Sabancı: 70’iz ama yedi yaşında gibi dinamiğiz

Bu yıl 70. yaşını kutlayan Akbank, şube konseptini yenilerken iş yapış biçimini de daha teknoloji yoğun hale getiriyor.

31 Ocak 2018 Çarşamba, 23:19
Abone Ol google-news

Bankanın 70 yıldır güven üzerine oturtulduğunu belirten Akbank Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer, “70 yaşın akıl ve hikmetine sahibiz ama yedi yaşındaki gibi dinç, dinamik, coşku doluyuz. Bugün genç ama yetenekli, bilgili ve tecrübeli ekibimizle geleceğin Akbank’ını inşa etmeye başlıyoruz” dedi. Akbank, kuruluşunun 70. yılında, 14 bine yakın çalışanıyla geleceğine yön verecek yeni bir dönüşüm projesine imza attı. Banka şube konseptini yenilerken iş yapış biçimini de daha teknoloji yoğun hale getiriyor. İstanbul Karaköy’deki Galata Şubesi’nde Akbank Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer ve Genel Müdür Hakan Binbaşgil’in katılımıyla tanıtılan geleceğin Akbank’ı şubede yaşam felsefesini değiştiriyor. Banka, bu yeni iş modelini 2018’de yaklaşık 250 şubesinde hayata geçirmeye hazırlanırken tüm şubelere yayılması 2019 sonunu bulacak.

Yeni bir tur

Sabancı Dinçer, “Bugün bizim için çok önemli bir gün, Akbank için bir mihenk taşı. Bankamız, bugün hem yetmişinci yılını kutluyor, hem de yeni iş modelimizi başlatıyoruz. 70 yıllık bu bayrak yarışında yeni bir tura başlıyoruz. Genlerimizde ihtiyatlı olmak, öngörülebilir olmak ve tutarlı olmak var” diye konuştu. Büyük bir değişimi başlattıklarını anlatan Sabancı Dinçer, “Fakat önümüzdeki 70 yıl boyunca da Akbank’ın kurulduğu günkü temel değerleri hiç değişmeyecek. Başta hissedarlarımız, tüm paydaşlarımıza değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi.

Şubeler yeniden tasarlandı

Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, müşterilerinin yaklaşık yüzde 36’sı ve Akbanklıların yüzde 70’inin millennial kuşağından oluştuğuna işaret ederek, geçen yıl 1 milyon müşteri kazandıklarını ve büyümenin bu şekilde sürmesini öngördüklerini aktardı. Binbaşgil, “Basit işlemlerin şube dışına kaymasıyla, şubelerimizi uzmanlık gerektiren katma değerli finansal hizmetlerin daha etkin sunulacağı şekilde yeniden tasarladık. Bu süreçte, sadece mimariyi değil, tüm iş yapış şekillerimizi, ekranlarımızı, şube çalışanlarımızın rollerini dönüştürdük. Banko ve masa olmadan ferah ve aydınlık mekanları müşterilerimize sunduk” bilgisini verdi. Binbaşgil, bu yıl sonuna kadar yeni iş modelini 10’a yakın şubede tam mimari dönüşüm, geri kalanını ise kısmi mimarı dönüşüm ile toplamda 250 civarında şubede gerçekleştireceklerini belirtti. Binbaşgil, 2019 sonunda tüm şubelerde dönüşümü tamamlamayı hedeflediklerini kaydetti. Binbaşgil’in verdiği bilgiye göre bir şubenin değişim maliyeti 100 bin dolar olacak.

14 bin kişilik bir aile

Binbaşgil 70 yıllık koşuya yola 12 kişiyle çıktıklarını, bugün 14 bine yakın büyük bir aile olduklarını belirterek, “Bugüne kadar toplam 64 bin kişinin, neredeyse küçük bir şehir kadar insanın, geldiğimiz noktada büyük emeği var” dedi. Verilen bilgilere göre; Akbank kâğıtsız yeni süreçlerinde sadece sözleşme işlemlerinde yılda yüzde 95 kâğıt tasarrufu sağlayacak. Yılda 57 milyon sayfa sözleşmeyi arşivleyen Akbank artık 3 milyon sayfa arşivleyecek. Şube içinde yapılan günlük yaklaşık 200 farklı işlem Yeni Gişe Ekstra adı verilen yeni nesil ATM’lerde self servis ve sıra beklemeden gerçekleştirilecek.

İlhamı Türk insanı verdi

Akbank şubelerin dönüşümünde Steve Jobs’un Apple’ın dönüşümünde birlikte çalıştığı Eight Inc. ve şirket üst yöneticisi (CEO) Tim Kobe ile çalıştı. Toplantıya katılan Tim Kobe; “Ajans olarak büyük fırsatları ve yenilikleri daima odak noktamızda tuttuk. Geçmişte bunu yapan Steve Jobs ve Richard Branson’dı; Bugün ise Hakan Bey ve Akbank ekibi. Türkiye’de ilk işbirliğimizi Akbank’la yaptık. Türk insanının teknolojiye olan ilgisi tasarım sürecinde bize ilham verdi. Akbank ile güzel bir sinerji yakaladık” dedi.