Yurt yolunda taciz var!

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi yurdunda kalan kız öğrenciler tacizden yakınıyor.

Yayınlanma: 23.12.2016 - 19:41

İzmir’de Katip Çelebi Üniversitesi (KÇÜ) kampusundaki Cihannüma Kız Öğrenci Yurdu’nda kalan öğrenciler, okula giderken tedirgin. Çünkü, okulla yurt arasındaki uzun yol, karanlık ve tekinsiz. Öğrenciler otobüslerle okula gidiyor. Otobüsler ise 40 dakikada bir kalkıyor. Can güvenliklerinin olmadığını söyleyen öğrenciler, “O yolda sözlü tacize uğruyoruz. Daha korkunç şeyler yaşamamak için bir an önce önlem alınmalı” diyor.

‘Tacize uğruyoruz’

KÇÜ öğrencisi D.Ö, Twitter’da, “İZBAN (eski tren yolu) yolundan yürüyordum. Yolun ordaki inşaatlardan bir kişi seslenerek bana penisini gösterdi. Hızla uzaklaştım. Daha önce de tacizler yaşandı, artık harekete geçelim” diye yazarak, yurt yolundaki tacizi gündeme getirdi. KÇÜ Psikoloji Bölümü 1.sınıf öğrencisi S.A. da “Okul ana giriş kapısından yurda gitme mesafesi fazla olduğu için yurda giderken okulun arka kapısını kullanıyoruz. Mahalle içinden yurda gidiyoruz. Işıklandırmanın olmadığı ve inşaatların yoğun olduğu bölgede sözlü tacize uğruyoruz. Bizler hava karardıktan sonra yolda tedirgin olarak yürümek istemiyoruz. Yaşadığımız sorunları defalarca yurt, KYK müdürlüğüne ve rektöre iletmemize rağmen kadınların talepleri dikkate alınmıyor” dedi. Ege Üniversitesi öğrencisi, Üniversiteli Kadın Kolektifi üyesi Emine Akbaba da bir dönem Cihannüma’da kaldığını söyledi. Akbaba, AKP iktidarının yurt yapmakla övünüp ardından ulaşım, ışıklandırma ya da yurdun diğer sorunlarına karşı kulaklarını tıkadıklarını belirtti. Akbaba, “Kentsel dönüşümün başladığı Balatçık Mahallesi’nde akşam saatlerinde yurda giden kadınlara sözlü tacizde bulunmalarına karşın KYK müdürlükleri taleplerimizi dikkate almıyor” dedi.