Yeni lezzetlere ilgi gün geçtikçe artıyor

Türkiye'deki mutfak kültürü gün geçtikçe gelişiyor. Sofraların 'lezzet zenginleştirici'leri turşular, sirkeler ve soslar artık mutfaklarda önemli bir yer tutuyor. İnsanlar, hem hayatın hızlı temposundan dolayı hem de gelişen damak zevkleri nedeniyle özel tatlara sofralarında daha çok yer açıyor.

27 Ağustos 2014 Çarşamba, 14:47
Abone Ol google-news

Turşu ya da salata sosu denince akıllara gelen firmalar arasında ilk sıralarda yer alan Kühne markası, Türkiye sofralarının 1991 yılından beri vazgeçilmez ziyaretçisi. 300 yıllık bir geçmişe sahip Alman menşeli gıda üreticisi Kühne, market ve bakkal raflarında yer alan bol çeşitleri ile Türkiye'de de köklü bir yer edinmiş durumda. Kühne Türkiye Genel Müdürü Zeki Pağda ile Kühne markası ve sofraların lezzet zenginleştiricileri hakkında konuştuk.

 

Kühne uzun yıllardır sofralarımızda. Peki markayı tanırsak biraz, öncelikleri nelerdir? Tüketiciler için en çok nelere dikkat eder?

 

Birinci önceliğimiz, insan sağlığı ve insanın gelişimine katkıda bulunacak ürünler üretip Türk halkının yemeklerini zenginleştirmek. İnsan sağlığına ve çevreye zarar vermeyecek şekilde üretim ve sürdürülebilirlik politikasıyla beraber toplam bir iş yapmaya özellikle dikkat ediyoruz.

 

Türkiye'de en çok satılan ürünleriniz neler?

Tonaj olarak en çok satılan ürünümüz sirkedir. Değer olarak baktığımız da ise turşudur. Türkiye halkı turşularımıza da çok rağbet gösteriyor. Halkın ilk tercihi sirkelerimiz onu daha sonra turşularımız takip ediyor.

Sirkenin bu kadar rağbet görmesinin nedeni nedir?

Sirkenin bir çok farklı kullanım alanı bulunuyor. Sirke çok büyük bir miktarda olmasa da yemeklerde, salatalarda kullanılıyor ama Türkiye'de esasen temizlik amacıyla tercih ediliyor. Aslında yurt dışında da temizlik nedeniyle kullanılıyor. Ama Türkiye'deki kadar fazla değil. Sirke Türkiye'de taze sebze meyve sirkeyle yıkanır, halılar, perdelerin temizliği sirkeyle yapılır. Sirke aslında mucizevi bir üründür. Örneğin, bizde içki içildikten sonra çorbacıya gidilir ve işkembe çorbası içilir. İşkembe çorbasının da insanı böyle bir durumda rahatlattığı düşünülür. Aslında burada kişiye iyi gelen çorbaya eklenen sirkedir. Sirkenin alkolü çözme özelliği vardır. Sirke midedeki alkolün karaciğere geçmesini engeller ve kendisi çözer onu. Sirkenin bir diğer kullanım amacı da; bayanların özellikle elma sirkesini detoks ve zayıflamak için içmesidir. Son olarak da fabrikasyon, endüstriyel amaçla kullanılır. Bütün sosların, ketçapların ve mayonezlerin bazı sirkedir. Tavukçular, yetiştirdikleri tavukların sularına hayvanlar mikrop kapmasın diye sirke katar.

Peki, Kühne turşularının Türkiye pazarındaki durumu nasıl?

Bir kere turşu, bütün dünyada herkesin çok farklı bir şekilde yaptığı bir üründür. Bizde turşu genellikle çok tuz ağırlıklı yapılır. Kühne olarak, Türkiye'de iki tip turşu üretiyoruz. Bir tanesi Alman tipi turşu dediğimiz, Alman damak zevkine göre yapılan bizim turşularımıza göre az tuzlu ve biraz da tatlı olan bir üründür. Alman tipi turşunun Türkiye'de çok seveni var. Bir de Türk tipi dediğimiz karışık turşu, salatalık turşularımız var. Türk tipi turşularımız çok satıyor. Türk halkına 'Kühne' dendiği zaman aklına gelen ilk şey turşu oluyor. Bu yıl Türkiye'ye özel, tuz oranı az olan ve şeker katılmayan bir turşu çıkardık. Bu ürün 2013'de Brandspark İnternational 'En İyi Yeni Ürün' ödülünü aldı. 

Salata soslarına ilgi nasıl? Türkiye tüketicisi bu farklı tatlara alıştı mı?

Türk halkı giderek yeni lezzetleri daha çok deniyor. Dolayısıyla biz de onlara yeni tatlar sunuyoruz. Bu konuda lider olduğumuz konu da salata soslarıdır. Türk halkına salata sosu dediğimiz zaman aklına, limon ve zeytinyağı gelirdi. Başka salata sosu yoktu. Ama biz salata soslarımızı marketlerde yaptığımız ikramlarla insanlara denete denete bunu değiştirdik. Ve bunun sonucunda da salata sosu satışımız her sene bir önceki yıla göre arttı. Mesela salata soslarımızın bu seneki satışı geçen yıla göre yüzde 62'lik bir artış gösterdi. Şu anda Türkiye'de en çok satılan salata sosumuz, Sezar Salata Sosu'dur. 

Sizin favori Kühne ürününüz hangisi?

Türk tipi salatalık turşusudur. Bir kere çok çıtır bir turşudur. Türk tipi salatalık turşusundaki kıtırlığı başka hiç bir üründe bulamıyorsunuz. Kalorili bir ürün de değildir ayrıca.

Kühne'nin hedef kitlesi kimlerden oluşuyor?

Hedef kitlemiz; eğitimli, yavaş yavaş iş hayatına girmeye başlamış, yemek ihtiyacını hızlı bir şekilde gideren, yeni tatları keşfetmekten zevk alan, sağlığına ve çevresine özen gösteren, aldığı ürününün içindeki besin değerlerine önem veren kişiler.