‘Uçaklar çakılır’

Çevre, Harita, Jeoloji ve Şehir Plancıları odalarının İstanbul şubelerinin içinde bulunduğu TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu 3. Havalimanı Çalışma Grubu’nca hazırlanan teknik rapor kamuoyuna açıklandı.

Yayınlanma: 10.12.2014 - 04:00
Abone Ol google-news

Rapora göre inşaatın yapılacağı bölgenin zeminindeki sıvılaşma, heyelanlar ve yeraltı su seviyesininbelirsizliği inşaatı ancak kâğıt üzerinde mümkün kılıyor. Rapora göre 3. havalimanının yapılacağı Eyüp ve Arnavutköy’ün Karadeniz kıyılarındaki terk edilmiş kömür sahaları ve tepelerin zemini, proje yükünü karşılayamaz. Projenin başında belirlenen 105 metrelik pist kotunun ihaleden sonra daha az dolgu, daha az kazı ve daha az maliyet için 70 metreye indirilmesi havaalanını çalışamaz hale getirecek.

Kot farkı düştüğü için eğim aratabilmek adına havaalanı sahasının güneyindeki tepelerin alçaltılması gerekiyor. Bu çok geniş bir orman alanının daha yok edilmesi anlamına geliyor. Aynı zamanda güneydeki tepelerin üzerinden Kuzey Marmara Otoyolu geçiyor. Eğer bu tepeler tıraşlanmazsa uçaklar otoyola çakılacak. Bu nedenle inşaatı devam eden otoyolun güzergâhının ve kotların da değişmesi gerekiyor. Eğim oranları Atatürk Havalimanı’nda yüzde 2, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yüzde 8. Kotun 70 olması nedeniyle 3. havalimanının eğiminin yüzde 8’in üzerine çıkması gerekiyor ancak uluslararası standartlara göre bu rakamın aşılması çok sağlıklı değil.

Proje sahası doğrudan Karadeniz üzerinden gelen rüzgârlara da açık durumda. Uçakların havalanırken rüzgârı önden alması gerekiyor, yandan ya da arkadan alması büyük tehlike yaratıyor. Raporda, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Teknik Birimi’nin Karadeniz tarafından gelen rüzgârlar nedeniyle projeye onay vermediği belirtiliyor. İhaleden sonra yapılan proje kotu değişikliğine göre inşaat yapılırsa bu havaalanına iniş kalkış sadece Karadeniz istikametinden yapılabilecek.


Cumhuriyet Tatil Otel Rezervasyon

En Çok Okunan Haberler