TROY hayalle başladı 2.5 milyon cebe girdi

Soner Canko, 2 yıl önce ‘hayal’ olarak nitelendirilen ürünü gençlere, emeklilere ve banka ile tanışmamış kitlelere ulaştırdıklarını söyledi.

29 Nisan 2018 Pazar, 22:17
Abone Ol google-news

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko, “TROY’la Türkiye’nin bayrak taşıyıcı markası olmaya soyunduk. Markamız, Türkiye’de dijital dönüşümün sembolü olacak” dedi. Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY, 2 yılda 2.5 milyonu aşkın kartın sağ alt köşesine yerleşti. TROY’un 2 yıllık performansını değerlendiren BKM Genel Müdürü Soner Canko, Nisan 2016’da 1 kart, 1 POS ile başladıkları yolculuklarında bugün tüm POS ve ATM’lerde geçen, 25 banka 3 e-para kuruluşu tarafından kullanılan, 28 üyeli bir ödeme markası haline geldiklerini anlattı. Canko, “Türkiye’de henüz kartlı ödeme ile tanışmamış 20 milyonu aşkın Türk vatandaşını TROY logolu kartlarla tanıştırmak üzere yola çıktık. Biz ‘yerli malı haftası’ ile büyümüş bir nesiliz. TROY ile birlikte bize ait, bize özgü değerler içeren, bizim ihtiyaçlarımıza yanıt veren bir marka oluşturduk. Türkiye’nin bayrak taşıyıcı markası olmaya soyunduğumuz TROY ile 2 yılı geride bırakmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

İnovasyon Merkezi

Canko, “Bu yıl 7 milyon karta ulaşmak istiyoruz, nihai hedefimiz ise her cüzdanda en az 1 TROY logolu kartın bulunması” bilgisini verdi. Amaçlarının kart sayısını artırmak değil; bankasız nüfus olarak tabir edilen içlerinde gençlerin, kadınların, emeklilerin olduğu 20 milyonu aşkın kişiye ulaşmak ve dokunmak olduğunu da vurgulayan Canko, TROY İnovasyon Merkezi’ni kurduklarını anımsattı.

ORTAK HESAP MUTLU EDİYOR

ING Bank’ın Uluslararası Tasarruf Araştırması’na göre Türkiye’de çiftler kazançlarını birlikte yönetmeyi ve birlikte birikim yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de çiftlerin yüzde 59’u yani her 5 çiftten 3’ü, kazancını birlikte yönetmeyi tercih ediyor ve birlikte birikim yapmanın ilişkilerine iyi geldiğini düşünüyor. İlişkisinde mutlu olduğunu söyleyen çiftlerin yüzde 55’i kazançlarını ortak yönetiyor. Çiftlerin yüzde 72’si ortak birikim yapmanın partnerlerine daha yakın hissetmelerini sağladığını ifade etti.