Uzun yaşama hapına onay

Amerikan İlaç Dairesi, yaşlandırmayı geciktien ve etken maddesi "metformin" olan bir ilacın insanlar üzerinde denenmesine izin verdi.

Yayınlanma: 01.12.2015 - 14:58

Amerikalı ve İskoç bilim insanları, “gençlik hapı" geliştirmeye çok yakın. Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi, uluslararası bilim adamlarının bir diyabet ilacı geliştirirken “yaşlandırmayı geciktirdiğini" keşfettiği etken maddesi “metformin" olan bir ilacın insanlar üzerinde denenmesine izin verdi.

Habertürk'ün haberine göre, metformin, hücrelere daha fazla oksijen molekülü alınmasını sağlıyor. Bu sayede hücreler daha uzun süre “genç" kalıyor. Hayvanlar üzerinde yapılan denemelerde metforminin yaşamı yüzde 40 uzattığı tespit edildi. İnsanlar üzerinde de başarılı olursa 70 yaşındayken 50 yaşındaki bir kişinin bedenine sahip olunabilecek, 110 hatta 120 yaşa ulaşmak mümkün olabilecek.

LİSANS ALMASI 5 YIL SÜRECEK

Araştırmaya katılan İskoç uzmanlardan Prof. Gordon Lithgow, “Yaşlanma sürecini hedef alır ve yaşlanmayı yavaşlatırsanız yaşlılığa bağlı Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıkların da üstesinden gelebilirsiniz" dedi. İnsanlar üzerindeki testlerin tamamlanıp ilacın lisans almasının en az 5 yıl süreceği belirtiliyor.