilendirildi. Eskişehir’deki brinfingi Muharip Hava Kuvveti ve Hava Füze Savunma Komutanı Orgenaral Abidin Ünal verdi. Ünal, brinfingin bir bölümünde teknik bilgi vermesi için kurmaylarından birini yanına çağırırken uçak kazalarını kastederek, “Yanıma gel, beraber yargılanırız” diye espri de yaptı. Ünal’ın anlatımlarında öne çıkan başlıklar şöyle:

8 uçak emekli edildi:

Malatya’da düşen RF-4E uçağından sonra halen uçuşta olan 8 uçağın emekli edilmesi kararı alındı. Bunların uçuşları 15 Mart itibariyle durdurulacak. 15 Mart’taki jübile uçuşuna Hava Kuvvetleri Komutanı bizzat katılacak. Emeklilik kararını kazadan sonra değil daha önce aldık. Konya’da düşen F4-2020 uçaklarımız 2020’ye kadar uçacak.

Uçakta arıza yok:

Bizim tespitimiz; Malatya’daki kazanın tamamen iletişim hatası ve insan unsurundan kaynaklandığını gösteriyor. Uçakta herhangi bir arıza yok. Konya’daki kazada ise pilotların son ana kadar uçağı kurtarma çabaları var. Pilotlarımız fırlatma kolunu 2 saniye önce çekseydiler şimdi aramızda olacaklardı. Bizdeki kaza oranları dünya standartlarının çok üstünde değil. ABD’de 100 bin saattelik uçuşta 4.6, bizde ise 6.7. Bu oran da son iki kazayla arttı.

İsrail düşürdü iddiası:

“Uçakların başta İsrail olmak üzere başka ülkelerce uzaktan müdahale ile düşürülmesi” iddiaları uçaklarımız için geçerli değildir. Çünkü yazılımları bizdedir.

Moraller bozuldu

Ergenekon, Balyoz, casusluk süreçleriye adli sorunlarla karşılaşan ve Hava Kuvvetleri’nden ayrılan arkadaşlarımız var. Onlara şehitlerimiz kadar üzülüyoruz desem abartı olur. Onlar bir kaliteydi ama onlar daha üst rütbeli subaylardı. Görevde olanların kalitesini daha aşağıda gösteren yorumları da doğru bulmam. Elbette moral bozukluğu olmuştur ama kalanların kalitesini aşağılayan yorumlardan kaçınmak gerekir.

Uçan tabut lafı çok gereksiz

Kusura bakmasınlar, bilen bilmeyen herkes kendi ajandasına göre kazalarla ilgili yorumlar yaptı. Bu yorumlarda uçakların eski, hurda olduğu ve personel eğitiminin yetersizliği öne çıktı. “Uçan tabut” yakıştırması çok yersiz olmuştur, Yorumlarda şehit ailelerini de dikkate alınması gerektiğini hatırlatmamız gerekir.

Özel sektörde 4 kat fazla ücret

Pilotlarımızın ayrılıp sivil havacılığa geçmesinin birkaç nedeni var. Birincisi zorunlu hizmetin uzun olması, ikincisi ücretler, üçüncüsü de tayinler nedeniyle bir yerde sabit kalamama. Özeldeki ücretler bizdekilerin 4 katı.

İş yükümüz arttı

2010’dan itibaren Türkiye’nin etrafındaki konjektür değişti. Suriye, terörle mücadele... Nöbetlerimiz bir iken ikiye çıktı. Yükümüz arttı ama asla bundan şikayetçi değiliz. Bu bizim görevimiz. Yorgunluğumuz arttı ama şikayetçi değiliz.