Tanıtım olmadan turist gelmez

Türkiye artık dar gelirli turiste ev sahipliği yapıyor. TÜROB’a göre, turist çekmek istiyorsak 2018 yılının tanıtım planı acilen açıklanmalı.

Tanıtım olmadan turist gelmez
Abone Ol google-news
Yayınlanma: 19.12.2017 - 22:24

Türkiye ekonomisinin önemli gelir kalemlerinden turizm bu yılı biraz toparlanma ile bitirse de 2014’teki 36 milyon turist sayılasını yakalamak yakın gelecekte mümkün görünmüyor.

Türkiye’yi bu yılın 10 ayında ziyaret eden yabancıların sayısı, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 28 artarak, 29 milyon 53 bin 450 oldu.

Türkiye Otelciler Birliği (TÜ- ROB) Başkanı Timur Bayındır, turizm sektörünün maalesef büyük ve uzun bir kriz yaşadığını, sektörün çok zor bir dönemden geçtiğini ve rakamların inebileceği son noktaya kadar gerilediğini söyledi. Sektörde bir yükselme trendinin başlayacağını, bu sürecin düzgün idare edilmesi gerektiğine dikkat çeken Bayındır, “2017’de küçük kıpırdanmalar var. Turizmde her şey düzeldi, güllük gülistanlık oldu diyemeyiz. Ama iyiye doğru bir gidiş söz konusu” dedi.

Az para harcıyorlar

Türkiye’nin Ekim 2017 otel doluluklarının, 2016’nın aynı dönemine göre yüzde 22.9 artarak yüzde 64.2’ye çıktığını anlatan Timur Bayındır ile sektörün sorunlarını ve geleceğini konuştuk. Timur’un konuşmasının satırbaşları şöyle:

* Ocak-Ekim 2017 döneminde Türkiye genelinde otel dolulukları 18.5 artışla yüzde 60.1 olarak gerçekleşti. İlk 10 aylık dönemde otel doluluklarında en büyük artışı gösteren ülke de Türkiye oldu. Bu artışı iyi tahlil etmek lazım. Gelen müşteri profili artık daha farklı. Bunun fiyatlara yansımasını da net bir şekilde görüyoruz. 2017’nin 10 ayında oda fiyatlarında en büyük kaybı yaşayan ülke yüzde 13.1 düşüş ve 68.9 Avro ile Türkiye oldu. Üzerinde önemle durulması gerek konu, “elimizdeki müşteriyi de kaybetmeden fiyatlarımızı nasıl yükselişe geçirebiliriz” olmalı.

Elimizdeki kaçmasın

* Turist sayısındaki artıştan daha çok, fiyatlarda yükselme sağlamaya odaklanmak lazım. Elimizdeki müşteriyi de kaybetmemeliyiz. Yeni yılın ilk ve en önemli çalışması bu olmalı. Turizmcilerin fiyat konusunda direnç göstermesi lazım. Özellikle İstanbul’da konaklama fiyatlarını yükseltecek olan kongre turizmidir. Ancak bu konuda pek düzelme işareti yok. İşaretler başlasa da 2020’den önce meyve vermez.

Halka güveneceksin

* 2018’de herhangi bir olumsuzluk yaşanmazsa turist sayısındaki yükseliş sürer. Yine de beklenti çıtasını çok fazla yükseğe koymamak lazım. Maalesef 2018’in tanıtım planı henüz belli değil. Bir an önce tanıtımlar başlamalı ve tanıtım bütçesi artırılmalı.

Yeni pazar şart

* Türkiye’de çok önemli bir iç turizm potansiyeli var. Yerli tatilci sadece Türkiye’de değil, gittiği diğer ülkelerde de terci edilen, istenen bir profile sahip. İç pazarda da bunun değerini bilememiz ve ona göre uygulamaları hayata geçirmemiz lazım. İlk önce kendi halkına güveneceksin.

* Tek pazara bağlılık her zaman risklidir. Ülkeleri çeşitlendirmemiz lazım. Ne kadar çok ülkeye, ne kadar çok kıtaya, ne kadar çok insana yayabilirsek dalgalanmalardan olumsuz etkilenmemiz o kadar az olur. Avrupa pazarlarında kan kaybı olması turizmde yaşanan sıkıntının ana sebebi oldu. Mevcut pazarlarımızı kesinlikle ihmal etmemek lazım. Potansiyeli artırmak istiyorsak mevcut müşteriniz kaybetmemeliyiz. Hiçbir müşteriyi kaybetme lüksümüz yok. Rusya pazarında canlanma başladı. Bu devam ederse 2018’de Rusya pazarı fiyat açısından değil ama turist sayısı açısından eski haline döner. Almanya’nın dönüşü şu an için zayıf görünüyor. Zaten gelenlerin çoğu da Alman pasaportlu Türkler.

* Türkiye’nin mutlaka Hindistan, Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerine açılması lazım. Ne yapıp edip Çinli turist sayısını 1 milyona çıkarmamız lazım.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler