Foto Galeri Haber Yaşam Kültür-Sanat Çevre Gezi Spor Doğa ve İnsan

Kapat

Dikkat! Çığ gibi yayılıyor 13 Şubat 2019, Çarşamba cumhuriyet.com.tr

Haber görseli
1
Sosyal medyada son zamanlarda yaşanan çekiliş çılgınlığı hat safhaya ulaştı. Önüne gelen yasal boşluktan yararlanarak her aklına geleni sosyal medya hesapları üzerinden belli bir taleple vermeyi taahhüt ediyor. Ancak bahse konu çekilişin yapılıp yapılmadığı, yapıldıysa bile gerçekten kazanan kişiye ödül verilip verilmediği ise bilinmiyor. Hal böyle olunca iş hesaptaki paranın küsuratına kadar gidiyor.
Haber görseli
2
Bir zamanlar müşteri çekmek için mağaza ve AVM girişlerine asılan çekiliş ilanları şimdilerde milyonlarca kişinin gün içerisinde dolaştığı sosyal medya mecralarına da taşındı.

Şahsi hesaplarındaki takipçi sayısını arttırmak için her gün yüzlerce kişi kitap, CD, forma, telefon, çanta, konser bileti hatta kripto para gibi bir birinden ilginç onlarca ürün ve hizmeti kendilerini takip edenler arasında yapılacak çekilişle vermeyi taahhüt ediyor. İş öyle bir noktaya ulaşmış durumda ki evde kullanılmayan ya da az kullanılmış enteresan eşyalar da çekilişlere konu olabiliyor.

TELEFONUNU VEREN DE VAR, PARFÜMÜNÜ VEREN DE...

Bir kullanıcı yeni telefon aldığı için eski telefonunu çekilişle vereceğini belirtirken, bir başka kullanıcı ise oynamaktan sıkıldığı oyun konsolunu, bir başkası ise kokusunun kendisine göre olmadığını belirttiği parfümünü çekilişle vereceğine ilişkin paylaşımda bulunuyor. Çekilişler sadece ürünle de sınırlı olmuyor. Sucuk, pastırma gibi gıda ürünlerinin yanı sıra fal, diyet ve finansal danışmanlık gibi hizmetler de sosyal medyanın çekiliş konuları arasında yer alıyor.

HESABINDAKİ PARANIN KÜSURATINI VERİYOR

Çekilişlerde alışılmışın dışında enteresan hediyeler de bulunuyor. Bir kullanıcı sosyal medya hesabı üzerinden paylaştığı internet bankacılığı hesabının görseli ile hesabındaki 103 bin 953 TL’lik paranın küsuratını vereceğini yazarak çekiliş başlatıyor. Katılım için ise öğrenci, takip ve retweet şartı koyuyor. Bitiş için belirttiği tarihte ise katılımı az bularak süreyi 500 retweete kadar uzattığını belirtiyor.