TV reklamları yüzde 22 arttı

MTM Medya Takip Merkezi, 2010'un ilk çeyreğinde televizyon reklamlarını mercek altına aldı. 12 TV kanalında yapılan reklam ölçüm sonuçlarına göre geçen yılın aynı dönemine oranla reklam spotlarında yüzde 22 artış yaşandı.

20 Nisan 2010 Salı, 13:56
Abone Ol google-news

MTM'nin 12 TV kanalını kapsayan reklam ölçüm raporuna göre, yılın ilk çeyreğinde televizyonda reklam spotlarıyla en sık görünen marka, Vodafone oldu. Spot sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 173 gibi önemli bir artış gösteren markanın özellikle, Şafak Sezer ve Orhan Gencebay'lı reklam filmleri ekranlarda sıkça yer buldu.

Üç aylık süreçte Vodafone toplam 15 bin 285 reklam spotuyla tüketiciye seslenirken, ekranlarda yer bulduğu süre ise 101 saat oldu. Spot adedine göre Türkiye'nin en çok reklam veren birinci markası olarak öne çıkan Vodafone, toplam reklam süresinde ise ikinci sıraya yerleşti.

Yılın ilk çeyreğinde TV mecrasına, spot adedine göre en çok reklam veren ikinci marka olan Turkcell, spot süresi toplamında ise Vodafone'u açık arayla geride bırakarak ilk sıraya yerleşti. Üç aylık süreçte Turkcell'in TV'lerde yayınlanan reklamlarının süresi 149 saate ulaştı.

Geçen yılın aynı dönemine göre, reklam yatırımında en fazla artış olan bir diğer marka Erpen oldu. Önceki yıla göre spot adedinde 30 kata yakın artış kaydeden Erpen, 10 bin 775 reklamını tüketicilerinin algısına sundu. Erpen hijyen ve sağlığa dair reklam temalarıyla dikkat çekti.


İlk çeyrekte en fazla reklam yatırımı inşaat sektöründen

MTM'nin aynı araştırma sonuçlarına göre, 2010'un ilk çeyreğinde reklam yatırımlarını en çok artıran sektör inşaat sektörü oldu. Reklam yatırımlarında öne çıkan bir diğer sektör de telekomünikasyon sektörü oldu. MTM araştırmasına göre "Bilinmeyen numaralar" hizmeti sunan markalar arasında başlayan büyük rekabet, pazarın hareketlenmesinin önemli nedenleri arasındaydı. Sektörün TV mecrasına yaptığı reklam yatırımları, geçen yıla göre yüzde 75 gibi büyük bir artış sağladı.2009 yılı ilk çeyrek sonuçlarına göre, bu yıl reklama yaptığı yatırımı en çok azaltan sektörler ise sırasıyla ısıtma/soğutma, bilgi teknolojileri ve taşımacılık/ulaşım sektörleri oldu.